2026-07-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det säger ni ju visst. Om "passivitet" förekommit och killen då inte frågat så anser ni ju att det alltid då är våldtäkt ifall tjejen efteråt anmäler. Visa mig inlägg där det inte framgår att ni tycker så.

Så jävla oärlig du är. Nej vi säger inte att killen alltid ska dömas till 3 år och 250 000 i böter.

Visa mig först ett inlägg där jag påstått att det alltid är våldtäkt då tjejen legat passiv.

Och varför skulle killen INTE fråga om han är osäker enligt dig?
Citera
2026-07-21, 16:15
Medlem
Citat:
Det är en allmänt ställd fråga som TomatKungen svarat på.

Om sexet mellan en kille och en tjej är villkorat på att tjejen går på p-piller och skött detta och tjejen svarar att hon gör detta och de har sex. Om det sedan efteråt visar sig att hon inte äter p-piller har hon då inte haft sex med någon vars samtycke inte funnits vid sexet och därmed begått en våldtäkt?
Det spelar väl ingen roll om det är svårt att bevisa, har hon per definition då begått en våldtäkt eftersom hon haft sex men en person vars samtycke är brutet?

Detta har jag och Tomatkungens redan svarat på

Ibland ljuger folk för en. Både killar och tjejer, män och kvinnor.
Vill man inte riskera att bli pappa och/eller drabbas av könssjukdomar ska man alltid använda kondom. Speciellt om det är en ny sexkontakt.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-21 kl. 16:17.
Citera
2026-07-21, 16:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Har en vuxen kille som bara vill ha sex med kondom något ansvar för att se till att det finns kondom på snorren innan han penetrerar den han ska ha sex med?

Du ser du kan inte svara på frågan. Det bara går inte för er att göra det.
Citera
2026-07-21, 16:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så jävla oärlig du är. Nej vi säger inte att killen alltid ska dömas till 3 år och 250 000 i böter.

Visa mig först ett inlägg där jag påstått att det alltid är våldtäkt då tjejen legat passiv.

Och varför skulle killen INTE fråga om han är osäker enligt dig?

Vad är det som säger att killen är osäker? Vad menar du förresten med säker? Måste man vara 100 % säker? Kan man vara 100% säker?

Har du någon gång tagit sexuella initiativ utan att ha frågat först?
Citera
2026-07-21, 16:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Detta har jag och Tomatkungens redan svarat på

Ibland ljuger folk för en. Både killar och tjejer, män och kvinnor.
Vill man inte riskera att bli pappa och/eller drabbas av könssjukdomar ska man alltid använda kondom. Speciellt om det är en ny sexkontakt.

Så då är det alltså som jag säger att er åsikt är:
När ett samtycke om kondom är ställt av en tjej bryts = våldtäkt.
När ett samtycke om p-piller ställt av en kille bryts är det inte våldtäkt
Citera
2026-07-21, 16:48
Medlem
Citat:
Vad är det som säger att killen är osäker? Vad menar du förresten med säker? Måste man vara 100 % säker? Kan man vara 100% säker?

Om du inte vet om svaret på frågan skulle bli ja eller nej, varför tar du då ens initiativet?
Citera
2026-07-21, 16:51
Medlem
Citat:
Du ser du kan inte svara på frågan. Det bara går inte för er att göra det.

Du ser att du inte kan svara på en enda fråga.

Gällande våldtäkten på 17 åringen tex. Hur visste 30 åringen att hon ville? Han frågade om hon ville följa med in på toaletten för att de skulle kunna prata mer ostört. Hur visste han att hon inte bara ville prata och inte få hans penis intryckt i munnen?

Citat:

Det är ditt exempel. Var han säker eller osäker? Och av vilken orsak var han isåfall osäker/säker?

Jag är väldigt bra på att läsa av stämningar och kroppsspråk och har aldrig haft fel hittills. Ibland frågar jag. Jag tänder på att mannen ber mig göra saker under akten, nästan lite undergivet så. Finns många olika sätt man kan skaffa samtycke på. Men är man autistisk och vet med sig att man ofta missförstår det mesta så hade jag frågat rakt ut för att vara på den säkra sidan.

Citat:
Så då är det alltså som jag säger att er åsikt är:
När ett samtycke om kondom är ställt av en tjej bryts = våldtäkt.
När ett samtycke om p-piller ställt av en kille bryts är det inte våldtäkt

Detta har jag och Tomatkungen redan svarat på. Det är typ 3e gången nu som du ställer exakt samma fråga
Citera
2026-07-21, 16:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Har en vuxen tjej som bara vill ha sex med kondom något ansvar för att se till att det finns kondom på innan snoppen förs in i musen?
Har mannen något ansvar alls enligt dig?
Citera
2026-07-21, 16:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Om du inte vet om svaret på frågan skulle bli ja eller nej, varför tar du då ens initiativet?

Nu vill jag att du svarar, har du någon gång tagit initiativ till en sexuell handling utan att ha frågat först?
Citera
2026-07-21, 16:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Har mannen något ansvar alls enligt dig?

Du vågar alltså inte heller svara på frågan om en kvinna/tjej som vill att kondom används har något ansvar för att se till att kondom sitter på innan snoppen kommer in i musen?
Citera
2026-07-21, 16:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Detta har jag och Tomatkungen redan svarat på. Det är typ 3e gången nu som du ställer exakt samma fråga

Det ni har svarat är att när en kille bryter tjejens samtycke = våldtäkt.
När en tjej bryter en killes samtycka är det inte våldtäkt.
Citera
2026-07-21, 16:57
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Du vågar alltså inte heller svara på frågan om en kvinna/tjej som vill att kondom används har något ansvar för att se till att kondom sitter på innan snoppen kommer in i musen?
Det är ju du som inte vill svara på om du anser att en man har ansvar för något alls.

Vilken fegis du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in