2026-07-20, 00:39
Medlem
Ditt jävla ägg du kan inte beställa något en fredag och tro att de ska lösa det på helgen.

Har du kikat på deras tider supporten är öppen? Funderar på vilka leveransbolag som jobbar helg osv?

Eftersom inga ordrar behandlas på helgen så finns det heller inget större syfte att ha support på helgen heller.

Gå och lägg dig.
Citera
2026-07-20, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Dustins höga prisnivå motiveras inte bara av en tillgänglig kundtjänst, utan även av en kompetent kundtjänst. Om man ställer en teknisk fråga så får man också ett kompetent svar. Och de kan leverera blixtsnabbt. De med lägst pris är inte bara utan fungerande kundtjänst (även vardagar) utan saknar även eget lager. Så när du lägger din beställning så beställer de själva varan från Kina. Och leveranstiden blir därefter. När du sedan vill reklamera så behöver du ha en ängels tålamod. (Ja, jag pratar om Proshop.)

Fel, de flesta fysiska butiker har också eget lager, netonnet bland annat.
Citera
2026-07-20, 08:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag beställde en grej fredags men igår kom jag på att dom måste skicka varan innan kl 09.00 för att jag ska ha varan i tid.

Såklart svarar ingen varken på mejl eller telefon nu när jag försöker få tag i dom och säga att dom måste skicka varan innan kl 09 på morgonen.

Jag har varit med om detta massor av gånger att företag har totalstängt på helger.
Varför är det så?
Att svara på lite mejl under helgen kan väl inte vara så jävla svårt?

De enda gånger jag fått svar är när det varit nåt mindre företag som typ " peters pc reparation AB" och där man haft mejlkontakt innan.
Men typ större företag skiter fullständigt i en på helger.

Varför är det såhär?
Är det såhär även i andra länder eller är just sverige dåliga på kundservice under helger?

Hej! Är det din första dag i Sverige? Välkommen! Här jobbar kontorsfolk ca 8-17 måndag till fredag och telefontider brukar vara som generösast 9-16, ibland även lunchstängt. Större företag som "postorder" har inte ens telefontider längre utan man får snällt mejla och vänta minst 48 h innan svar.

De enda som brukar ha dygnet runt-bemanning är de som jobbar mot nödsituationer. T ex akuter, hälso-telefonnummer typ 112, 1177, numret till bankens betalkort-jour för spärrning och meddels förlust av kort, såna saker.

Hoppas detta hjälper dig att förstå.
Citera
2026-07-20, 08:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Ja det är lika korkat som att många butiker stänger kl 18 och ibland har helt stängt på helger. Dvs just på de tider som folk är lediga från jobbet och kan handla så väljer man att ha det stängt. Man undrar ju om ägarna av dessa företag ens är intresserade av att tjäna pengar överhuvudtaget.

Och till alla er nötter i tråden som säger att "dom vill väl vara lediga på helgen som du" eller att "det kostar för mycket" - det kan knappast kosta mer att ha ett par anställda som jobbar OB, kontra mot vad det kostar i förluster från kunder som inte kan handla eller kunder som inte kan få service på dessa tider och därför väljer konkurrenter. Det finns massor av människor som kan och vill ha jobb när det är OB, så det här med att "alla vill ju vara lediga på helgen" är strunt.

Man borde ta efter USA, där stänger väl gallerior vid kl 22. Amerikaner kanske har bättre affärssinnen än svenskar. På en vardag efter jobbet så skulle det passa mig mycket bra, och säkert många fler, att åka och shoppa/göra ärenden efter kl 20 när man har ätit middag och dylikt.

Nej vi sks INTE ta efter mongolandet USA.

Planera bättre!

Your poor planning is not my emergency!
Citera
2026-07-20, 08:57
Medlem
Vissa företag har mindre bemanning på helger.
Citera
2026-07-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag beställde en grej fredags men igår kom jag på att dom måste skicka varan innan kl 09.00 för att jag ska ha varan i tid.

Såklart svarar ingen varken på mejl eller telefon nu när jag försöker få tag i dom och säga att dom måste skicka varan innan kl 09 på morgonen.

Jag har varit med om detta massor av gånger att företag har totalstängt på helger.
Varför är det så?
Att svara på lite mejl under helgen kan väl inte vara så jävla svårt?

De enda gånger jag fått svar är när det varit nåt mindre företag som typ " peters pc reparation AB" och där man haft mejlkontakt innan.
Men typ större företag skiter fullständigt i en på helger.

Varför är det såhär?
Är det såhär även i andra länder eller är just sverige dåliga på kundservice under helger?

De skickas inte förrens på måndagar då fraktbolagen hämtar... kundservice brukar näst intill aldrig jobba helger...
Citera
2026-07-20, 10:56
Medlem
det har ju inte ens ett nummer att ringa till ibland.
Citera
2026-07-20, 11:08
Medlem
Uppskattar att inte leva i ett 24/7-samhälle där allt ska vara tillgängligt hela tiden.

Livet är mer än att bara vara en konsument, låt andra saker få ta plats.

Är inte främmande för den tyska modellen där nästan allt är stängt på söndagar. Folk behöver lära sig planera sina liv.
Citera
2026-07-20, 13:32
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej vi sks INTE ta efter mongolandet USA.

Planera bättre!

Your poor planning is not my emergency!

Ja så kan man ju se det, att sätta krav på att kunder ska rätta sig... men då får man räkna med att ens företag förlorar multum med pengar.
Citera
2026-07-20, 14:52
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
TS kan väl berätta hur många timmar han själv arbetar varje lördag och söndag.

Amazons leveranstider har förstört världen. Men det finns faktiskt ingen lycka att få sin tröja "imorgon" istället för "om en vecka". Det är bara stress och när man får den inom 24 timmar vill man sedan ha den inom 12 timmar och när man är nere på 30 minuters leveranstid så är det alldeles för länge.
Citera
2026-07-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Fel, de flesta fysiska butiker har också eget lager, netonnet bland annat.
Netonnet brukar leverera blixtsnabbt, så ja de har eget lager. Men de har inte alls samma bredd på utbudet som Dustin vad gäller IT. Men visst, jag brukar handla på Netonnet ibland. Proshop som jag nämnde tidigare är dock rena mardrömmen, med leveranstider som kan vara veckor istället för dagar.
Citera
2026-07-21, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Uppskattar att inte leva i ett 24/7-samhälle där allt ska vara tillgängligt hela tiden.

Livet är mer än att bara vara en konsument, låt andra saker få ta plats.

Är inte främmande för den tyska modellen där nästan allt är stängt på söndagar. Folk behöver lära sig planera sina liv.

Vissa gånger MÅSTE man ha sin vara i tid, tex om man glömt bort någons födelsedag, man behöver en del till sin bil för att kunna åka på semester osv osv.
Minns en gång jag skulle på klassresa till norge och bara några dagar innan vi skulle fara gick min kamera sönder så jag var tvungen att snabbt beställa en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in