Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Vad är det för nonsensargument?
Odysséen handlar om (påhittade) greker.
Jämför med hur otroligt viktigt det var att de olika skådespelarna i Disney-barnfilmen Moana skulle komma från olika söderhavsöar. De är ju också påhittade...
Men när det gäller Homeros verk eller HC Andersens eller den nordiska mytologin. Då skall det in och pillas och kletas "woke" över hela berättelsen. För det är ju inte så att de som gör filmerna är "goda antirasister" som tycker att hudfärg inte spelar någon roll och att rollbesättningen därmed blir slumpmässig. Utan det är exakt samma mönster som går igen i alla filmer. Det vet även ni som tycker att det är bra gjort.
Uppenbarligen är det de som gör filmerna som är besatta av ras och rasism.
Medan alla vi som tröttnar enbart påpekar att vi ser vad de gör.
Nonsensargument? det är ju ni som bryr er, ingen annan. Odysséen handlar inte bara om greker, det handlar även om påhittade sagoväsen, gudar, Turkar, Nordafrikaner och araber. Helena av Troja var inte grek, hon var hälften sagoväsen och häften Turk(Troja var inte en Grekisk stad).
Jag tycker inte det är varken bra eller dåligt gjort, jag bryr mig inte det minsta eftersom det inte är en historisk figur, de kan se ut hur tusan som helst om det inte är något som är viktigt för karaktären.
Sen är inte reaktionerna "enbart påpekande" det är massa rabiat hat och bojkottande.
Och det är 100% enbart riktat till filmer där de anser att mörkhyade inte borde fått roller, ingen av dessa personer bryr sig det minsta om när det är tvärt om att et vit för en roll istället för någon annan.