2026-07-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Tänkte också på det, att det är med största sannolikhet inte från denna Flashbacktråd hon snappat upp att folk i allmänhet gör sig lustiga över influencers beiga stil. Köper en kudde för att vara wild och crazy och så är den… sandfärgad eller smörgul typ.
Jag tror inte Elsa läser sin FB-tråd.Hon har ju också sin man som filtrerar vilka kommentarer som kan visas på hennes blogg,så inget allför kritiskt ska nå hennes öron.
Citera
2026-07-20, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie

Men apropå att någon skrev att det var bevis på att hon läser här att hon vet att folk skojar om det beiga, det är ju rätt utbrett vid det här laget. Minns inga specifika nu men har sett många halvkända mediapersoner som drivit med hennes inredningsstil.

Kom på nu, tror en av de som hånat henne var Cissi Wallin. Hon visade upp sitt (skitfula) färgglada hem och gjorde stor grej av att man inte ska ha beige utan massa färg. Sen sa hon nåt som jag skrattade gott åt, nämligen att hon ”inrett nästan varje rum själv” som om det vore någon stor bedrift. Hon tog in inredare när hon var sjuk eller gravid eller nåt. Det här påminner om när Elsa skriver typ ”jag är så glad att jag stod emot färg trots att så många tycker man ska ha det”. Hur ängsliga är folk? Herregud ställ in lite möbler, lev, köp något du tycker om när du springer på det. Blir utmattad bara av tanken på att lägga så mycket energi på hur allt ser ut. Och då har jag själv personlig inredning, tycker om loppistavlor etc. Men ingen (ingen!!!) har dött av att ha en udda matta eller soffa eller väggfärg ett tag.
Citera
2026-07-20, 08:30
Medlem
dagens inlägg: "Tänk sen när man har barn stort nog för att kunna vara i trädgården hela dagen, det kommer vara en annan tid i livet." Lynn är 10 år? Vad är det som hindrar henne? Mina barn är 4 och 6 och vi är utan problem ute i trädgården hela dagen tillsammans allihop. Det var svårt innan minsta kunde gå ordentligt men sen har det fungerat bra. Har jättesvårt att se vad det är som hindrar Elsa från att vara ute i trädgården en hel dag, men det är väl nåt slags drömmeri om "en annan tid i livet". Kanske en ursäkt till varför hon mest fotar sig själv och stolpar runt i sitt showroom och gör smoothie bowls istället för att hugga i och skita ner sig.
Citera
2026-07-20, 08:34
Medlem
Från dagens blogg: ”Tänk sen när man har barn stort nog för att kunna vara i trädgården hela dagen, det kommer vara en annan tid i livet.” Sådärja! Nu har hon gett sig några år att slippa jobba i trädgården utan ifrågasättande. Vad bra. Då vet vi. Hon är inte ute i trädgården och jobbar pga att Lynn är så liten. 9 år. Brukar inte han hänga hos grannarna hela dagarna? Kan man inte vara ute i trädgården ett par timmar ändå? Måste det vara på eller av?

Sen det töntigaste tipset: om du ska ha gäster så är tricket att förbereda (check!) och sen inte vara hemma hela dagen utan komma hem precis innan gästerna anländer.
Citera
2026-07-20, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victoria92
dagens inlägg: "Tänk sen när man har barn stort nog för att kunna vara i trädgården hela dagen, det kommer vara en annan tid i livet." Lynn är 10 år? Vad är det som hindrar henne? Mina barn är 4 och 6 och vi är utan problem ute i trädgården hela dagen tillsammans allihop. Det var svårt innan minsta kunde gå ordentligt men sen har det fungerat bra. Har jättesvårt att se vad det är som hindrar Elsa från att vara ute i trädgården en hel dag, men det är väl nåt slags drömmeri om "en annan tid i livet". Kanske en ursäkt till varför hon mest fotar sig själv och stolpar runt i sitt showroom och gör smoothie bowls istället för att hugga i och skita ner sig.
Låter knasigt! Han är ju inte 2 år... Hon o sonen kunde ju hugga i tillsammans i trädgården o rensa o plantera.Man är ju rätt stor när man är 10 år,menar hon att hon måste vara inne i huset och passa sonen när hon eg.vill vara i trädgården hela dagen?
Citera
2026-07-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Låter knasigt! Han är ju inte 2 år... Hon o sonen kunde ju hugga i tillsammans i trädgården o rensa o plantera.Man är ju rätt stor när man är 10 år,menar hon att hon måste vara inne i huset och passa sonen när hon eg.vill vara i trädgården hela dagen?
Hon överbeskyddar honom som om han var 5 år, herregud när man var 10 på landet=aldrig hemma upp på cykeln & iväg på egna äventyr med kompisar, hade knappt tid att äta & tro mig jag fick minsann ta chips utan att fråga & slapp vänta på chips endast då det serveras dom där jävla SNACKS brickorna (tål inte ordet snacksa som Elsa säger) Skjut mig 🔫
Citera
2026-07-21, 09:23
Medlem
Snark, vilket utfyllnadsinlägg idag ... Hon har verkligen fått anstränga sig för att hitta på något att skriva. Fina bilder som vanligt, men väldigt upprepande. Typexempel på att hon kanske inte borde skriva varje dag.
Citera
2026-07-21, 09:32
Medlem
Sardinbruss avatar
"Pontus och jag hade barnfritt ett par timmar. Då kan man ju tänka att man ska göra något nyttigt kanske men den här första sommaren har handlat om att njuta."

Att "njuta" är väl exakt precis det enda den här människan ägnar sig åt i livet varenda dag om året?
Citera
2026-07-21, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
"Pontus och jag hade barnfritt ett par timmar. Då kan man ju tänka att man ska göra något nyttigt kanske men den här första sommaren har handlat om att njuta."

Att "njuta" är väl exakt precis det enda den här människan ägnar sig åt i livet varenda dag om året?
Haha,det verkar verkligen så!
Citera
2026-07-21, 09:47
Medlem
Är detta en tråd där hat är mot Billgren är viktigast?
Citera
2026-07-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Det är Flashback dvs högt och lågt!!!!
Citera
2026-07-21, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Kritik och ifrågasättande är inte liktydigt med hat. Få/ ingen hatar Elsa här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in