2026-07-20, 23:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Diffen ser otroligt uddlösa ut.

Trots det sitter Kukräven här och oroar sig över oss….
Citera
2026-07-20, 23:06
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
3. Svårt att räkna?

Men visst, Karlström borde naturligtvis inte fått ta plats i vårt fina landslag. Den får jag väl ändå ge er.

Hien menar du?
Citera
2026-07-21, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
När Sthlm lagen ligger efter i tabellen så blir tråden vissa år SM i intäkter och andra år SM i antal akademispelare i landslaget 🤣🤣🤣

Om det primära målet ändå vore allsvensk titel så kanske ni skulle haft lite fler, bara ett tips.
Vinnarkultur måste väl innefatta även supportrarna men kanske same same med klubb/supportrar.
Typ vi ligger 10 p efter men fan vi har 3 spelare i landslaget det går bra nu.

Sirius och Mjällby verkar iaf gå för det vi i övriga landet tycker är viktigt i en liga.
Jajja mitt lag lär ju inte vinna i år men vi har väl gjort det hyfsat under tidigare år (well Sthlm matematik kanske inte håller med 😎 )

Ja. Det är för jävla deppigt att det är vad tråden handlar om när toppklubbarna fallerar. Vem fan bryr sig om landslagsspelare.

Samtidigt har nästan ni MFF:are nästan försvunnit från tråden nu när ni är dåliga, vilket också är rätt pinsamt.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-07-21 kl. 00:11.
Citera
2026-07-21, 00:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Hien menar du?
Ska vraken claima Karlström kan vi claima Hien med samma motivering.
Citera
2026-07-21, 00:34
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Ja. Det är för jävla deppigt att det är vad tråden handlar om när toppklubbarna fallerar. Vem fan bryr sig om landslagsspelare.

Samtidigt har nästan ni MFF:are nästan försvunnit från tråden nu när ni är dåliga, vilket också är rätt pinsamt.
Det var väl rätt givet. Fotbollsintresset i Malmö existerar bara när de är med i toppen på allvar.

Min invändning var väl egentligen mot det befängda påståendet från Teu att vår akademi inte skulle utveckla några bra spelare när vi sålt en hel drös spelare dyrt senaste åren varav många är helt egenfostrade från akademin.

Dessutom har vi en startelva med spelare som Karlsson, Skoglund och Madjed som alla är fostrade i eller utvecklade i akademin. Utöver ett gäng talanger på bänken.
Citera
2026-07-21, 00:35
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ska vraken claima Karlström kan vi claima Hien med samma motivering.
Jag noterar mest att hans moderklubb är Hammarby och att han är uppvuxen på Södermalm. Uppenbarligen finns det ryggradslösa nollor även på Söder även om de är färre än på andra platser i staden.
Citera
2026-07-21, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det var väl rätt givet. Fotbollsintresset i Malmö existerar bara när de är med i toppen på allvar.

Min invändning var väl egentligen mot det befängda påståendet från Teu att vår akademi inte skulle utveckla några bra spelare när vi sålt en hel drös spelare dyrt senaste åren varav många är helt egenfostrade från akademin.

Dessutom har vi en startelva med spelare som Karlsson, Skoglund och Madjed som alla är fostrade i eller utvecklade i akademin. Utöver ett gäng talanger på bänken.

Jag fattar. Jo, ni har väl fått upp en del spelare.

Vi har ju inte fått upp en spelare på hur många år som helst. Jävligt märkligt faktiskt. Vet inte om jag tycker det är ett så stort problem, även om det vore kul med någon egen produkt. Men man undrar vad de håller på med i akademin egentligen. Det borde inte gå att misslyckas så fatalt i och med att vi ändå har en akademiverksamhet och antagligen lägger en hel del pengar på det.
Citera
2026-07-21, 07:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Jag noterar mest att hans moderklubb är Hammarby och att han är uppvuxen på Södermalm. Uppenbarligen finns det ryggradslösa nollor även på Söder även om de är färre än på andra platser i staden.
Er akademi är inte tillräckligt mogen för att ni ska ha hunnit bli drabbade av svek i samma utsträckning som Storebror. Det kommer.
Citat:

Vi har ju inte fått upp en spelare på hur många år som helst. Jävligt märkligt faktiskt. Vet inte om jag tycker det är ett så stort problem, även om det vore kul med någon egen produkt. Men man undrar vad de håller på med i akademin egentligen. Det borde inte gå att misslyckas så fatalt i och med att vi ändå har en akademiverksamhet och antagligen lägger en hel del pengar på det.
Allt är relativt. Ni har spenderat klart minst på er akademi och kanske inte värvat tränare som haft något större intresse av att utveckla yngre förmågor.

Hur som helst är jag helt övertygad om att även er akademi kommer utvecklas i fel riktning. När vraken börjat använda senapsgas vid fronten finns det inga val kvar än att damsuga upp allt som kan sparka på en fotboll, skaffa farmarlag och börja jaga talanger i shithole countries.
Citera
2026-07-21, 12:09
Medlem
cokehyenas avatar
Jag tycker DIF spelar håglöst. Därtill sätter vi inte våra chanser. Resultatet är därmed logiskt.

Sedan har ÖIS vunnit mot Häcken och kryssat mot oss sedan uppehållet. Detta kan vara början på en ny trend.

Jag tror Honkavaara kommer bytas ut i vinterfönstret. Fram tills dess gäller det att sluta leden och fokusera på Europaplatserna.
Citera
2026-07-21, 12:32
Medlem
Citat:

Det är inte första gången Teu kommer med befängda påståenden och det var antagligen inte den sista...
Citat:

Det kan diskuteras hur stort ert problem är men det kan ofta spela roll för om spelare har bra klubbkänsla. T ex hade nog Mackan Karlsson och Skoglund stuckit för ett år sedan annars men förlängde kontrakten istället, vilket även hjälper Hammarby till högre betalning då de flyttar utomlands. (Skoglund har sagt att han inte har någon brådska och gärna stannar ett tag till. Även Mackan förlängde, men han har börjat antyda LITE på senare tid vid journalisfrågor att han har BÖRJAT tänka på eventuell utlandsflytt.)
Fast en del spelare får mycket bra klubbkänsla även i nya klubbar. (T ex Madjed har även han stannat längre trots att han är invärvad och Strand är ju inte Hammarbyare från början.)
Citat:
Er akademi är inte tillräckligt mogen för att ni ska ha hunnit bli drabbade av svek i samma utsträckning som Storebror. Det kommer.
Den började ju inte med HTFF.
Är inte 60 år tillräckligt mogen?
På den tiden var det TVÅ årskullar per åldersgrupp så man var äldst vartannat år och yngst vartannat. Både Hammarby och Aik och tror även Djurgårn hade ungefär 300 per åldersgrupp vardera som de toppade lag från och BP hade många fler. (I de årskullarna fanns spelare som t ex Matte Werner och Mats Waltin (som senare valde hockeyn).
Citera
2026-07-21, 13:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Viktor Andersson, Elias Durmas, Nikolaj Staykov och Hofvander enters the chat...

Vet dock inte om det är så mycket svek från dem iom att ingen av dem var önskad i Bajen när dom gick till gnaget.

Kan tänka mig att Paulos och Boudri svider mer, även om vi ska komma ihåg att dom är mer BP produkter än något annat.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-07-21 kl. 13:37.
Citera
2026-07-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jag tycker DIF spelar håglöst. Därtill sätter vi inte våra chanser. Resultatet är därmed logiskt.

Sedan har ÖIS vunnit mot Häcken och kryssat mot oss sedan uppehållet. Detta kan vara början på en ny trend.

Jag tror Honkavaara kommer bytas ut i vinterfönstret. Fram tills dess gäller det att sluta leden och fokusera på Europaplatserna.

Tack för det, Kukräven. Det tog sin lilla tid för dig att inse Honkabonkas inkompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in