2026-07-18, 23:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Skämtar du med mig nu?
Nej?

Citat:
Så här skriver moderatorn till dig när du ifrågasätter varningen. Ur din egen trådstart:
Och vad betyder det enligt dig?

Och varför vägra berörd moderator att förklara sig?
2026-07-19, 08:30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej?

Och vad betyder det enligt dig?

Och varför vägra berörd moderator att förklara sig?

Det betyder precis vad som står. Andra användare är inte topic i tråden. Det här är något du verkar ha svårt att förstå eftersom det är ett återkommande tema bland dina klagomålstrådar.

Din andra fråga kan jag inte svara på.
2026-07-19, 12:42
Avstängd
Citat:
Det betyder precis vad som står.
Och jag förstår fortfarande inte vad som menas med det som står.

Citat:
Andra användare är inte topic i tråden.
Instämmer.

Citat:
Det här är något du verkar ha svårt att förstå eftersom det är ett återkommande tema bland dina klagomålstrådar.
Är det? Då har du naturligtvis exempel på det?
1. Raderades mina två inlägg och varnades jag för att jag i dessa två inlägg diskuterade en eller flera andra användare? Om så, citera relevant text där jag gör det, samt förklara hur du menar.

2. Raderades mina två inlägg och varnades jag för att jag i andra, ej identifierade inlägg, har diskuterat andra användare? Om så, citera relevant text i relevanta inlägg där jag gör det, samt förklara hur du menar.

3. Citera relevant text i relevanta inlägg i relevanta klagomålstrådar där jag återkommande diskutera andra användare samt förklara hur du menar.
Och nej, vare sig du eller någon annan har 'redan förklarat' 1-3 för mig.

Tack.

Citat:
Din andra fråga kan jag inte svara på.
Jag utgår ifrån att forumets moderatorer kommunicerar internt med varandra, så, kan du fråga denne varför hen inte vill förklara sig i den här tråden?

Så att vi slipper spekulera?

Mvh
o.
2026-07-19, 16:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Och jag förstår fortfarande inte vad som menas med det som står.

Instämmer.

Är det? Då har du naturligtvis exempel på det?
1. Raderades mina två inlägg och varnades jag för att jag i dessa två inlägg diskuterade en eller flera andra användare? Om så, citera relevant text där jag gör det, samt förklara hur du menar.

2. Raderades mina två inlägg och varnades jag för att jag i andra, ej identifierade inlägg, har diskuterat andra användare? Om så, citera relevant text i relevanta inlägg där jag gör det, samt förklara hur du menar.

3. Citera relevant text i relevanta inlägg i relevanta klagomålstrådar där jag återkommande diskutera andra användare samt förklara hur du menar.
Och nej, vare sig du eller någon annan har 'redan förklarat' 1-3 för mig.

Tack.

Jag utgår ifrån att forumets moderatorer kommunicerar internt med varandra, så, kan du fråga denne varför hen inte vill förklara sig i den här tråden?

Så att vi slipper spekulera?

Mvh
o.

Då det inte är jag som varnat dig tänker jag inte leta upp dina raderade inlägg i tråden och granska dessa. Jag tänker heller inte sammanfatta dina många klagomålstrådar. Jag är ledsen att du inte förstår, men kan heller inte nå fram till dig så att du förstår. Vi saknar helt enkelt samsyn på det här.
2026-07-19, 20:13
Avstängd
Citat:
Då det inte är jag som varnat dig tänker jag inte leta upp dina raderade inlägg i tråden och granska dessa. Jag tänker heller inte sammanfatta dina många klagomålstrådar. Jag är ledsen att du inte förstår, men kan heller inte nå fram till dig så att du förstår. Vi saknar helt enkelt samsyn på det här.
Du gör en rad påståenden som du inte kan/vill belägga, helt riktigt.

Förtroendeingivande.

Varför svarar inte berörd moderator och förklarar sina bevekelsegrunder så att alla vi andra slipper att spekulera kring dessa?

Varför?
2026-07-20, 01:54
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
Du gör en rad påståenden som du inte kan/vill belägga, helt riktigt.

Förtroendeingivande.

Varför svarar inte berörd moderator och förklarar sina bevekelsegrunder så att alla vi andra slipper att spekulera kring dessa?

Varför?

För att du inte förstår att du gjort fel. Sedan lyssnar du inte på vad folk säger till dig, utan du tycker du alltid har rätt. De är som att prata förnuft med en 5åring. Skulle du bete dig bättre i trådarna skulle kanske du få snabbare svar, vad vet jag. Men som det är nu är problemet att du inte lyssnar vad folk skriver till dig.
2026-07-20, 07:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Varför?

Du har fått svar från moderatorn i PM-konversationen:

"Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar som du önskar är både trams och OT, därav varningen för 0.03."

Skulle moderatorn haft mer att tillägga så hade inte PM-konversationen er emellan nått vägs ände. Som det står i riktlinjerna:

"du har diskuterat med moderatorn men inte kommer längre".

En klagotråd är inte till för att diskussionen med moderatorn ska fortsätta. Hade det funnits mer att diskutera er emellan skulle det ha tagits i PM. En klagotråd är istället ett sätt att visa fallet för andra utöver moderatorn.
2026-07-20, 12:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du har fått svar från moderatorn i PM-konversationen:

"Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar som du önskar är både trams och OT, därav varningen för 0.03."

Skulle moderatorn haft mer att tillägga så hade inte PM-konversationen er emellan nått vägs ände. Som det står i riktlinjerna:

"du har diskuterat med moderatorn men inte kommer längre".

En klagotråd är inte till för att diskussionen med moderatorn ska fortsätta. Hade det funnits mer att diskutera er emellan skulle det ha tagits i PM. En klagotråd är istället ett sätt att visa fallet för andra utöver moderatorn.
Om moderatorn anger ett skäl som bevisligen inte är möjligt att applicera på de två raderade inläggen i fråga (att jag i dessa föregivet diskuterar andra användare) samt att jag varnas för att har gjort så i "upprepade inlägg" vilka denne inte specifikt anger, så nej, det duger definitivt inte som "svar". Tvärtom så kräver det klargöranden.

Klargöranden som endast moderatorn i fråga (farbror_barbro) kan presentera.

Allt annat blir godtycke där moderatorer kan göra vad de vill utan att behöva förklara sig, vilket i sin tur förvandlar forumets regelverk till ett skämt.

Det gillar du?

Vänligen
o.
Senast redigerad av onopono 2026-07-20 kl. 12:02.
2026-07-20, 12:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
För att du inte förstår att du gjort fel. Sedan lyssnar du inte på vad folk säger till dig, utan du tycker du alltid har rätt. De är som att prata förnuft med en 5åring. Skulle du bete dig bättre i trådarna skulle kanske du få snabbare svar, vad vet jag. Men som det är nu är problemet att du inte lyssnar vad folk skriver till dig.
VAR i mina två inlägg diskuterar jag "andra användare"?

Citera och förklara.
2026-07-20, 12:06
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
VAR i mina två inlägg diskuterar jag "andra användare"?

Citera och förklara.
Det verkar som själva varningen handlar om att ni bara tjafsar med varandra med inlägg som inte bidrar till att diskursen för sig framåt. Efter sjuttioelfte raderade sådant meddelande tog repet slut för mod och han tog till varningen.
2026-07-20, 18:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det verkar som själva varningen handlar om att ni bara tjafsar med varandra med inlägg som inte bidrar till att diskursen för sig framåt. Efter sjuttioelfte raderade sådant meddelande tog repet slut för mod och han tog till varningen.
Om så så väntar jag fortfarande på att moderator i så fall presenterar dessa inlägg, förklarar vilka regler de bryter emot, samt förklarar varför hen väljer att radera två inlägg där jag bevisligen INTE bryter mot någon regel, samt varnas för det.

Går det, farbror_barbro?
2026-07-20, 18:14
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, jag missade ju att klagomålet gäller ett äldre inlägg. Det finns troligen flera inlägg raderade innan den varningen. Jag bläddrade i nutid, och där är en hög andel raderade inlägg av dessa i den aktuella tråden.

Citat:
Om så så väntar jag fortfarande på att moderator i så fall presenterar dessa inlägg, förklarar vilka regler de bryter emot, samt förklarar varför hen väljer att radera två inlägg där jag bevisligen INTE bryter mot någon regel, samt varnas för det.

Går det, farbror_barbro?
Är det inte det som Maviel påpekar här?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in