Citat:
Ursprungligen postat av
ljusljud
Någon tog bort mitt svar, testar igen. Dem du hänvisar till som var mångmiljardärer på 1600-talet, det måste ha varit den svarta adeln från Italien va? För Trehundrakommittén uppstod väl senare, även fast det kanske fanns familjer i den som även var rika redan på 1600-talet?
Att Gustav erkände en historia från massmedia som verklig är beviset på att han jobbar för eliten? Är du inte lite överdrivet strikt? Jag hade också kunnat göra det "misstaget". Han kanske hatar eliten och tänker motarbeta deras agenda.
Ta inte illa upp, men jag tror att du är lite naiv. Du har åtminstone förts bakom ljuset. Jag läste ditt första inlägg och det överensstämmer grovt med ditt nya. Det här med den italienska svarta adeln är inte ett felaktigt spår, inte alls, men den återger inte hela sanningen. Vad gäller trehundrakommitten står och faller den i princip med Coleman, och hans teorier har motbevisas för länge sedan. Den kommitten är fiktiv, så den kan du glömma.
Det enklaste är att ge ett konkret exempel. Vi kan ta en ur dagens mångmiljardärelit, Zuckerberg. Han är med och kontrollerar din person och dina tankebanor genom sociala media osv. Hela hans karriär har finansierats av biljardären Adelson och därefter Adelsons änka. Deras pengar finansierar även Trump, vilket f.ö. även Zuckerberg gör. De har mao köpt betydande andelar i ett politiskt maktsyndikat, vilket i förlängningen styr Sverige till 100%. Adelson tjänade sina biljarder på spel och prostitution i Las Vegas. Utöver "världspolitiska andelar" äger hans änka, via olika satelliter såsom Zuckerberg, sociala media, övrig media och allsköns multinationella bolag, vilka alla påverkar dig och ditt liv. Men Adelson började inte med två tomma händer, utan han gavs möjlighet och finansiell backning att tjäna pengar i Las Vegas, efter 2vk. Dessa pengar kom ifrån en familj som var vida rikare än Adelson blev. Den här typen av familj har så mycket pengar att de tar fram personer som Adelson, vilka fungerar som "frösättare" i nya marknader, som skapas för att dessa familjer ska kunna "såsätta" sitt kapital i ny mark och få det att ta över större ytor internationellt. Dessa obegripligt rika familjer är av naturliga skäl långt färre till antalet än biljarärer som Adelson och mångmiljardärer som Zuckerberg. Men även dessa familjer har fungerat som "småhandlare" till de verkligt förmögna familjerna och det är hos dessa omåttligt förmögna, få familjer, som man kan söka maktkoncentrationen i världen. Det rör sig om ett litet sammanflätat nätverk familjer som är ingift med varandra och byggt sina förmögenheter under århundraden. Dess intressen kan man återfinna i den italienska svarta adel, du nämner, men adeln utgör i sig inte kärnan. Dessa familjer är inte lojala till något land, utan det egna nätverket, som alltså är internationellt.
Angående Gustav skrev jag att det inte var första gången, utan 511. Jag kan tydliggöra, att jag följt honom sedan 2018 och länge slog dövörat för att jag ville ha något att tro på. Men något fick mig att skärskåda något media skrev om och han reagerade som han gör nu. Jag insåg att det var en skapad händelse. Detta gjorde mig uppmärksam på mycket annat och omkring 2024 "gav jag upp". Men iom valkampanjen började jag följa honom igen på avstånd. Och jag tyckte han var väldigt bra i en debatt och tänkte att jag bortser ifrån allt gammalt och ger honom mitt stöd. Det här är en "ny" Gustav. Tyvärr, har det jag sett efter det bara försvagat mitt hopp. Det här senaste blev liksom droppen.
Jag skulle vilja höra honom säga att han hatar eliten och samtidigt definiera exakt vem han då avser och varför han hatar den. Men det har gått åtta år nu...Man måste komma ihåg att AfS tog sitt namn ifrån AfD och sin ursprungsslogan "Dränera träsket" ifrån Trump, medan AfS i sig primärt består av gamla SD:are. Om jag är ärlig mot mig själv, vet jag att redan denna ekvation är problematisk. Men jag vill poängtera att jag inte vill svartmåla Gustav, för att någon annan skulle vara bättre. Jag vill tro och hoppas på honom, men då måste jag lura mig själv. Trots detta får han min röst.