2026-07-21, 13:44
Medlem
Jag tycker absolut inte att vi ska dra alla över en kam. Men någonstans finns det en gräns. Kan inte undgå att se mönstret.
3 av 4 gånger när jag läser i media om brottslighet handlar det en person med osvenskt namn. Det är inte Bengt, utan alltid Ahmed eller annat utländskt klingande namn jag läser om i dessa sammanhang.
Idag var det detta:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/jatteharvan-pengatvatt-pa-50-miljoner/

Idag var det en storfräsare, men spelar ingen roll om det är stort som smått.

De vi ska diskutera är varför det är så?
Varför begår inte Bengt brott i samma utsträckning.
Jag ser några allternativ:

1. Ahmed känner en hopplöshet i sverige och begår därför brott.

2. Ahmed saknar moral om vad som är rätt och riktig och begår därför brott när tillfälle ges.

3. Ahmed är smartare än Bengt. I ett system som bygger på tillit ser Ahmed möjligheter att utnyttja systemet som är utan så mycket kontroller. Bengt är inte lika bra på att utnyttja detta.

4. Ahmed bryr sig mindre om konsekvenser för brottsoffer och sina nära och kära som ofta också drabbas negativt när han blir kriminell.

5. Ahmed kommer från en laglös kultur, där det handlar om att för egen del ta så mycket som möjligt utan att bry sig om andra.

Jag skriver inte det populära argumentet att Ahmed lever i lägsta samhällsklassen och därför begår med brott. För även Ronny som står på botten av samhället begår mindre brott än Ahmed.
Citera
2026-07-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkamidage
Jag tycker absolut inte att vi ska dra alla över en kam. Men någonstans finns det en gräns. Kan inte undgå att se mönstret.
3 av 4 gånger när jag läser i media om brottslighet handlar det en person med osvenskt namn. Det är inte Bengt, utan alltid Ahmed eller annat utländskt klingande namn jag läser om i dessa sammanhang.
Idag var det detta:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/jatteharvan-pengatvatt-pa-50-miljoner/

Idag var det en storfräsare, men spelar ingen roll om det är stort som smått.

De vi ska diskutera är varför det är så?
Varför begår inte Bengt brott i samma utsträckning.
Jag ser några allternativ:

1. Ahmed känner en hopplöshet i sverige och begår därför brott.

2. Ahmed saknar moral om vad som är rätt och riktig och begår därför brott när tillfälle ges.

3. Ahmed är smartare än Bengt. I ett system som bygger på tillit ser Ahmed möjligheter att utnyttja systemet som är utan så mycket kontroller. Bengt är inte lika bra på att utnyttja detta.

4. Ahmed bryr sig mindre om konsekvenser för brottsoffer och sina nära och kära som ofta också drabbas negativt när han blir kriminell.

5. Ahmed kommer från en laglös kultur, där det handlar om att för egen del ta så mycket som möjligt utan att bry sig om andra.

Jag skriver inte det populära argumentet att Ahmed lever i lägsta samhällsklassen och därför begår med brott. För även Ronny som står på botten av samhället begår mindre brott än Ahmed.

Alternativ tre och det fetade, seriöst? Tar du bort det fetade så är det en bra trådstart med olika alternativ. Bra att du tog med texten i det sista stycket
Citera
2026-07-21, 13:56
Bannlyst
Kolla namnet på dom nya fångarna mellan 15-17 år inne på Kumla. Beräknas vara ungefär 90% Ahmed av dom intagna.
Citera
2026-07-21, 13:58
Medlem
daligts avatar
Ja. Det är inget annat än kroppspålevandeavundsökande satanistindianfrämjande det.

Det blir så då.
Citera
2026-07-21, 14:37
Medlem
Redivivuss avatar
Alla normalbegåvade förstår vad det handlar om. Vem som helst kan också gå till tingsrätter och hovrätter och kolla vilka som står åtalade. Det går att kolla vilka som är överrepresenterade på anstalterna. Det här tycker majoriteten av svenskarna är helt okej, för inte är man väl rasist! Det finns inget att diskutera.
Citera
2026-07-21, 14:41
Medlem
Merwinnas avatar
5. skulle jag säga, mest. De kommer ifrån klansamhällen där endast den egna klanen räknas, man gör allting för sin klan - med vissa undantag: om en flicka/kvinna förstör klanens heder (som de ser det) genom sexuella beteenden, så är klansolidariteten slut för hennes del. Hon antingen slängs ut och får klara sig själv (vilket hon inte gör i ett sådant samhälle, så det är en dödsdom där) eller (vanligen) mördas rakt av.

Till detta kommer, att om de i vissa sammanhang har i alla fall en aning solidaritet med människor som inte är klanmedlemmar, men i alla fall trosbröder, så finns inte ens detta för svenskar/européer/kristna. Många muslimer anser också att det föreligger ett ständigt krig mellan muslimer och kristna, och därför kan det aldrig vara fel att döda kristna, ta kristna slavar/konkubiner o.s.v.. En otrogen hund (alltså kristen eller med annan religion som inte är islam) mindre i världen är Allah behagligt, ungefär.

Fast sedan tror jag även, att det är en viss sorts människor som tar den lättaste vägen ut. I stället för att kämpa för sitt land och sitt folk - försöka störta den onde diktatorn etc. - så flyttar man bara därifrån, när man har möjlighet (i första hand: råd att betala en människosmugglare som ordnar resan och förser en med falska papper och en påhittad snyfthistoria som ska hålla i landet där de söker asyl). Hur det ska bli för dem som blir kvar skiter man i. Människor med mer ryggrad organiserar sig i stället i motståndsrörelsen.

Sedan när det kommer till de många sexualbrotten mot svenska/europeiska flickor och kvinnor, så är det en kombination av två faktorer:

1. att vi tar emot ensamma män. Länder som enbart tagit emot hela familjer- som Kanada - har sluppit våldtäktsvågen. Det säger sig självt att ensamma män i sin mest virila ålder, på olika sätt kommer att försöka få sex från kvinnor i det land där de lever. Går det inte med smil och charm och låtsas-vara-kär, så tilltvingar de sig det. Detta skulle vem som helst utom våra idiotiska politiker ha kunnat förutse.

2. Uppfattningen att svenska/europeiska kvinnor ändå inte har någon heder kvar att förlora, så det gör inget om man förför eller våldtar dem. Detta är inte heller så konstigt, om man tänker på att de kommer från länder där en kvinna inte får visa mer än ansiktet och händerna, eller till och med bara ögonen (i vissa muslimska länder måste de till och med ha ett nät framför ögonen). Då är det inte så förvånande, att de ser på vita flickor som springer runt och visar både låren och klyftan mellan brösten som fullständigt skamlösa och därmed värdelösa. Detta borde våra politiker också ha vetat och förstått med hjälp av experter på islam, diplomater... men INTE.
Citera
2026-07-21, 14:43
Medlem
Ja, förbryllande inte sant!?

Det verkar som många bytt namn eller så är det turister? Jag fattar inte heller. När jag gick i skolan fanns en mörk tjej men hon var adopterad. En koreansk tjej också adopterad. 2 tyskar och sen vet jag inte. En finsk kille. Men ingen som hette Muhammed eller Achmed? Det måste vara turister som inte vet vilka regler som gäller här i Sverige och de kan ju inte heller läsa svenska ifall man kommer från Arabien eller ännu längre bort. Jag såg att de inte ens har bokstäver utan mer som en rad av maskar som biter varandra i en rad och prickar och så. Det är vad de läser. Mask språket. Så vi kanske måste göra ett armband där det står på maskspråk "gör inte brott" Har ansökt om 200 miljoner för att dela ut sådana. DÅÅÅÅ kommer det bli skillnad skall ni tro!
Citera
2026-07-21, 14:57
Medlem
Eftersom vissa etniciteter har lägre IQ (som är grunden till bland annat konsekvenstänk) och sämre empatiförmåga, därav högre tendens att begå våldsbrott. Det är inte svårare än så. Men tyvärr finns det folk som tror att det egentligen är hur mycket pengar man har i sitt bankkonto som är orsaken till alla brott i världen.
Citera
2026-07-21, 15:01
Medlem
Om de är uppväxta med hedersrelaterat våld och förtryck bland sina systrar, så har de väl inte lärt sig något annat.
Citera
2026-07-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Kolla namnet på dom nya fångarna mellan 15-17 år inne på Kumla. Beräknas vara ungefär 90% Ahmed av dom intagna.

95% ungefär.
Citera
2026-07-21, 15:16
Medlem
Samma i Helsingfors tingsrätt i Finland, valfri dag.
Minst hälften är muslimska namn, på displayen i entréhallen.
Citera
2026-07-21, 15:40
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Samma i Helsingfors tingsrätt i Finland, valfri dag.
Minst hälften är muslimska namn, på displayen i entréhallen.

inte förvånad. Ser väl ut i alla länder. Men om muslimer ska lära sig finska så lär de behöva sprit och fläskkött för kunna behärska uttalen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in