2026-07-19, 18:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Åt andra hållet är Jamestowns trackrecord en god anledning att välja Djurgården. Men just risken för kapningar och saltad prislapp är jag enig kring.

Vad man använder för metoder och tjänster borde vara affärshemligheter, tänker jag. Varför skylta med vilka företags tjänster man utnyttjar.
Citera
2026-07-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du har så rätt, så rätt. Galgmyndig kan man säga också för 15.

Men detta nya tillskott ska givetvis benämnas fullt straffmyndig istället då han nått den aktningsvärda åldern 18 och då kan förflyttas till era "plantager".
Sänkte inte borgarna just galgmyndighetsåldern? 😁
Citera
2026-07-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vad man använder för metoder och tjänster borde vara affärshemligheter, tänker jag. Varför skylta med vilka företags tjänster man utnyttjar.
För att VDn vill visa supportrarna att han har en större och bättre datamaskin än Hammarby, AIK och Sirius. Även leverantören av datamaskinen har väl intresse över att deras klienter skryter om den.
Citera
2026-07-19, 20:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
För att VDn vill visa supportrarna att han har en större och bättre datamaskin än Hammarby, AIK och Sirius. Även leverantören av datamaskinen har väl intresse över att deras klienter skryter om den.

Det blir dock lättare för andra att kopiera och förfina metoderna. Nu kan ju andra tjänster djupanalysera de nyförvärv som Djurgården gör och försöka hitta vad de såg. Det finns ju fler företag som sysslar med sådant här och de sneglar ju så klart på varandra.

På företaget jag jobbar på skulle inte vi skylta med vilka tjänster vi köper alla gånger.
Citera
2026-07-19, 20:47
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Det blir dock lättare för andra att kopiera och förfina metoderna. Nu kan ju andra tjänster djupanalysera de nyförvärv som Djurgården gör och försöka hitta vad de såg. Det finns ju fler företag som sysslar med sådant här och de sneglar ju så klart på varandra.

På företaget jag jobbar på skulle inte vi skylta med vilka tjänster vi köper alla gånger.
Bajen är öppna med att de använder Twelve.

Sedan är det en illa dold hemlighet att både Bajen och Malmö har försökt skaffa Jamestown, men blivit nekade.
Citera
2026-07-19, 21:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Bajen är öppna med att de använder Twelve.

Sedan är det en illa dold hemlighet att både Bajen och Malmö har försökt skaffa Jamestown, men blivit nekade.
Vad har du för sekretessbelagd info som säger att vi försökte med Jonestown?
Citera
2026-07-19, 21:51
Medlem
Ziccco3s avatar
Nu ska pundarroddarna köpa en till av våra avdankade ungdomsspelare.
Ni som tycker att ni har Sveriges bästa akadiemi och dessutom IK Frej (HTFF).
Det är lite avslöjande när ni betalar 10-tals miljoner för vårat avskrap.

Man up. Jävla pundare.
Citera
2026-07-19, 22:01
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Om nu Djurgården använder sig av något superduper-system när de scoutar spelare, vilket de inte har hållit hemligt, borde inte konsekvensen bli:

1. Att när ett rykte blir medialt så blir andra klubbar också intresserade och nyfikna på spelaren.

2. Att säljande klubb sätter högre prislapp när Djurgården drar i en spelare.
Har ställt samma frågor tidigare.
Att göra sökningar i en spelardatabas kan en med gymnasieexamen göra. Nyckeln är snarare att vara skickligare än andra klubbar på att knyta upp spelarna som alla andra också hittar. Vet inte om Jonestown hjälper till där. Bosse var iaf en jävel på den delen.
Citera
2026-07-19, 22:16
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3

Man up. Jävla pundare.
Ont i manginan?

Vänj er...
Citera
2026-07-19, 22:44
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3

Man up. Jävla pundare.
Han är Bajare sen födseln, döptes på juldagen vid Nackas staty.
Citera
2026-07-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vi får vara tacksamma att RoddBull inte tar in dig i scoutingorganisationen. Bara tanken på några stenhårda vietnameser med Professor Lunkan mentalitet får hela kroppen att skaka.
"Passa bollen, korkskalle!"
Jag hade tittat lite på VietNams landslag. De spelar ungefär som det ungdomslag jag spelade själv i (men inte coachade) som skrämde "Järnkaminerna" fastän deras spelare var både längre och mycket tyngre. (På den tiden valde Djurgårn spelare efter storlek.)
Men på den tiden delades nästan aldrig ut gula kort, om det hade varit som nu hade vi haft så många avstängda att vi inte haft fulla lag
Det kan iofs löna sig att spela så nu enstaka matcher men inte generellt i längden om domarna sköter sig så det vore dålig taktik och jag gör bra taktik och strategi
Citera
2026-07-20, 18:30
Medlem
Liimatta låter perfekt för oss så hoppas det ryktet stämmer. Gravt outnyttjad i Halmstad, han var en mycket bra allsvensk spelare i ett uselt Värnamo. Sett till åldern finns det också mycket att hämta ut när han får komma till en bättre träningsmiljö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in