Citat:
Ändå är det feminister som ligger bakom lagen som uttryckligen säger att det handlar om att skifta skuld och ansvar till män från kvinnor, att det är mäns våld mot kvinnor, mm. Hur är det ett kasst beteende som skadar, att två samtyckande vuxna personer har sex med varandra? Det är sexköpslagen som är ett kasst beteende som skadar, både sexköpare och sexsäljare. Sexköpslagen innebär att personer som inte utsatt någon för våld eller tvång utsätts för våld och tvång.
Aldrig hört någon säga att sexköpslagen handlar om att skifta skuld och ansvar.
Att sexköp är en form av våld däremot ja, den åsikten har jag ju själv. jag tycker att medvetet ha sex med någon som man vet inte är sexuellt intresserad är en form av våldsutövning som jag personligen aldrig skulle vilja utsätta någon för.
Sexköp är inte 2 samtyckande parter som har sex tillsammans...det är 1 sexuellt intresserad som har sex med någon som är, som bäst, monetärt intresserad.
2 samtyckande vuxna behöver inte blanda in pengar.
Hur förklarar du att så mycket våld flödar i sexhandeln i länder som inte har sexköpslag?
och hmm? vilka är det nu igen som utsätter sexarbetare för våld?
Citat:
Klart du inte ”orkar” svara, eller rättare sagt inte kan svara. Amanda är inte någon jävla ”sexslav” utan en priviligerad tjej som bor på Östermalm som har onlyfans ich utnyttjar en utsatt kille som tagits till Sverige av människohandlare. Det är inte brottsligt för Amanda att utnyttja Timur sexuellt och ekonomiskt, det är inte heller brottsligt när hon köper in hans tjänster för att renovera i sin lägenhet (som ingick i exemplet). Däremot är det brottsligt att betala för Amandas tjänster, och enligt sexköpslagen är det Timur som ska skuldbeläggas och bestraffas i denna situation.
ja just..du fantiserade ihop nån story om att Timur hölls under pistolhot för att tvingas köpa sex av Amanda...
roligt roligt..
Nu räcker det känner jag, vi kommer ingenvart, och dina resonemang blir bara mer och mer förvirrade så jag slutar detta.