2026-07-19, 18:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag håller med dig och är glad att någon engagerar sig i frågan. Det är ett jävla daltande med könet som inte klarar av att ta ansvar för sitt eget handlande. Allt är männens fel!

Detta är just kärnan i det feministiska hyckleriet. Kvinnor är lika dugliga som män heter det, samtidigt behöver de statligt beskydd, statliga pengar och kvotering för att kunna konkurrera med män. De är inte heller vuxna och myndiga nog att själva ta ansvar för sitt sexualliv, utan det ansvaret ska läggas på männen. Får man tro feminismen så är kvinnor barn, och ironiskt nog bekräftar de "fördomarna" som de själva säger att de vill bekämpa.
Citera
2026-07-19, 18:18
Medlem
Citat:
Jag håller med dig och är glad att någon engagerar sig i frågan. Det är ett jävla daltande med könet som inte klarar av att ta ansvar för sitt eget handlande. Allt är männens fel!

Preciserar varit ett jävla daltande med män som tydligen inte klarar ta ansvar över sina egna handlingar.
På tiden att det börjar få ett slut.
Citera
2026-07-19, 18:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Var är halmgubben?

Du vill att du ska betraktas som superior och ges en radda av makt och fördelar kontra kivnnor bara pga att du har en liten korv mellan benen...
Det är på pricken talibanernas synsätt.

Hur många talibaner har ni släpat hit?
Citera
2026-07-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Detta är just kärnan i det feministiska hyckleriet. Kvinnor är lika dugliga som män heter det, samtidigt behöver de statligt beskydd, statliga pengar och kvotering för att kunna konkurrera med män. De är inte heller vuxna och myndiga nog att själva ta ansvar för sitt sexualliv, utan det ansvaret ska läggas på männen. Får man tro feminismen så är kvinnor barn, och ironiskt nog bekräftar de "fördomarna" som de själva säger att de vill bekämpa.

fast är ju du här som kräver statligt "beskydd" och understöd för att slippa konkurrera med kvinnor och slippa att kvinnor kan säga nej tack till din lilla korv....eller hur.
Citera
2026-07-19, 18:24
Medlem
Citat:
Hur många talibaner har ni släpat hit?

Inga vad jag vet.
Talibaner är ingen etnisk härkomst hoppas jag du fattat och trivs knappast speciellt bra i länder som Sverige, just därför jag gav dig tipset av att resa dit och söka asyl.
Citera
2026-07-19, 18:34
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Preciserar varit ett jävla daltande med män som tydligen inte klarar ta ansvar över sina egna handlingar.
På tiden att det börjar få ett slut.

Är det olagligt att köpa sex ska det fan vara olagligt att sälja det med. Att de ska komma undan med svartarbete och i många fall säkert ha statliga bidrag vid sidan av är helt ofattbart. Ska det bara accepteras?
Jag gör det då inte.
Det här jävla konsensuslandet gör mig skogstokig ibland

De tar inget som helst egenansvar utan gnäller bara på dem som föder dem. De kan ta ett städjobb eller vad som helst istället för att tycka synd om sig själva
Citera
2026-07-19, 18:35
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:

Ja. Exakt. Jag blir så förbannad att jag slår någon på käften snart
Citera
2026-07-19, 18:36
Medlem
Citat:
Är det olagligt att köpa sex ska det fan vara olagligt att sälja det med. Att de ska komma undan med svartarbete och i många fall säkert ha statliga bidrag vid sidan av är helt ofattbart. Ska det bara accepteras?
Jag gör det då inte.
Det här jävla konsensuslandet gör mig skogstokig ibland

De tar inget som helst egenansvar utan gnäller bara på dem som föder dem. De kan ta ett städjobb eller vad som helst istället för att tycka synd om sig själva

Varför? är helt olika handlingar...utgår från helt olika incitament och har helt olika utsatthet för tvång ex.
Citera
2026-07-19, 18:36
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Varför? är helt olika handlingar...utgår från helt olika incitament och har helt olika utsatthet för tvång ex.

Mm. Visst Hej då, jag har annat att göra
Citera
2026-07-20, 01:14
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Lagen är till för att straffa män, det är det ENDA syftet med lagen.
Att kepsnegern Simon Häggström påstår att varje sexköp är ett grovt övergrepp samtidigt som han och hans lika ynkliga kollegor endast tittar på när dessa "övergrepp" sker bekräftar det för alla med förmåga att tänka logiskt.

Att det förekommer trafficking i Europa är förstås rent jävla trams som faller på sin egen orimlighet.
Hur fan tvingar man någon att sälja sex när kvinnorna får åka på outcalls till hotell och kan rymma när fan som helst?
Dessa kvinnor måste ju vara totalt förståndshandikappade som alltså säljer sin röv bara för att någon beslagtar deras pass eller hotar dem med stryk?
Sanningen är förstås att ingen beslagtar deras pass och ingen behöver hota dem då de gör det högst frivilligt.
Inte för att det är deras drömyrke utan för att det är relativt lättförtjänta pengar.

Kvinnorna är beroende av droger eller deras ekonomiska situation tvingar dem hör man från vissa.
Ok men på vilket sätt är det sexköparens fel eller ansvar?

Trådskaparen ska ha credit för att debattera sakligt men det går inte att debattera med rabiata feminister eller andra hjärntvättade idioter som tror på kepsnegerns sagor eller annan statlig propaganda.
Märkligt förresten att dessa rabiata feminister alltid är fula kärringar som avskyr män för att män har ratat dem.
De avskyr givetvis kvinnor som säljer sex också, fula kvinnor har alltid varit avundsjuka på snygga kvinnor.
Citera
2026-07-20, 14:12
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Aldrig hört någon säga att sexköpslagen handlar om att skifta skuld och ansvar.
Att sexköp är en form av våld däremot ja, den åsikten har jag ju själv. jag tycker att medvetet ha sex med någon som man vet inte är sexuellt intresserad är en form av våldsutövning som jag personligen aldrig skulle vilja utsätta någon för.

Sexköp är inte 2 samtyckande parter som har sex tillsammans...det är 1 sexuellt intresserad som har sex med någon som är, som bäst, monetärt intresserad.
2 samtyckande vuxna behöver inte blanda in pengar.

Hur förklarar du att så mycket våld flödar i sexhandeln i länder som inte har sexköpslag?
och hmm? vilka är det nu igen som utsätter sexarbetare för våld?

Det där är inte heller en korrekt beskrivning. Menar du på fullaste allvar att ingen prostituerad någonsin, har känt en attraktion för någon som har velat köpa sex? Dumheter! Det kan mycket väl ha funnits situationer där man är attraherad av sin kund men att man ändå givetvis tar betalt av principiella skäl, för att inte diskriminera mot de ''fula'' och för att det är trots allt ett yrke som man har valt som innefattar att ta betalt. Du sitter och snackar i nattmössan.

Om du stör dig på betalt samtycke, varför vill du då inte förbjuda att man köper sig en massage för?

Det handlar inte dugg om att hjälpa kvinnliga utsatta för din del. Det handlar om att till varje pris trycka till män. Du vill till varje pris minska mäns makt gentemot kvinnors. Det är vad det handlar om.
Citera
2026-07-20, 14:46
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Är det allt du kan hitta?

När hände detta? för 15 år sen eller?

jag antar att hon inte lagfördes för att den variant av massage som var en rätt kortvarig trend om jag förstått det rätt, inte hade hunnit gå igenom rättsapparaten och tolkats som sexuell handling.

Det spelar ingen roll om hon inte lagfördes. Lagen är inte samma som moral. Och blir ett mord mindre förkastligt för att det skedde 15 år sedan snarare än i nutid? Du gör dig själv till åtlöje.

Du är forumets sämsta debattör. Du är helt oduglig på det intellektuella planet.

Du bryr dig inte om sanningen, säger emot dig själv i var och varannan tråd, resonerar felaktigt, förstår dig inte på logik, förstår dig inte på statistik etc. Vad gör du här ens? Du är inte öppen för att du kan ha fel.

Du vill kväsa dina motståndare till tystnad.

Här är en bok som jag rekommenderar till dig att läsa - Critical Thinking, Logic, and Argument, An Introduction av Eric Dayton and Kristin Rodier

När du har läst ut och förstår den där boken väl så har du en duglig, teoretisk grund att stå på.

Ett utdrag ifrån boken: ''A critical thinker must be moved to form beliefs by evidence: Believe
what is true. Believe what you have reason to believe.''

Ställer du dig bakom detta utdrag? Nej, det gör du inte. Vi vet att du inte är en sanningssökare, vi vet att du inte ändrar dig när du blir motbevisad och vi vet att du ofta tror på saker utan grund.

Så du tillämpar inte ens de grundläggande principer som en kritisk tänkare bör ha.

Förstår du nu varför det är så meningslöst att diskutera med dig? Oavsett vad någon säger till dig, så kommer du alltid stå fast och tugga på samma ställe. Helt meningslöst att ens diskutera med dig.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-07-20 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in