Citat:
Ursprungligen postat av
Kjamfossftw
Ni som inte tror att Engström är mannen som under flykt lirkar med en handledsväska på David Bagares gata direkt efter mordet, vem tror ni att det istället är och var menar ni att Engström befinner sig och vem är det Jeppson jagar efter? För mig är det tydligt att det är Engström, från utpassering på Skandia, bakom Palme, direkt inpå Palme, på flykt, tillbaka till Skandia. Han är ju inte kvar på mordplatsen efter mordet. Menar ni att han ljuger impulsivt om tider och platser för att framställa sig som misstänkt eller som mentalsjukt och omöjligt vittne?
Jag tänker att det troligtvis är gärningsmannen, och att om det verkligen är en väska av SEs typ är rätt oklart.
Jag tänker att SE då är nere vid mordplatsen, vilket hans många korrekta observationer talar för.
Och den LJ jagar efter är också då gm.
Men vem gm är är högst oklart.
Jag tror heller inte att han ljuger, även om det såklart är en möjlighet. Men jag tror helt enkelt att han har fel, vilket i princip alla vittnen har om man granskar deras utsagor och hur de ändras. Det är högst mänskligt.
Tiderna kan vara så enkelt att han inte, efter lång tid, har stenkoll på tiderna eftersom de visar sig vara irrelevanta, när polisen ändå har fått fram tiden för mordet. Det i kombination med lite krångliga premissen att en klocka gick en minut fel kan lätt ställa till det.
Jag anser också att det är svårare att få ihop med en ljugande gm. Att man kan ändra tider över tid och hoppas på att polisen av någon outgrundlig anledning bara skulle kolla den senast angivna tiden är en extremt dum och naiv tanke. Varför han skulle göra det när han dessutom sitter och vittnar mot en annan person blir ännu svårare att förstå. Om något så drar det ju uppmärksamhet till honom.