Citat:
Ursprungligen postat av
Tweatta
Ok, en väldigt lång harang av dig för att indirekt utrycka ditt skydd av förövare och förminska det de utsätter barn för. Alla som försöker skydda barn på något sätt är mer eller mindre uslingar enligt dig, de gör det helt enkelt inte enligt ditt sätt att se på problemet.
Du bekräftar faktiskt precis det jag skrev om i mitt inlägg
Det är exakt det här beteendet som är själva kärnan i problemet och som gör en saklig diskussion omöjlig. Som jag påpekade flera gånger i mitt inlägg så stannar argumenten upp så fort man lyfter frågor om rättssäkerhet, proportionalitet eller metoder.
Anledningen till att det inte finns några faktiska argument att tillgå är enkel: när man väljer att försvara en modell som bygger på uthängningar, lekmannadomstolar och bristande rättssäkerhet, så saknar man helt enkelt sakliga verktyg när diskussionen flyttas till att handla om lag och ordning.
Eftersom svaren på de svåra frågorna - som hur man hanterar rättssäkerheten eller risken för felaktiga utpekanden - i princip alltid kokar ner till att
han får skylla sig själv eller
pedofilkramare så tvingas man ta till etiketter och personangrepp i stället.
När man då bemöts med att bli anklagad för att "skydda förövare" eller kallas för "usling" för att man diskuterar strukturer, då bekräftar du exakt det mönster som jag tog upp: att så fort de saknade argumenten tar slut, så dras pedofilikortet för att döda debatten och slippa svara på sakfrågorna.
I stället för att bemöta mina argument väljer du att tillskriva mig en åsikt som jag aldrig har uttryckt.
Kan du citera den del av min text där jag skyddar förövare eller förminskar det de utsätter barn för?
Du har själv frågat två gånger hur vi ska finna en lösning. Därför är jag också nyfiken på dina egna förslag.
Vad anser du att samhället bör göra? Hur ser dina egna konkreta lösningar ut när det gäller rättsväsende, prevention och tidiga insatser?