2026-07-18, 20:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Lite offtopic men kan inte undgå att posta denna som visar den sanna feministiska andan :-)

Citat:
Vidare önskar hon att paret ska ha delad vårdnad om deras gemensamma barn. Hon begär underhåll från sitt ex och vill samtidigt att domstolen inte beviljar honom något underhåll, skriver TMZ.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Bxw8Ww/the-bear-skadisen-abby-elliott-skiljer-sig-fran-bill-kennedy
Citera
2026-07-21, 12:00
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag litar lika mycket på både män och kvinnor som grupp. Jag är mer individbaserad, dvs. det finns människor jag litar på och sådana jag inte litar på, män som kvinnor. Vad är jag då?

Ett offer
Citera
2026-07-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrTragisk
Ordet feminist har blivit förstört och förbrukat. Högern har genom sitt omfattande nätverk av propagandakanaler förknippat ordet "feminist" med att vara för våldtäkter, islam, könstympning, att vita män låses in oskyldigt för våldtäkt, massinvandring med mera.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/allt-farre-unga-ar-feminister-tror-att-det-ar-manshat

Så därför behöver en ny frågeställning framföras, nämligen följande:

Istället för: "Är du feminist?"

Så frågar vi istället:

Vilken grupp i samhället litar du mest på, kvinnor eller män?

Denna nya frågeställning ersätter den gamla, för den avslöjar vilken grupp du litar på mest.

Litar du mer på män: Antifeminist
Litar du mer på kvinnor: Feminist

Så låt oss nu diskutera, vilken grupp i samhället litar du på mest, kvinnor eller män?
Och varför förstås.

Frågeställningen är genuint dum!
ALLA kvinnor är feminister om det är socialt oportunt, tills det inte är det längre.
Busenkelt.

Män som kallat sig feminister är fittor som inte överlever den logiska och fysiska kampen. Värde-lösa.
"Sneaky fuckers" är den vetenskapligt etablerade termen för dem.

Att ha "klarat sig" från att bli antifeminist är givetvis bäst. Men könskriget som kvinnorna förlorat redan före dess konception kräver att alla/all logik är deras fiende.
Så i förhållande till feminism är allt annat deras fiende.
Citera
2026-07-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Frågeställningen är genuint dum!
ALLA kvinnor är feminister om det är socialt oportunt, tills det inte är det längre.
Busenkelt.

Män som kallat sig feminister är fittor som inte överlever den logiska och fysiska kampen. Värde-lösa.
"Sneaky fuckers" är den vetenskapligt etablerade termen för dem.

Att ha "klarat sig" från att bli antifeminist är givetvis bäst. Men könskriget som kvinnorna förlorat redan före dess konception kräver att alla/all logik är deras fiende.
Så i förhållande till feminism är allt annat deras fiende.

Ja kvinnor förlorade könskriget redan när samhällena blev patriarkala. I demokratiska länder har kvinnor fått någorlunda upprättelse, än mer så i de nordiska länderna.

Jag skulle säga att flickors och kvinnors verkliga fiende är patriarkatet.
Citera
2026-07-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Lite offtopic men kan inte undgå att posta denna som visar den sanna feministiska andan :-)

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Bxw8Ww/the-bear-skadisen-abby-elliott-skiljer-sig-fran-bill-kennedy
Är väl toppen i sann feministisk anda att män i Sverige inte behöver betala underhåll till sina ex, då både män och kvinnor förväntas kunna försörja sig själva i Sverige.
Citera
2026-07-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Ja kvinnor förlorade könskriget redan när samhällena blev patriarkala. I demokratiska länder har kvinnor fått någorlunda upprättelse, än mer så i de nordiska länderna.

Jag skulle säga att flickors och kvinnors verkliga fiende är patriarkatet.

Vekhetens degenererade analys. Grattis!
Lycka till.
Citera
2026-07-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är väl toppen i sann feministisk anda att män i Sverige inte behöver betala underhåll till sina ex, då både män och kvinnor förväntas kunna försörja sig själva i Sverige.

Vore bra om kvinnor börjar dra sitt eget "lass" också.

Utöver det egna "lasset" som behöver dras, bör kvinnor börja fortsätta och bidra med att bygga en stark fungerande nation/samhälle. D.v.s. dra mer än bara sitt eget lass.
Citera
2026-07-21, 13:03
Medlem
Citat:
Vore bra om kvinnor börjar dra sitt eget "lass" också.

Utöver det egna "lasset" som behöver dras, bör kvinnor börja fortsätta och bidra med att bygga en stark fungerande nation/samhälle. D.v.s. dra mer än bara sitt eget lass.
Det är det vi gör genom att vara självförsörjande och inte stanna hemma och ta hand om hem och barn. Hade vi gjort det hade män fått betala underhåll till kvinnan vid skilsmässa. Bra att ni slipper det va?

Men sen tyckte du att vi skulle dra mer än vårt eget lass? Vad sägs om att föda barn, ta hand om sina och andras barn, jobba i vården, ta hand om de äldre, dominera på de flesta utbildningarna (alltså de flesta, inte bara genusvetenskap). Vi belastar knappt rättsapparaten och det är inte en ensamstående kvinna som är den vanligaste bidragstagaren.
Citera
2026-07-21, 13:08
Medlem
Citat:
Vekhetens degenererade analys. Grattis!
Lycka till.

Tack!

Jag skulle säga att it worked out just fine, med tanke på att vi gick från att vara ett av de fattigaste länderna i Europa till ett av de rikaste. Förtryckta av Kronan och kyrkan var vi också. Men du är kanske naturligt undergiven och skulle vilja återvända till den tiden?
Citera
2026-07-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är det vi gör genom att vara självförsörjande och inte stanna hemma och ta hand om hem och barn. Hade vi gjort det hade män fått betala underhåll till kvinnan vid skilsmässa. Bra att ni slipper det va?

Men sen tyckte du att vi skulle dra mer än vårt eget lass? Vad sägs om att föda barn, ta hand om sina och andras barn, jobba i vården, ta hand om de äldre, dominera på de flesta utbildningarna (alltså de flesta, inte bara genusvetenskap). Vi belastar knappt rättsapparaten och det är inte en ensamstående kvinna som är den vanligaste bidragstagaren.

Jomenvisst lilla gumman!
Bidrag. "Logos"/kvinna. W/kg.

I alla avseenden ligger ni katastrofalt illa till.
Den minst dåliga parametern för er funktionalitet är förvånande nog W/kg.
I övriga ligger ni på kraftigt negativa värden.
Citera
2026-07-21, 13:11
Medlem
Citat:
Jomenvisst lilla gumman!

Jag bara konstaterar att pga att vi lever jämställt behöver inte män betala underhåll till sina ex. Är det en bra eller en dålig sak tycker du?
Citera
2026-07-21, 13:12
Medlem
Citat:
Jomenvisst lilla gumman!

Jag skulle nog säga att kvinnor ligger bättre till än män på det stora hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in