2026-07-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomNPC
AI med skärm och tangentbord är ju mest knas så. Inte speciellt människolikt heller. Men lycka till.

Det hade varit nåt.

Men, modellen tar in data som .txt och spottar ut data med .pt-filer.

Och modellvikter sparas som checkpoint_*.pt.
Citera
2026-07-19, 12:36
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Du har sagt det några gånger nu, men du återvänder ju alltid när du behöver mer utbildning.

Hur tänker du nu när ”censurfiltret” är hävt?

Var Fable verkligen för farlig för allmänheten eller dags att erkänna att du har fel i nästan allt du säger?
Citera
2026-07-19, 14:48
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Hur tänker du nu när ”censurfiltret” är hävt?
Varför tror du det?
Citera
2026-07-19, 18:09
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Varför tror du det?

Trodde du hade koll.
Citera
2026-07-19, 18:10
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Den största öppna modellen som är i samma storleksordning som kommersiella alternativ släpptes idag, Kimi K3.
Presterar enligt benchmarks i samma nivå eller bättre än kommersiella alternativ, det största problemet är väl att i princip ingen kommer kunna köra den själv.

https://www.kimi.com/blog/kimi-k3
Citera
2026-07-19, 18:12
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Trodde du hade koll.
Du har verkligen noll koll om du tror att censurmetoden inte är en central del av nuvarande "AI-säkerhet".
Citera
2026-07-19, 18:13
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Du har verkligen noll koll om du tror att censurmetoden inte är en central del av nuvarande "AI-säkerhet".

Den är inte lika ivrig längre. Skriv du ditt logga-in-i-gmail script och var nöjd. Eller fråga storebror vad du vill uppnå så kan jag hjälpa dig gratis. Jag kostar över tusenlappen timmen i normalfall.
Citera
2026-07-19, 18:57
Medlem
Censurmetod?

Om man tänker sig att LLM bara ska augmentera oss människor är det lämpligt med både etiska och moraliska filter i modellerna.

Om man exempelvis ber en LLM om att analysera de metoder som användes under förintelsen och ber den optimera för högre antal människor möter man nog ganska hårda begränsningar av vad den kan erbjuda. Om man ens får svar, alltså.
Citera
2026-07-19, 19:10
Medlem
Experimenterandet fortsätter.

https://drive.google.com/file/d/1I5cV8tnAZZY6NktSm7rRqpW4FFsQmpzn/view?usp=sharing
Citera
2026-07-19, 19:32
Medlem
RandomNPCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Den största öppna modellen som är i samma storleksordning som kommersiella alternativ släpptes idag, Kimi K3.
Presterar enligt benchmarks i samma nivå eller bättre än kommersiella alternativ, det största problemet är väl att i princip ingen kommer kunna köra den själv.

https://www.kimi.com/blog/kimi-k3
Verkar bra, lite kina censur skadar ingen. Är som AGI eller vad skulle en LLM-AGI kunna?
Citera
2026-07-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomNPC
Verkar bra, lite kina censur skadar ingen. Är som AGI eller vad skulle en LLM-AGI kunna?

Jag är inte där än, men som jag föreställer mig LLM-AGI är att den utvecklar nya kognitiva funktioner baserat på interaktioner med människor.

Signal är positiva emotionella signaler som triggar opioid-receptorer som i sin tur triggar kognitiv tillväxt.
Citera
2026-07-19, 20:05
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Den är inte lika ivrig längre. Skriv du ditt logga-in-i-gmail script och var nöjd. Eller fråga storebror vad du vill uppnå så kan jag hjälpa dig gratis. Jag kostar över tusenlappen timmen i normalfall.
Jaha, så de har förbättrat censurfiltret en aning, det förändrar ju ingenting i sakfrågorna vi diskuterar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in