2026-07-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Bra då har vi kommit en liten bit på vägen. Tänker du att det är viktigt att förmedla till den andra parten att man inte vill? Så att den andra personen vet att den sexuella handlingen inte är önskvärd.
Nej det är inte viktigt. Vill man ligga är det däremot lämpligt att förmedla att man vill. Sitter man och kniper med benen kanske det inte blir så mycket ligga av.

Man behöver inte förmedla att man inte vill bli bestulen heller.
Citera
2026-07-20, 22:09
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Fast i fallet som diskuterats de senaste dagarna så fanns DNA, läkarutlåtanden, vittnesuppgifter från från oberoende vittnen (kände varken BO eller GM).

Ändå menar vissa att det enbart är ord mot ord.

Ja våldtäkt i hemmet när BO och GM känner varandra är ytterst svårt att bevisa. Därav att endast cirka 5% går till rättegång, de få fall där åklsgaren anser att han/hon nått upp till beviskravet bortom rimligt tvivel.

Blir det fel ibland? Ja, precis som i alla andra brottstyper sker misstag.

Vill du hitta en rättsskandal? Läs in dig på fallet Carl Hedin.

Jag är inte insatt i det fallet men dna-bevis är självklart inte bevis för någonting när den åtalade menar att de haft sex frivilligt.

5 % är oerhört högt.
Citera
2026-07-20, 22:10
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Fast han deltog aktivt? Han frös inte eller låg passiv?
Har du mycket erfarenhet av sex med kvinnor?

Tycker du att en kille som genuint uppfattar att tjejen är med på att bli slickad t.ex. är en våldtäktsman om hon efteråt säger att hon inte deltog frivilligt? Hon sade inte ifrån och hon motade fysiskt inte bort honom. Hon låg på rygg med särade ben och lät honom slicka henne.
Citera
2026-07-20, 22:13
Medlem
Citat:
Har du mycket erfarenhet av sex med kvinnor?

Tycker du att en kille som genuint uppfattar att tjejen är med på att bli slickad t.ex. är en våldtäktsman om hon efteråt säger att hon inte deltog frivilligt? Hon sade inte ifrån och hon motade fysiskt inte bort honom. Hon låg på rygg med särade ben och lät honom slicka henne.

Du såg nog inte mina frågor så här kommer de igen:

Citera
2026-07-20, 22:14
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Nej det är inte viktigt. Vill man ligga är det däremot lämpligt att förmedla att man vill. Sitter man och kniper med benen kanske det inte blir så mycket ligga av.

Man behöver inte förmedla att man inte vill bli bestulen heller.
Ok så om ett hångel leder till smek, smek leder till smek av bröst och fortsatt hångel, det fortsatta hånglet och smek av brösten leder till smek mellan benen och fortsatt hångel, det fortsatta hånglet och smek mellan benen ledet till att killen går ner och börjar slicka tjejen.

Tänker du då inte att det är viktigt att tjejen talar om eller fysiskt visar om hon inte vill att han ska slicka henne?
Citera
2026-07-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Fattar du verkligen inte att ingen här påstår sig veta att hon deltagit frivilligt. De säger att det finns utrymme för att hon har deltagit frivilligt. Ingen vet om det var frivilligt eller inte.

Var och en är berättigad sin åsikt. Nu vet inte jag om du läst FUP och eller dom i aktuellt fall.

Det finns läkarutlåtanden, DNA och oberoende vittnen som oberoende av varandra lämnat i princip samstämmiga vitnessmål. Att den dömde GM belagts med ett antal rena lögner och tillrättalagt sin utsaga allt eftersom nya bevis lags fram emot honom så har rätten funnit det bortom rimligt tvivel att han begått den gärning han är dömd för.

Jag är av åsikten att rätten i detta meddelat en väl underbyggd dom, andra är det inte.

Dock är det vissa som klänger sig fast vid halmstrån för att hävda att BO deltagit frivilligt trots att inget som framkommit i förundersökningen pekar mot det. Inte ens om man anstränger sig.

Det är också tämligen intressant att man enbart förlitar sig på de advokater som ligger nära den åsikt man när. Det är ju inte så att det råder total konsensus.
Citera
2026-07-20, 22:15
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är våldtäkt om den ena parten inte deltar frivilligt ja

Deltog hon frivilligt? Var det hennes initiativ att gå in på toaletten, bli avklädd av mannen, bli tagen bakifrån, få hans penis intryckt i munnen och sprutad i ansiktet? Var det det hon ville efter att ha pratat lite med mannen och hånglat lite?

Jag frågade ju dig nyss om det per automatik är ett tecken på ofrivillighet om det är den ena parten som är drivande och tar alla initiativ?
Citera
2026-07-20, 22:17
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du såg nog inte mina frågor så här kommer de igen:

Är all passivitet tecken på att det är våldtäkt? Därav min fråga om du har stor erfarenhet av sex med kvinnor?
Citera
2026-07-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ok så om ett hångel leder till smek, smek leder till smek av bröst och fortsatt hångel, det fortsatta hånglet och smek av brösten leder till smek mellan benen och fortsatt hångel, det fortsatta hånglet och smek mellan benen ledet till att killen går ner och börjar slicka tjejen.

Tänker du då inte att det är viktigt att tjejen talar om eller fysiskt visar om hon inte vill att han ska slicka henne?
Men nu gör hon ju inte det eftersom hon samtycker.

Fatta nu Guzman: utgångsläget är att INGEN vill bli påsatt att dig så länge de inte förmedlar annat. INGEN.
Citera
2026-07-20, 22:18
Medlem
Citat:
Jag frågade ju dig nyss om det per automatik är ett tecken på ofrivillighet om det är den ena parten som är drivande och tar alla initiativ?

Om en våldtäktsman är drivande i "sexet" och offret inte deltar frivilligt, ja då är det våldtäkt.

Om det är Magnus och Annika som är sambos och som har regelbundet sex med varandra och Annika tar alla initiativ en kväll/dag/natt och Magnus deltar frivilligt, nej då är det inte våldtäkt bara för att Annika tog det mesta initiativet
Citera
2026-07-20, 22:19
Medlem
Citat:
Är all passivitet tecken på att det är våldtäkt? Därav min fråga om du har stor erfarenhet av sex med kvinnor?

Beror på varför de ligger passiva
Citera
2026-07-20, 22:22
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Men nu gör hon ju inte det eftersom hon samtycker.

Fatta nu Guzman: utgångsläget är att INGEN vill bli påsatt att dig så länge de inte förmedlar annat. INGEN.

Så du menar alltså att en tjej som låter ett skeende enligt det du svarade på hända inte förmedlar att hon är med på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in