2026-07-21, 12:12
Medlem
I Schweiz är det lagkrav att alla butiker måste kunna hantera kontanter.

Det är mindre korruption i Schweiz än övriga ”digitala” Europa.

Smaka på den.
Citera
2026-07-21, 12:22
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nästa Max-besök kan du prova att ladda ner Max-appen, så sätter du dig bara vid bordet, beställer, får rabatt, och maten kommer. Science Fiction som det kallas.
Förhoppningsvis blir det inget nästa maxbesök. Och jag har ingen telefon som hanterar dylikt, det blir så krångligt om man inte skriver användaravtal med Google
Citera
2026-07-21, 12:46
Medlem
2n00b4Us avatar
"Anledningen är främst att en kontantfri restauranger skapar en säkrare och tryggare arbetsmiljö för vår personal samtidigt som vi hoppas att det ska ge dig som gäst en bättre upplevelse."

Ursäkten är alltid den samma, var samma sak när jag besökte en hälsokostbutik i Stockholm. Hur ofta är blir Max-restauranger utsatta för rånförsök.
Citera
2026-07-21, 12:48
Medlem
Äter folk fortfarande på Max? Toasitsdiskade köksredskap.
Citera
2026-07-21, 13:01
Medlem
Sunimods avatar
Förståndigt av MAX att vägra kontanter.
Samma har NK gjort då de inte vill ha kriminella kunder. De icke kriminella kan knappast ha problem med att betala med kort då de inte behöver dölja sina affärer.

De flesta Burger King restauranger är också kontantfria och accepterar enbart kort och digitala betalningar.

De som betalar med kontanter borde få registrera vem de är som betalt och till vem. (min åsikt)
Citera
2026-07-21, 13:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Förståndigt av MAX att vägra kontanter.
Samma har NK gjort då de inte vill ha kriminella kunder. De icke kriminella kan knappast ha problem med att betala med kort då de inte behöver dölja sina affärer.

De flesta Burger King restauranger är också kontantfria och accepterar enbart kort och digitala betalningar.

De som betalar med kontanter borde få registrera vem de är som betalt och till vem. (min åsikt)
Det där var något av det sjukaste jag någonsin läst. Frihetshatare.
Citera
2026-07-21, 13:07
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Max är ju generellt mest skit, men detta är ju faktiskt ett argument för att välja Max före Donken och BK.

Generellt är kontanter en förlustaffär, så bättre att förlora några kunder än att förlora pengar hela tiden.

Varför skulle du välja Max baserat på det resonemanget? Tror du de kommer ge dig besparingen?
Citera
2026-07-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Kostar bara tid och kombineras med andra ärenden, så ett par minuter. Till skillnad från 6% på kortköp plus 3:- och en konstant rädsla för att ens riskpoäng ska gå ner vilket kan leda till att betaltjänsten stängs ner och man inte längre kan fakturera kunder.

Tror du Max har personal som gratis bara räknar kassorna och kör inom och lämnar kontanterna när de ändå är ute och åker?

En avgift på 6 % + 3 kr är inte standard för kortbetalningar utan beror på vilken betaltjänst och vilket avtal man har. Att betaltjänster använder riskbedömningar är sant, men det finns inget stöd för att en sänkt riskpoäng automatiskt leder till avstängning eller att företagare behöver leva i “konstant rädsla”. De flesta företag använder kortbetalningar utan sådana problem.
Citera
2026-07-21, 13:20
Medlem
Usamabinmbappes avatar
Det är inte svårt att sia om var de dreggigaste kunderna kommer att finnas på nätterna, donken med kontanter som betalningsakternativ, eller MAX.

Jag välkomnar detta och kommer börja åka dit oftare. Definitivt.
Citera
2026-07-21, 13:22
Medlem
Jan-As avatar
Jag tycker att det bra gjort av MAX.
Håll smutsen borta!
Tom i Ukraina under brinnande krig har kontantanvändningen gått ner och digitala betalningsmetoder har gått upp eftersom de är effektivare, mindre resurskrävande.

Men annars, vem fasen äter ens på MAX?
De har inte ens 100% nötkött i sina hamburgare.
Smakar ner korvsmet eller billiga "burgare" från Coop Extra än riktiga Hamburgare.
Citera
2026-07-21, 13:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Usamabinmbappe
Det är inte svårt att sia om var de dreggigaste kunderna kommer att finnas på nätterna, donken med kontanter som betalningsakternativ, eller MAX.

Jag välkomnar detta och kommer börja åka dit oftare. Definitivt.
Japp. Det är för att man kan betala med cash på Donken. Klart rimligt antagande.
Citera
2026-07-21, 13:24
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Jag tycker att det bra gjort av MAX.
Håll smutsen borta!
Tom i Ukraina under brinnande krig har kontantanvändningen gått ner och digitala betalningsmetoder har gått upp eftersom de är effektivare, mindre resurskrävande.

Men annars, vem fasen äter ens på MAX?
De har inte ens 100% nötkött i sina hamburgare.
Smakar ner korvsmet eller billiga "burgare" från Coop Extra än riktiga Hamburgare.
mest gymnasister och annat trash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in