Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Jag beställde en grej fredags men igår kom jag på att dom måste skicka varan innan kl 09.00 för att jag ska ha varan i tid.
Såklart svarar ingen varken på mejl eller telefon nu när jag försöker få tag i dom och säga att dom måste skicka varan innan kl 09 på morgonen.
Jag har varit med om detta massor av gånger att företag har totalstängt på helger.
Varför är det så?
Att svara på lite mejl under helgen kan väl inte vara så jävla svårt?
De enda gånger jag fått svar är när det varit nåt mindre företag som typ " peters pc reparation AB" och där man haft mejlkontakt innan.
Men typ större företag skiter fullständigt i en på helger.
Varför är det såhär?
Är det såhär även i andra länder eller är just sverige dåliga på kundservice under helger?
Hej! Är det din första dag i Sverige? Välkommen! Här jobbar kontorsfolk ca 8-17 måndag till fredag och telefontider brukar vara som generösast 9-16, ibland även lunchstängt. Större företag som "postorder" har inte ens telefontider längre utan man får snällt mejla och vänta minst 48 h innan svar.
De enda som brukar ha dygnet runt-bemanning är de som jobbar mot nödsituationer. T ex akuter, hälso-telefonnummer typ 112, 1177, numret till bankens betalkort-jour för spärrning och meddels förlust av kort, såna saker.
Hoppas detta hjälper dig att förstå.