2026-07-19, 21:45
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
En icke-Germansk brednäsa som ju diskuterades är knappast några Idéer. Det är Fakta!! Kolla själv här: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Erling_Haaland_June_2025.jpg

Det kan finnas arkaiska drag dolda eller synliga i alla släktled bakåt, fastän man är såkallat vit. Det kan komma från väldigt långt tillbaka, men troligare är att det är drag som kommer från neandertalare. Att du tror att han skulle ha ickeeuropeiskt ursprung är rätt konstigt, när de drag han har troligen kommer från en art som aldrig blandats med helnegroida.
Citera
2026-07-19, 21:49
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
...Att du tror att han skulle ha ickeeuropeiskt ursprung är...

Det tror jag absolut inte. Läs om mina tidigare inlägg och gör rätt!!
Citera
2026-07-19, 22:17
Medlem
RickRozays avatar
Dom första skandinaverna var väl mörkhyade?

Har själv undrar hur Håland är norsk... Men norrbaggarna ser lite annorlunda ut än svenskar.
Dom har liksom "finare" nordisk flavour på nåt sätt.
Ibland.

Antar att Håland helt enkelt är en produkt av sina päron. Nån som har bilder på dom?

Edit: där har vi det. Erlings näsa och läppar kommer från hans mor. Se denna bild när han är pojk ståendes bredvid sin mor.

https://www.thesun.ie/wp-content/uploads/sites/3/2023/04/konfirmasjon-til-erling-familie-https-740174594.jpg?quality=80&strip=all
Senast redigerad av RickRozay 2026-07-19 kl. 22:20.
Citera
2026-07-19, 23:11
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleG16
Är nog bara genetiska särdrag. Jag känner minst två som liknar Haaland gällande köttig nästa större läppar och köttiga ögonbryn.

Och båda varelserna är trädlevande?
Citera
2026-07-19, 23:47
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Amigo, vad har Tom Roswell sagt om Hålands fysionomi och vart kan man läsa det?

För mig liknar Håland totalt finsk ut!

Ja, finnar har rundare ansikten.

Den typ av pannben han har och hans far också, är neandertalgener. Det han inte har som följer neandertalare är långa ansikten. Dvs han har sitt korta mellanansikte någonstans från någon sapiens sapiens. Men hans pannben och robusthet kommer troligen från neandertalare. Finnar har lite mer pannben än norrbaggar, så det är därför man uppfattar honom som finsk, även om finnarnas pannben är en annan sort (en enhet i pannan), Hålands och pappans form är två bågar, typiskt för neandertalare. Jag tror inte han har finska gener, mer att han råkat utveckla drag från annat håll som starkt påminner om en finne.

Alla som kommer från Norden har neandertalgener. Men de tar inte alltid uttryck i utseendet.

Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det tror jag absolut inte. Läs om mina tidigare inlägg och gör rätt!!

OK, då vet jag inte vad du vill framföra.
Citera
2026-07-19, 23:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Dom första skandinaverna var väl mörkhyade?

Har själv undrar hur Håland är norsk... Men norrbaggarna ser lite annorlunda ut än svenskar.
Dom har liksom "finare" nordisk flavour på nåt sätt.

Ja, de första skandinaverna var mörkhyade. Men de var inte negroida. Hade rätt ofta blå ögon.

Norrmän har lite mindre anatoljordbrukare och lite mer tidiga jägare, den grupp du beskriver. Det gör troligen att norrmännens ansiktsforn är lite olika svenskars även om inte med så mycket.
Citera
2026-07-20, 00:29
Medlem
Kan det inte vara så att Erling är norsk men har genetisk defekt eller något handikapp?
Han ser lite konstig ut i ansiktet. Har en kroppshållning som Quasimondo i Ringaren i Notre Dame.
Sen har inte Erling väldigt "smal och omuskelös" kropp för att vara anfallare. Jämfört med Zlatan eller Ronaldo.
Citera
2026-07-20, 01:07
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Nej, då hade han inte blivit så pass lång.

Kan du förklara det? Anabola androgena steroider hämmar inte det tillväxthormon som styr rörben och längdtillväxt. Stimulerar väl snarare hormonproduktionen och optimerar kroppslängd?
Citera
2026-07-20, 01:21
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Kan du förklara det? Anabola androgena steroider hämmar inte det tillväxthormon som styr rörben och längdtillväxt. Stimulerar väl snarare hormonproduktionen och optimerar kroppslängd?

GH dvs tillväxthormon styr längdpåverkan. AAS påverkar mer själva bentätheten men leder till att tillväxtzonerna(epifysplattorna) stängs för tidigt. AAS eller testosteron påverkar inte GH(tillväxthormon). En tonåring som tar AAS/testosteron riskerar att avbryta sin längdtillväxt i förtid. Tex en eunuck(kastrerad pojke) kunde bli lång men samtidigt gänglig och klent byggd.

För att påverka längden avsevärt krävs höga doser av tillväxthormon innan tillväxtzonerna slutits dvs innan puberteten är slut.
Senast redigerad av Kraftkarl 2026-07-20 kl. 01:25.
Citera
2026-07-20, 01:22
Medlem
Tycker han är lik Dolph Lundgren men mer ungdomliga/oskyldiga drag. Tråden är full av bitterhet, avundsjuka och trams.

Han är en av världens just nu bästa fotbollsspelare och tycks geuin och ödmjuk som person. De flesta som kommenterar här skulle må bättre av att inspireras istället för att leta fel.

Hur underbegåvad behöver man vara för att hålla på såhär?
Citera
2026-07-20, 08:21
Medlem
heliotrops avatar
Jag tycker att han är stilig samtidigt liknar han trollfigurerna i filmen Gräns. 😁
Citera
2026-07-20, 10:40
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedScorpion
Börje Salming var ju halvsame och 185 cm lång. Haaland skulle jag tippa har samiska rötter typ 1/4.

Det stämmer inte alls. Börje Salmings farfar var halvsame vilket gör BS till 1/8 same. En viss skillnad. Du har gått på myter som spridits av slaskmedia.

Som jag redan påpekat i andra trådar har Salming mer tysk än samisk härstamning.

https://blogg.slaktingar.se/borje-salmings-slakt-fran-baltisk-adel-till-samer-och-en-barnamorderska/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in