Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
Min invändning var väl egentligen mot det befängda påståendet från Teu att vår akademi inte skulle utveckla några bra spelare när vi sålt en hel drös spelare dyrt senaste åren varav många är helt egenfostrade från akademin.
Dessutom har vi en startelva med spelare som Karlsson, Skoglund och Madjed som alla är fostrade i eller utvecklade i akademin. Utöver ett gäng talanger på bänken.
Det är inte första gången Teu kommer med befängda påståenden och det var antagligen inte den sista...
Citat:
Ursprungligen postat av
Mandelgubben
Jag fattar. Jo, ni har väl fått upp en del spelare.
Vi har ju inte fått upp en spelare på hur många år som helst. Jävligt märkligt faktiskt. Vet inte om jag tycker det är ett så stort problem, även om det vore kul med någon egen produkt. Men man undrar vad de håller på med i akademin egentligen. Det borde inte gå att misslyckas så fatalt i och med att vi ändå har en akademiverksamhet och antagligen lägger en hel del pengar på det.
Det kan diskuteras hur stort ert problem är men det kan ofta spela roll för om spelare har bra klubbkänsla. T ex hade nog Mackan Karlsson och Skoglund stuckit för ett år sedan annars men förlängde kontrakten istället, vilket även hjälper Hammarby till högre betalning då de flyttar utomlands. (Skoglund har sagt att han inte har någon brådska och gärna stannar ett tag till. Även Mackan förlängde, men han har börjat antyda LITE på senare tid vid journalisfrågor att han har BÖRJAT tänka på eventuell utlandsflytt.)
Fast en del spelare får mycket bra klubbkänsla även i nya klubbar. (T ex Madjed har även han stannat längre trots att han är invärvad och Strand är ju inte Hammarbyare från början.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Er akademi är inte tillräckligt mogen för att ni ska ha hunnit bli drabbade av svek i samma utsträckning som Storebror. Det kommer.
Den började ju inte med HTFF.
Är inte 60 år tillräckligt mogen?
På den tiden var det TVÅ årskullar per åldersgrupp så man var äldst vartannat år och yngst vartannat. Både Hammarby och Aik och tror även Djurgårn hade ungefär 300 per åldersgrupp vardera som de toppade lag från och BP hade många fler. (I de årskullarna fanns spelare som t ex Matte Werner och Mats Waltin (som senare valde hockeyn).