Citat:
Ursprungligen postat av
Sardinbrus
"Pontus och jag hade barnfritt ett par timmar. Då kan man ju tänka att man ska göra något nyttigt kanske men den här första sommaren har handlat om att njuta."
Att "njuta" är väl exakt precis det enda den här människan ägnar sig åt i livet varenda dag om året?
Eller hur! Det är ett konstant njutande och vilande och snacksande.
En annan grej som irriterat mig länge är hennes, och Sofias, aversion mot tv:n.
Många gånger har de i olika forum nämnt att de inte har tv (på landet) eller vill ha tv (i stan - men att resten av familjen vägrar) inte vill ligga och titta på tv när de har gäster på semestern (sagts av Sofia med förakt i rösten när de diskuterade Elsas helt vansinniga beslut att ha sovrummet på nedervåningen i huset på Gotland).
Också i dagens inlägg berättar Elsa att de inte har någon tv. Knappt ens internet!
Det som stör mig är att de verkar njuta något kopiöst av att inte tillhöra den grupp så gör något så hjärndött som att titta på tv. De står över det. Svävar ovanför oss andra.
Elsa LÄSER BÖCKER och Sofia använder svåra ord när hon talar och skriver.
Det är som när Elsa tjatar om den där jävla äggoljetemperan (trots att hon glatt smackat på med plastfärg på ovanvåningen - men det visade sig vara ett samarbete om jag minns rätt). Men allt är kejsarens nya kläder. Skrapar man på ytan så är kejsaren precis som resten av pöbeln, full av fula och billiga begär.
Och nej man måste inte ha eller vilja titta på tv (inte ens om man ska titta på stumfilm eller fördjupa sig i franska nya vågen) - men det är det ständiga koketterandet jag inte orkar med.