Citat:
Ursprungligen postat av
norther1
Jag förstår dem och klandrar dem inte. Säger inte att du är en skräpmänniska TS, men en försvinnande stor andel av de kunder som betalar med kontanter är också oönskade kunder som förstör restaurangbesöket för normala gäster. På så vis är det förstås i allra högsta grad något positivt för mig.
Inför då restriktioner mot att sitta och skrika eller på annat sätt störa. Som någon sa så tror jag inte man blir av med så många stökiga människor på det här sättet, då många också har betalkort. När jag besöker max brukar all sorts klientel stå och blippa vid automaterna. Jag köper alltid med mig mat för att äta utanför, eller kör igenom med bil. Ibland har de stökiga kunder, och jag gillar inte att de brukar spela hög musik där inne heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
byttan
Bojkottar du alla företag/affärer/butiker/restauranger som inte tar emot kontanter? Hoppas det, annars är det här inlägget helt onödigt.
Jag försöker. Det händer att jag betalar med kort, men det finns många ställen jag slutat gå till för att de inte tar emot kontanter. Men om typ en kompis fyller år och vill ses på en restaurang kommer jag inte vägra äta och gå därifrån om det visar sig att de bara tar kort. Man får vara lite finkänslig. Men jag kan lugna dig med att jag undviker att besöka dylika inrättningar på eget bevåg.