2026-07-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Nä det stämmer, jag tror alla har problem med det. Orsaken är att teknikerna håller på att bygga om forumskoden, men det kommer förhoppningsvis funka snart igen. Här disluteras det nämnre: (FB) Emojis försvunna - för alltid....eller?

Läste lite efter att skrivit det inlägget och då vet man att alla andra har samma problem också.

Alternativet är att kopiera in dem gamla men det är över min nivå.
Citera
2026-07-20, 13:22
Medlem
VoktorDodkas avatar
FYI så krånglar flashback för mig.

Har Tellenor tagit över driften från Bahnhof redan?
Senast redigerad av VoktorDodka 2026-07-20 kl. 13:29.
Citera
2026-07-20, 13:25
Medlem
franges avatar
Är det dags nu igen? Har världens problem att ladda sidan både på mobil och dator...
Citera
2026-07-20, 13:27
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det dags nu igen? Har världens problem att ladda sidan både på mobil och dator...

Det var så för alla.
Citera
2026-07-20, 13:35
Medlem
Kan tänka mig att det är GAFAM som vill sänka Flashback, och jag skämtar inte. Google, Facebook med flera tappar säkert grymt mycket trafik i Sverige och Finland pga Flashback.

Anledningen till att Google vill censurera bort allt som inte är AI, tror jag också handlar om ett tapp i trafiken. Folk slutade "googla" eftersom folk lade upp sina favoritsidor just som favoriter. Googles lösning blev att sno, bokstavligt talat stjäla, innehåll och göra det mer sökbart än på annat sätt.

Flashback är förstås bara en myggskit på deras himmel, men skulle konceptet sprida sig och få avläggarae i t ex USA (NEJ, Reddit är skräp i jämförelse) skulle det kanske inte bli så kul för GAFAM (de fem big-tech-bolagen)
Citera
2026-07-20, 14:13
Medlem
swebarbs avatar
Sidan har gått ner flera gånger under dagen för mig till och ifrån vad händer ?
Citera
2026-07-20, 14:42
Medlem
Ganonitos avatar
Det funkar på mobilen för mig nu, men inte på datorn.
Citera
2026-07-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
FYI så krånglar flashback för mig.

Har Tellenor tagit över driften från Bahnhof redan?

Citat:
Ursprungligen postat av frange

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det var så för alla.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Sidan har gått ner flera gånger under dagen för mig till och ifrån vad händer ?
Testa att stänga privat reläservice om ni kör Safari. Funkade för mig. Funkar också nu att köra på Chrome, men det gjorde det inte de första timmarna.
Citera
2026-07-20, 15:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Testa att stänga privat reläservice om ni kör Safari. Funkade för mig. Funkar också nu att köra på Chrome, men det gjorde det inte de första timmarna.

Inte på datorn.
Citera
2026-07-20, 15:37
Administrator
admins avatar
Det är en pågående DDoS-attack.
Senast jag kollade så var det 1,2 miljoner "användare" som angrep forumet på olika sätt.
Vi tvingades tillfälligt blocka viss trafik, men arbetar på att det ska funka för fler.
Den nordiska trafiken (exkl. vissa VPN-tjänster) bör funka nu, och övrig trafik hoppas vi ska funka senare under eftermiddagen.

admin
Citera
2026-07-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är en pågående DDoS-attack.
Senast jag kollade så var det 1,2 miljoner "användare" som angrep forumet på olika sätt.
Vi tvingades tillfälligt blocka viss trafik, men arbetar på att det ska funka för fler.
Den nordiska trafiken (exkl. vissa VPN-tjänster) bör funka nu, och övrig trafik hoppas vi ska funka senare under eftermiddagen.

admin
Tack för informationen. Uppskattas!
Citera
2026-07-20, 17:08
Medlem
swebarbs avatar
Tråkigt med ddos som ska förstöra för alla, det förklarar saken och det är lite småsegt fortfarande. Finns det inget sätt ni kan skydda er mot dessa attacker ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in