2026-07-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Var det inte han ni kunde cashat in ganska rejält på för några år sen?
Ja, men inte så mycket som en del tror.
100 miljonersbudet var från MLS och Djukanovic vägrade att säljas dit och till något land mer. Serbien?
Gällande 70 miljonersbud från någon annan klubb har jag för mig Hjelmberg sa aldrig var ett konkret bud utan bara förfrågan.

Såklart har skador minskat köplusten, men han har ju visat dålig attityd i flera klubbar...
Korkade Hammabyare - de begriper uppenbarligen inte idrottspsykologi tillräckligt - har hittat på lögner om mig även före det "för att" jag påpekade att fotbollen är långt efter gällande sådant, men det blev ännu mer då jag tidigt såg och påpekade Djukanovics skitattityd. Det syntes mycket tydligt då han inte tackade passaren då denne gjorde att Djukanovic fick öppet mål, utan han vände sig bort och gjorde "Me, me, me" gester, men korkskallarna märkte det inte. Senare blev det stora problem då Djukanovic inte tålde då Toure petade honom... Jag hade nästan säkert sett skitattityden vid scouting INNAN köp och hade inte ens velat köpa honom annat än möjligen för snar vidareförsäljning. Det var Zlatan som rekomenderade Djukanovic, Zlatans attityd mot egna laget* har ofta inte varit så bra den heller Ett tag gick svenska landslaget BÄTTRE då Zlatan INTE var med...

*Attityd mot MOTSTÅNDARlag är något helt annat och det kan vara bra att ha sådana i laget, som t ex Strand och Hammar.
Citera
2026-07-18, 15:58
Medlem
Tonyos avatar
Genoa intresserade av Ure. Sirius vill ha 10 miljoner euro.
Citera
2026-07-18, 22:45
Medlem
Ziccco3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Slavhandlarna hos Solnalaget har nu köpt in en knappt byxmyndig Nigerian i mittfältaren Agbenla. Ska till en början visa upp sina konster i akademilaget.
Det är i särfall, om någon är tillräckligt lovande som detta görs.
I övrigt har vi en väl fungerande ungdomsverksamhet som utvecklar spelare år efter år.
Det är de kidsen som går och kollar på Gnaget vecka efter vecka som är våra sanna
Framtida stjärnor.
Citera
2026-07-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Slavhandlarna hos Solnalaget har nu köpt in en knappt byxmyndig Nigerian i mittfältaren Agbenla. Ska till en början visa upp sina konster i akademilaget.
Blir man inte nyxmyndig vid 15? Är det Oreo du syftar på är så har han fyllt 18 tidigare i år.
Citera
2026-07-19, 07:54
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Blir man inte nyxmyndig vid 15? Är det Oreo du syftar på är så har han fyllt 18 tidigare i år.
Du har så rätt, så rätt. Galgmyndig kan man säga också för 15.

Men detta nya tillskott ska givetvis benämnas fullt straffmyndig istället då han nått den aktningsvärda åldern 18 och då kan förflyttas till era "plantager".
Citera
2026-07-19, 11:54
Medlem
Otroligt vilken dragningskraft vi har. Vi åkte alltså ner och hämtade Zadok och sedan sålde han för rekordpengar. Djurgårn snegla över och verkar redan ratat jamestown då man plockar in Angelo som vi inte gick vidare med. Nu senast har även IFK Göteborg hoppat in i leken. Nigeria it is!
Citera
2026-07-19, 12:08
Medlem
Nigeria kommer väl typ bli nya Brasilien. Bor väl fler människor där nu dessutom och de flesta är under 20, fotboll är stor sport och de satsas massa pengar på att bygga akademier. Så kommer nog bli ett stort inflöde till allsvenskan och ska något afrikanskt land vinna VM så är det förmodligen Nigeria.
Citera
2026-07-19, 12:16
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Ja, men inte så mycket som en del tror.
100 miljonersbudet var från MLS och Djukanovic vägrade att säljas dit och till något land mer. Serbien?
Gällande 70 miljonersbud från någon annan klubb har jag för mig Hjelmberg sa aldrig var ett konkret bud utan bara förfrågan.

Såklart har skador minskat köplusten, men han har ju visat dålig attityd i flera klubbar...
Korkade Hammabyare - de begriper uppenbarligen inte idrottspsykologi tillräckligt - har hittat på lögner om mig även före det "för att" jag påpekade att fotbollen är långt efter gällande sådant, men det blev ännu mer då jag tidigt såg och påpekade Djukanovics skitattityd. Det syntes mycket tydligt då han inte tackade passaren då denne gjorde att Djukanovic fick öppet mål, utan han vände sig bort och gjorde "Me, me, me" gester, men korkskallarna märkte det inte. Senare blev det stora problem då Djukanovic inte tålde då Toure petade honom... Jag hade nästan säkert sett skitattityden vid scouting INNAN köp och hade inte ens velat köpa honom annat än möjligen för snar vidareförsäljning. Det var Zlatan som rekomenderade Djukanovic, Zlatans attityd mot egna laget* har ofta inte varit så bra den heller Ett tag gick svenska landslaget BÄTTRE då Zlatan INTE var med...

*Attityd mot MOTSTÅNDARlag är något helt annat och det kan vara bra att ha sådana i laget, som t ex Strand och Hammar.
Vi får vara tacksamma att RoddBull inte tar in dig i scoutingorganisationen. Bara tanken på några stenhårda vietnameser med Professor Lunkan mentalitet får hela kroppen att skaka.

"Passa bollen, korkskalle!"

Citera
2026-07-19, 15:26
Medlem
mishimas avatar
Om nu Djurgården använder sig av något superduper-system när de scoutar spelare, vilket de inte har hållit hemligt, borde inte konsekvensen bli:

1. Att när ett rykte blir medialt så blir andra klubbar också intresserade och nyfikna på spelaren.

2. Att säljande klubb sätter högre prislapp när Djurgården drar i en spelare.
Citera
2026-07-19, 16:55
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Om nu Djurgården använder sig av något superduper-system när de scoutar spelare, vilket de inte har hållit hemligt, borde inte konsekvensen bli:

1. Att när ett rykte blir medialt så blir andra klubbar också intresserade och nyfikna på spelaren.

2. Att säljande klubb sätter högre prislapp när Djurgården drar i en spelare.
Åt andra hållet är Jamestowns trackrecord en god anledning att välja Djurgården. Men just risken för kapningar och saltad prislapp är jag enig kring.
Citera
2026-07-19, 17:27
Medlem
cokehyenas avatar
Max Hahn om nyförvärvet Christos Almyras på DIF.se:
Citat:
– Vi är oerhört glada över att kunna välkomna Christos till Djurgården. Som en av de mest eftertraktade U21-spelarna inom den grekiska fotbollen var det naturligt att han väckte stort intresse från flera håll, och därför är vi extra stolta över att han valde att ta nästa steg i sin karriär hos oss. Christos har redan visat prov på en enorm potential och en mognad långt utöver sin ålder, både på seniornivå i klubblaget samt på den internationella scenen med de grekiska ungdomslandslagen.
– Vi är övertygade om att han kommer att tillföra en mycket konkurrenskraftig, fysisk och kraftfull dimension till vårt lag. Han spelar med en rakhet och intensitet som passar perfekt in i vår spelidé och föreningens filosofi. Det som gör Christos speciell är hur han kombinerar sin råstyrka och atletiska förmåga med hög teknisk kvalitet och ett stort lugn med bollen. Han bidrar med ett vertikalt och dynamiskt spel som ger vår trupp en helt ny och svårförutsägbar dimension.
– Christos har alla egenskaper som krävs för att göra ett omedelbart avtryck, men han är samtidigt en spelare med en oerhört hög utvecklingspotential. Vi är övertygade om att han kommer att vara en nyckelspelare både på kort och lång sikt och vi är väldigt glada över att få välkomna honom till Djurgården, sammanfattar Maximilian.
Briljant.

Spelare från obskyr liga med "Enorm potential" talar för en Jamestown-värvning.

Thessalonikis Schüller säger dem.
Citera
2026-07-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Max Hahn om nyförvärvet Christos Almyras på DIF.se:

Briljant.

Spelare från obskyr liga med "Enorm potential" talar för en Jamestown-värvning.

Thessalonikis Schüller säger dem.

Generiskt bs.
Har pressmeddelandet om att denna fantastiska talang ville till dif pga deras fantastiska fans kommit än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in