Nu har jag inte någon erfarenhet av att vara varken groteskt fet eller kvinna.
Men jag har dock märkt ett rätt roligt fenomen på senaste som jag tycker förtjänar ett konkret svar: Varför uppmuntrar vänninor till feta tjejer alltid att flodhästan ska se på sig själv som någon sorts Brazilian Bombshell.
Det är en sak att vara lite knubbig sisådär som jag anser är rätt normalt särskilt när man börjar komma upp i åldern.
Men att medvetet bli tjock som en skräckpadda och sedan ha mage(no pun intended) att posta sig själv på sociala medier utan skam samtidigt som ens ryggradslösa vänninor hyllar din fetma till skyarna bara för att sanningen svider är något jag aldrig kommer förstå.
Jag brukade dejta en gymnastbrud som ofta ville hänga med dessa fetton. På krogen fick ju hon all uppmärksamhet av grabbarna, så det handlar om taktik helt klart.
Senast redigerad av Moranco 2026-07-21 kl. 16:43.
Jag brukade dejta en gymnastbrud som ofta ville hänga med dessa fetton. På krogen fick ju hon all uppmärksamhet av grabbarna, så de handlar om taktik helt klart.
Ja ju fulare vänner, ju snyggare framstår man själv.
Det är ett sätt att förbarma sig över personen och försöka lyfta den extra (för att det tydligen behövs). Medlidande. Sett det många gånger, de fulaste tjejerna i ett gäng är de som alla snyggingar påstår är så himla läcker.
Upprepas helst som ett mantra och krydda med superlativ.
För att dom är sjukt trötta på att höra denna tjocka vän klaga och gråta på förfest. "Buhu, jag kommer aldrig bli gift", buhu, det är ingen som gillar mig" osv osv.