2026-07-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Är detta en tråd där hat är mot Billgren är viktigast?
Alla bloggare o influencers blir kritiserade och ifrågasatta.Hat är nåt annat,och även om inte alla älskar Elsa,så finns det ingen som känner rent hat mot Billgrens här vad jag vet.
Citera
2026-07-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
"Pontus och jag hade barnfritt ett par timmar. Då kan man ju tänka att man ska göra något nyttigt kanske men den här första sommaren har handlat om att njuta."

Att "njuta" är väl exakt precis det enda den här människan ägnar sig åt i livet varenda dag om året?

Eller hur! Det är ett konstant njutande och vilande och snacksande.

En annan grej som irriterat mig länge är hennes, och Sofias, aversion mot tv:n.
Många gånger har de i olika forum nämnt att de inte har tv (på landet) eller vill ha tv (i stan - men att resten av familjen vägrar) inte vill ligga och titta på tv när de har gäster på semestern (sagts av Sofia med förakt i rösten när de diskuterade Elsas helt vansinniga beslut att ha sovrummet på nedervåningen i huset på Gotland).
Också i dagens inlägg berättar Elsa att de inte har någon tv. Knappt ens internet!

Det som stör mig är att de verkar njuta något kopiöst av att inte tillhöra den grupp så gör något så hjärndött som att titta på tv. De står över det. Svävar ovanför oss andra.
Elsa LÄSER BÖCKER och Sofia använder svåra ord när hon talar och skriver.
Det är som när Elsa tjatar om den där jävla äggoljetemperan (trots att hon glatt smackat på med plastfärg på ovanvåningen - men det visade sig vara ett samarbete om jag minns rätt). Men allt är kejsarens nya kläder. Skrapar man på ytan så är kejsaren precis som resten av pöbeln, full av fula och billiga begär.

Och nej man måste inte ha eller vilja titta på tv (inte ens om man ska titta på stumfilm eller fördjupa sig i franska nya vågen) - men det är det ständiga koketterandet jag inte orkar med.
Citera
2026-07-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ochjagvetintealls

Många gånger har de i olika forum nämnt att de inte har tv (på landet) eller vill ha tv (i stan - men att resten av familjen vägrar) inte vill ligga och titta på tv när de har gäster på semestern (sagts av Sofia med förakt i rösten när de diskuterade Elsas helt vansinniga beslut att ha sovrummet på nedervåningen i huset på Gotland).
Också i dagens inlägg berättar Elsa att de inte har någon tv. Knappt ens internet!

Det som stör mig är att de verkar njuta något kopiöst av att inte tillhöra den grupp så gör något så hjärndött som att titta på tv. De står över det. Svävar ovanför oss andra.
Det är som när Elsa tjatar om den där jävla äggoljetemperan (trots att hon glatt smackat på med plastfärg på ovanvåningen - men det visade sig vara ett samarbete om jag minns rätt). Men allt är kejsarens nya kläder. Skrapar man på ytan så är kejsaren precis som resten av pöbeln, full av fula och billiga begär.

Och nej man måste inte ha eller vilja titta på tv (inte ens om man ska titta på stumfilm eller fördjupa sig i franska nya vågen) - men det är det ständiga koketterandet jag inte orkar med.

Hård överdrift att Elsa läser böcker. Hon använder en och samma bok som rekvisita i cirka ett halvår tills den byts ut mot en ny. Tror all vaken tid går åt till att puffa kuddar, putsa blandaren i badrummet och filma doftstenar till Instagram story. Och sedan scrolla efter saker att köpa.
Citera
2026-07-21, 12:26
Medlem
Jag hatar absolut inte Elsa. Dock lever hon gott på att sälja ut sig själv och sitt liv på nätet och då tycker jag inte det är något fel att diskutera och kommentera det hon både lägger ut och säger. Det ingår i upplägget.

Att kokettera med att inte ha TV är bara fånigt. Istället för att se bildande program eller film så konsumerar hon antagligen enorma mängder influencer-material o h det kan man fråga sig om det är bättre.
Citera
2026-07-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ochjagvetintealls

Haha ja, undrar verkligen vad som är hjärndödast av att kolla på tv och att lägga all sin vakna tid på internetshopping och selfies! Och snälla, självklart ligger man inte och kollar på tv om man har gäster? Om hon menar typ ligga raklång i soffan och titta på Vänner? Tur för Elsa att hon har en son som hellre går samma långpromenad på Djurgården varje helg istället för att se en rolig film…
Citera
2026-07-21, 12:31
Medlem
Och snälla Elsa! Sluta säg sutjini (zucchini) På italienska blir det K när två c följs av h. Lär dig det snälla!
Citera
2026-07-21, 13:04
Medlem
Så provocerad av nya avsnittet när de jämför Elsas besatthet av städning med mani/hypomani. Varför ens säga att man är manisk när hon själv lidit av t ex depression. Släng dig inte med diagnoser som att det vore vad som helst. Så vidrigt beteende.
Citera
2026-07-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Är detta en tråd där hat är mot Billgren är viktigast?

Den här tråden är bland det konstigaste och mest "leta fel" tråd jag har läst tror jag. Att människor kan störa sig så mycket, skriva nedvärderande och hata. Jag blir mörkrädd.
Citera
2026-07-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pr2023
Den här tråden är bland det konstigaste och mest "leta fel" tråd jag har läst tror jag. Att människor kan störa sig så mycket, skriva nedvärderande och hata. Jag blir mörkrädd.
Ändå är denna tråd otroligt mild,om man jämför med andra FB-trådar där rasister,kvinnohatare och verklig vidriga äckel härjar.Denna tråd består mest av folk som anser att Elsa Billgren är den nakne kejsaren,och som irriterar sig på saker o upptäcker att andra gör det också och diskussioner uppstår.Återigen,ingen här hatar Elsa vad jag vet.
Citera
2026-07-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Tur för Elsa att hon har en son som hellre går samma långpromenad på Djurgården varje helg istället för att se en rolig film…

Jag har också reagerat på att han alltid följer med på deras helgpromenader. De flesta barn jag känner i den åldern är ju hellre med kompisar än att följa föräldrarna på promenad, sitta på café och handla grönsaker.

Är det Elsa som knyter honom till sig på ett nästan osunt sätt? Nu skriver hon ju att hon inte kan vara i trädgården så mycket som hon vill förrän han blivit tonåring eller flyttat hemifrån. 😳 Hon får ju kommentarer om detta och svarar då att ”Vi vill vara med varandra mycket”. Kanske en effekt av att han är ensambarn och att hon gärna velat ha fler barn.
Citera
2026-07-21, 16:07
Medlem
Har Elsa nån gång uttryckt att det skulle finnas någon svårighet med att vara förälder? Allt verkar så rosenrött, de verkar aldrig ha några konflikter. Om barnet inte ibland syntes på bild så skulle man ju tro att det fanns nåt barn över huvudtaget i den där perfekt beiga och sterila miljön. ☺️

Tyckte Claras inlägg härom dagen var ganska uppfriskande där hon beskriver hur både hon och systern ibland ”exploderar” på barnen. Blev mycket intressanta diskussioner kring detta, ifall man som vuxen får visa sig arg inför barnen eller om barnen skulle ta skada av att vuxna ryter ifrån (vilket vissa hävdade…&#128527

Skulle vara intressant att läsa Elsas tankar kring barnuppfostran och föräldraskap.
Citera
2026-07-21, 21:16
Medlem
Elsa skriver inte om något skaver eller är fult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in