2026-07-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Det är enastående! Benjamin är helt oförstående till att han inte slagit igenom eller gått viralt än. Han har 40 min långa monologer framför kameran, om samma saker, dag ut dag in, år ut år in, sen så skyller han på Youtube att dom inte pushar hans videos till en större publik! Han gör reklam för och pushar anabola på sociala medier, men förstår inte vf hans konton stängs ner gång på gång. Vad i helvete fattas denna 2 procentare i hjärnan som vi alla andra besitter?!?!

Nu har han precis tickat ner från 9270 subs till 9260 igen, får väl ge det 2-3 veckor till för att ticka upp igen 😂
Citera
2026-07-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Nu har han precis tickat ner från 9270 subs till 9260 igen, får väl ge det 2-3 veckor till för att ticka upp igen 😂

Jag fattar ärligt inte hur de kan gå så dåligt för honom.

Han har varit med i Expressen, Tv4 och varit med i en dokumentär på SVT.

Det är nog bara så att folk inte gillar honom.
Citera
2026-07-21, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys

Svårt att säga exakt varför eller vilken anledning som väger tyngst, men några anledningar är nog:

Att han gör samma videor om och om igen (ingen eller minimal variation)

Att han pratar Engelska nu trots att 99% av hans följare är Svenska

Att han aldrig går till stranden och badar, festar, raggar tjejer, eller gör andra roliga saker som man vill se när någon är utomlands, utan han lever fortfarande som att det är en kall februari dag i Sverige, fast i Vietnam nu

Och såklart för att han går in och rensar bort nästan varenda person som kommenterarar så fort hans kanal är påväg att ta fart, och nu är säkert 90% av alla som kommenterade blockade, så om han inte avblockar varenda en av dom så blir det nog oerhört svårt att få igång algoritmen igen
Citera
2026-07-21, 00:53
Medlem
Sen så tror jag personligen också att Youtubes algoritmer "straffar" eller nedprioriterar kanaler som antingen har gått dåligt länge, eller som har varit påväg att ta fart men sedan dött i momentum

Med andra ord så skulle han aldrig ha sumpat sina tidigare chanser när han snittade 50-100 kommentarer per video och 5-10k+ viewers per video, för det blir en oerhört stor uppbörsbacke nu med algoritmerna
Citera
2026-07-21, 07:31
Medlem
Det går dåligt för Benjos kanal för han är WT med 65 IQ och alldaglig fysik.

Kolla parallellen till tex Mike Thurston som är skitsnygg, cp-biff, rik, och lever ett magiskt liv jet-settande runt världen. Varför skulle någon lägga sin tid på att kolla på Benjo eller ta hans livs-tips i jämförelse, förutom för att det är underhållande att följa hans resa ner i fördärvet?
Senast redigerad av DrL0c 2026-07-21 kl. 07:33.
Citera
2026-07-21, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys

Glöm inte "netlflix" dokumentären du!

Inte för att jag ska påstå att jag är någon youtube expert nu, men tror kommenterar är fett viktigt, när du fortsätter får kommenterar på en äldre video visar det att videon fortfarande är 'aktiv' och relevant. Ju mer kommenterar ju bättre såklart.
Senast redigerad av Mingydarkjew 2026-07-21 kl. 08:31.
Citera
2026-07-21, 09:56
Medlem
Citat:
Sen så tror jag personligen också att Youtubes algoritmer "straffar" eller nedprioriterar kanaler som antingen har gått dåligt länge, eller som har varit påväg att ta fart men sedan dött i momentum

Med andra ord så skulle han aldrig ha sumpat sina tidigare chanser när han snittade 50-100 kommentarer per video och 5-10k+ viewers per video, för det blir en oerhört stor uppbörsbacke nu med algoritmerna
Han har aldrig snittat 5-10k views. Endast när Mr Big gästat har han kommit upp i dom visningar. Och dom tillfällen kan man räkna på en hand.
Citera
2026-07-21, 10:48
Medlem
Självklart är det mest för att han själv gått in o avrättat all sin ”engagement” på kanalen. Varför hans kanal inte växer. Snarare stagnerar. Man kan säga att han shadowbannat sig själv nästan.

Bra jämförelse där med Mike Thurston. Han är ju allt som Benjoo försöker vara. Men det Benjoo inte alls fattar är att han är i en heeeelt annan kategori av underhållning. Han tror att han är en fitness influencer när han i själva verket är i samma kategori som ”Morgan och Ola-Conny” ”En annan del av Köping” ”FC Z” mm.

Det är underhållande att kolla på dessa tosingar helt enkelt
Citera
2026-07-21, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Det går dåligt för Benjos kanal för han är WT med 65 IQ och alldaglig fysik.

Kolla parallellen till tex Mike Thurston som är skitsnygg, cp-biff, rik, och lever ett magiskt liv jet-settande runt världen. Varför skulle någon lägga sin tid på att kolla på Benjo eller ta hans livs-tips i jämförelse, förutom för att det är underhållande att följa hans resa ner i fördärvet?
EXAKT såhär är det! Enda underhållnings värdet ligger i att folk skrattar åt honom, som om att man går på cirkus och ser en 🤡. Eller som ngn skrev en jämförelse med Morgan och Ola Conny, En annan del av Köping etc. Men dom har iaf lyckats gå mainstream och blivit riks kända med massor av följare! Det är nog mer att man tycker lite synd om dom på ngt sätt. Det är svårt att tycka synd om Benjamin med den grandiosa självbild han har, och hur han skryter om all kunskap han besitter, 2% yada yada mega Alpha, världens tuffaste scary guy, alla lyssnar när han pratar, det märks när han stiger in i ett rum osv osv. Suck
Citera
2026-07-21, 16:35
Medlem
En sak man måste ge Benjoo endå är att han inte är någon fegis

Vad man än säger eller hur hjärndött det än må vara så krävs det ganska stora balls för att gå på 3-4 gram steroider, och ännu mer för att vara öppen med det som svensk YouTuber

Jag själv tycker jag är en risktagare, men jag själv hade inte gjort det. Man kan ju nog säga att Benjoo kanske inte förstår riskerna fullt ut, men endå

Han hade och har ett mål & vision om sitt liv, och han bara gasar på, det tycker jag är coolt endå, fast att det han håller på med är jävligt destruktivt
Citera
2026-07-21, 17:01
Medlem
Citat:
En sak man måste ge Benjoo endå är att han inte är någon fegis

Vad man än säger eller hur hjärndött det än må vara så krävs det ganska stora balls för att gå på 3-4 gram steroider, och ännu mer för att vara öppen med det som svensk YouTuber

Jag själv tycker jag är en risktagare, men jag själv hade inte gjort det. Man kan ju nog säga att Benjoo kanske inte förstår riskerna fullt ut, men endå

Han hade och har ett mål & vision om sitt liv, och han bara gasar på, det tycker jag är coolt endå, fast att det han håller på med är jävligt destruktivt

Du kanske har en poäng men är nog snarare att han inte förstod riskerna. Bara kolla den videon om varför han inte är rädd för polisen, enligt honom så var det ju inga risker alls, var endast folk som "projicera deras egna rädsla på honom". Och bara han inte själv nojjade och tänkte på det skulle han inte riskera att "manifistera" den verkligheten på sig själv. Låter nästan psykotiskt att skriva ut det, men det var så han resonera på riktigt. Alltså skulle jag påstå det var mer att han inte begrepp att det äns kunde finnas konsekvenser.
Citera
2026-07-21, 17:50
Medlem
Fick upp Indiens version av Benjoo på min tub, samma Piana vibes som Benjo.

https://youtube.com/shorts/vFVW9ReVkhI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in