Citat:
Ursprungligen postat av
Jiiimbooh
Det som är sämre med hamburgerställena idag är att personalen ska ha så lite kontakt med kunderna som möjligt. Förr kunde ju folk gå fram och fråga "Innehåller den burgaren det eller det" eller "Har ni cheeseburgare klara, för jag ska med bussen". Det funkade eftersom de planerade personaltätheten efter att de förekom kundkontakt.
Så är det, men kundkontakt kostar pengar och kanske har automater och swish gjort att burgaren kostar 10-20 kr mindre än annars vad vet jag. Varje mantimme med frågor till personalen kostar hur som helst minimum 500 kr och det blir nog några timmar varje dag på ett stort ställe.
Jag beställer alltid till bordet och jag har inga frågor, men annars hade jag ställt dem till personalen som kommer till bordet. Men åtminstone slipper personalen stå och gäspa medans veliga kunder pekar överallt i menyn och en beställning tar flera minuter och kön byggs upp bakom. Som det var bara för 5 år sedan på alla burgarställen.
Den som inte ätit burgare på plats på länge borde prova. Så mycket bättre nu. Utan kontanter.