2026-07-20, 20:13
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jag vet inte hur man gör sånt. Eller rättare sagt, jag kan ju självklart bildsöka men är definitivt ingen expert på att analysera bilder och säga med 100% säkerhet varifrån bilden kommer och hurvida den är äkta eller ej.

Gör det själv och visa mig så är du jättesnäll.

(Fast du vet att man kan fejka stämplar va?)

Som du ser i den här tråden har alla olika uppfattning om varifrån bilden kommer - trots att det är JÄTTELÄTT att bildsöka.

Varför bildsökte du inte själv förresten, om du nu vill bevisa att jag har fel? Det hade du ju enkelt kunnat göra istället för att slösa min tid med det här skitsnacket.

Så. Upp till bevis! Bildsök nu och ge mig din lilla analys, Einstein.

Du kan göra det själv. Vore bäst för dig.
Varför?
Ditt svar övertygar mig om att det finns inget som jag skulle visa som du skulle godta.

Men det var bra att få detta utbyte oss emellan för övriga läsare av denna tråd.
Citera
2026-07-20, 21:10
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Jag gör samma bedömning. Att ha sådana redskap tillhands känns vettigt och rationellt - dessutom kan de ju användas högst provisoriskt för att sätta bandage, som i detta fallet - men bilden ser fortfarande fejk ut.

https://ua.korrespondent.net/amp/4895313-rosiiany-atakuvaly-odeschynu-chetvero-poranenykh

Samma färg? Du låter verkligen som ett proffs på bedöma äktheten i skador och hur torkat blod ser ut.
Citera
2026-07-20, 21:30
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
https://ua.korrespondent.net/amp/4895313-rosiiany-atakuvaly-odeschynu-chetvero-poranenykh

Samma färg? Du låter verkligen som ett proffs på bedöma äktheten i skador och hur torkat blod ser ut.

Fast man behöver ju inte vara ett proffs för att se att den här bilden är fejk dvs högst sannolikt tagen under en övning 😆

Han har fejkblod i HELA ansiktet, men ingenting på kroppen. Han står rakt upp och ner och ser jätteglad ut. Inga andra skadade finns i närheten.

Och bilden är INTE ens tagen av en journalist utan producerad av den ukrainska räddningstjänsten!!!!!

Man måste vara en idiot för att köpa detta; precis som jag skrev i trådstarten. Jag vill inte diskutera med idioter. Eran dumhet ger mig overklighetskänslor.

HEJDÅ åsnor.
Citera
2026-07-20, 21:33
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Fast man behöver ju inte vara ett proffs för att se att den här bilden är fejk dvs högst sannolikt tagen under en övning 😆

Han har fejkblod i HELA ansiktet, men ingenting på kroppen. Han står rakt upp och ner och ser jätteglad ut. Inga andra skadade finns i närheten.

Och bilden är INTE ens tagen av en journalist utan producerad av den ukrainska räddningstjänsten!!!!!

Man måste vara en idiot för att köpa detta; precis som jag skrev i trådstarten. Jag vill inte diskutera med idioter. Eran dumhet ger mig overklighetskänslor.

HEJDÅ åsnor.

Du vet verkligen ingenting om något. Va tyst när vuxna pratar. Inte en chans att det är fejkblod.
Citera
2026-07-20, 21:38
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Andra? Jag trodde inte du brydde dig om vad andra tyckte hejdå jackass.

Attityd hjälper dig inte.

Bilden är inte fejk.
I stridzon får inte riktiga journalister alltid följa med. Ibland är de där i v f.
Men vad som hänt, skadade , omfattning etc, ska dokumenteras. Ett krigsbrott kan ha inträffat och allt måste dokumenteras.

Så bilden ingår som bevis för senare ett ev krigsbrott.

Tror inte du begriper. Men ändå.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in