Citat:
Ursprungligen postat av
Bloe
Ja du uttrycker dig som en idiot när du använder ex"neger" nedsättande 2026 i en diskussion. Du ogiltigförklarar debatten och slänger en skugga över hela ställningstagandet.
Och hur vet du att jag använde det på ett nedsättande sätt?
Neger har använts i hundratals år världen över utan att för den delen vara nedsättande. Har du inte läst gamla svenska böcker, tidningar och Myndighetstexter? Du inser att ordet fortfarande är det som används (främst av mörkhyade själva) världen över?
Det är snarare rasistiskt och nedsättande av dig att utgå från att jag menade något illa pga ordval.
Men du får väl äta din Chokladboll nu och känna dig duktig.
On topic:
Nolan och hollywood går in stenhårt på att vända kritiken på förhand och har Köpt/marknadsfört via alla kanaler dom kan. Betalar till och med folk som är långt åt höger till att hylla filmen.
Jag har nu själv sett den och det är en utav hans sämre filmer helt klart. Några kul scener, kul att se på IMAX helt klart men som film var den ingen jag kommer se två gånger.
Stark 3 av 5, pga det visuella. Ja, jag bortsåg från castingen och har inte räknat in det i bedömningen. Hade jag gjort det så hade det fått 2 av 5.