Citat:
Ursprungligen postat av
Redrum.187
Låter helt stört.
Klart man hälsar eller nickar på sina grannar.
God grannsämja kallas det, jag har tjänat mycket på det av sexiga grannar! ☺️
Jag är uppvuxen i villa och bor också i villa numera. Men i de perioder jag bott i lägenhet har ju grannarna varit ganska sär. I studentlägenheten hade jag flera socialfall till grannar som uppenbarligen knarkade var dag. Bodde mellan en tystlåten IT-nörd som man kunde höra runka genom de papperstunna väggarna och han tycktes inte direkt bry sig om att kanske använda låg ljudvolym eller hörlurar när han runkade till porr. Sen fanns det en riktig riksslyna som älskade att dansa och spela musik på hög volym typ kl:3 på natten. Att det var en Tisdag spelade ingen roll. Grabbar kom och gick från hennes lägenhet. Var inte ens snygg. Skulle säga att jag föll ett par sociala klasser enbart genom att vara i dessa personers närhet. Usch asså. Varför skulle jag vilja ens säga hej till dem?
Andra lägenheten var egentligen en riktigt tursam deal jag fick. Svartkontrakt på Lilla Essingen med extremt låg hyra. Nackdelen var att det i huvudsak var massa gamla kärringar som bodde där. Inget problem kanske, men de var något så in i helvete nyfiken på en. En sade att hon sett en tjej lämna min lägenhet några dagar tidigare och frågade om det var min flickvän. Jag hade aldrig ens hälsat på den jävla haggan som ställde frågan. Det klagades på att det grillades på balkongerna (kontext tidig kväll) trots att det var tillåtet i föreningen och de råkade ständigt stjäla ens tvättider. Terrorister är vad de var.
Men visst, skulle jag haft normala grannar skulle de vara värda ögonkontakt och ett hej. Men absolut inget mer än så. Villalivet är förstås mycket annorlunda.