2026-07-19, 20:09
Medlem
RandomNPCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
Jag är inte där än, men som jag föreställer mig LLM-AGI är att den utvecklar nya kognitiva funktioner baserat på interaktioner med människor.

Signal är positiva emotionella signaler som triggar opioid-receptorer som i sin tur triggar kognitiv tillväxt.
Såg precis ditt experiment. Svårt att uttala sig om det.
Citera
2026-07-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomNPC
Såg precis ditt experiment. Svårt att uttala sig om det.

Ja, för mig med. Men om det skiter sig kan det ju användas till andra saker.
Citera
2026-07-19, 21:11
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Verkar bra, lite kina censur skadar ingen. Är som AGI eller vad skulle en LLM-AGI kunna?

Vad?
Citera
2026-07-19, 21:14
Medlem
Citat:
Signal är positiva emotionella signaler som triggar opioid-receptorer som i sin tur triggar kognitiv tillväxt.

Simulerar du receptorer i din LLM? o.O
Citera
2026-07-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Simulerar du receptorer i din LLM? o.O

Inte i min vanliga LLM, men när jag testar en hybrid-arkitektur mellan LLM och AGI-inspirerade system gör jag det.
Citera
2026-07-19, 21:22
Medlem
Citat:
Inte i min vanliga LLM, men när jag testar en hybrid-arkitektur mellan LLM och AGI-inspirerade system gör jag det.

Vad är ett AGI-inspirerat system då, det finns väl inga sådana alls idag?
Men jag tror du är banbrytande, jag gissar du modellerat hela GABA systemet då?
Citera
2026-07-19, 21:22
Medlem
RandomNPCs avatar
Citat:
Vad?
Kimi är en kapabel LLM. Men vad skulle Kimi-AGI innebära? AGI och LLM är ju bekymmersamt.
Citera
2026-07-19, 21:24
Medlem
Citat:
Kimi är en kapabel LLM. Men vad skulle Kimi-AGI innebära? AGI och LLM är ju bekymmersamt.

Jag tror inte på någon "LLM-AGI", så jag spekulerar inte i det. Jag tror däremot att om en eventuell framtida AGI faktiskt byggs så kommer den inte vara LLM baserad men kunna göra samma saker, att förutsäga utkomst av något är inget exklusivt för en LLM trots många verkar tro det...
Citera
2026-07-19, 21:28
Medlem
Citat:
Vad är ett AGI-inspirerat system då, det finns väl inga sådana alls idag?
Men jag tror du är banbrytande, jag gissar du modellerat hela GABA systemet då?

Jag får be om ursäkt.

När jag nämner "AGI-inspirerat" är det mina egna skapelser jag åsyftar.

Du har helt rätt i att konsensus globalt är att AGI inte är möjligt.

Bara att jag går emot strömmen, så att säga.
Citera
2026-07-19, 21:33
Medlem
Citat:
Jag får be om ursäkt.

När jag nämner "AGI-inspirerat" är det mina egna skapelser jag åsyftar.

Du har helt rätt i att konsensus globalt är att AGI inte är möjligt.

Bara att jag går emot strömmen, så att säga.

Okej jag har inte hört att det är något konsensus om att AGI är omöjligt, däremot är det en stor andel som inte tror det är möjligt på LLM spåret och där håller jag helt med, det är inte generell intelligens som ses utan interpolering av intränad information, AGI skulle kräva en fantastisk nivå av extrapolering och där brakar LLMer ihop.... och har gjort hela tiden.

Men det är klart det alltid går stoppa in mer information i dom för situationer uppstår men det är totala motsatsen till extrapolering.
Citera
2026-07-19, 21:38
Medlem
Citat:
Okej jag har inte hört att det är något konsensus om att AGI är omöjligt, däremot är det en stor andel som inte tror det är möjligt på LLM spåret och där håller jag helt med, det är inte generell intelligens som ses utan interpolering av intränad information, AGI skulle kräva en fantastisk nivå av extrapolering och där brakar LLMer ihop.... och har gjort hela tiden.

Men det är klart det alltid går stoppa in mer information i dom för situationer uppstår men det är totala motsatsen till extrapolering.

Ja, det är en helt bisarr process vi upplever där mer kapabilitet verkar vara mer skalning.

Typ, 800000 fler GPU'er i infrastrukturen kanske trycker modellen 0,4% närmare det teoretiska ramverk människor påstår utgör sann AGI.
Citera
2026-07-19, 21:46
Medlem
RandomNPCs avatar
Det blir nog aldrig konsensus i AGI/ASI debatten som kommer spänna ifrån att inget är möjligt till att allt är möjligt. Men vad gäller LLM borde det kunna bli ett konsensus snart eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in