Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Så du tycker verkligen att det är i "ångesten" våldtäkten ligger? Helt otroligt!!!!!
Du skriver det ju hur tydligt som helst här. För även i exemplet med P-pillret så har personen inte blivit lyssnad på/inte blivit respekterad/inte ha samtyckt, under den sexuella händelsen. Våldtäkt enligt dig i ena fallet men inte i det andra. Skillnaden mellan fallen som du beskriver det är ångest i ena fallet men inte i det andra så det är ju solklart att det är själva ångesten hos en person som du anser vara våldtäkt.
Det är många som egentligen inte klarar av att ha sex, de har en massa neuroser kring det och mår dåligt. Men de har sett på TV att man bör ligga runt så de gör det ändå.
Tänk om du hade sex med en tjej och du får för dig att hon skrattat åt din kukstorlek. Kanske gjorde hon det, kanske inte. Nu tycker du att hon förstörde ditt liv och vill anmäla henne för våldtäkt. Det är ungefär nivån på många våldtäktsanmälningar. "Åå nej han stoppade in den i min mun nu är jag traumatiserad". Därför bör man hålla sig borta från amatörer, risken är för stor och sexet är ändå inte bra.
Jag tycker dock att det är ganska vidrigt att ta av en kondom under sex, om man haft den på så är det väl av en anledning. Hade jag anmält för våldtäkt? Nej, om jag hade fått HIV i efterkant hade jag hämnats. Men det är ett annat ämne.