2026-07-19, 00:07
Medlem
Tranquility Bass avatar
Jag har läst hela tråden men inte fått svar på att när och hur vanligt det skulle varit. Att det förekommit, givetvis men det gör det inte vanligt och frågan återstår när förr skulle varit. Ni som är så insatta i ämnet borde väl kunna beskriva det hela mer och när det skulle varit vanligt?
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Är du historielös? Jag menar typ 200 år sedan. Läs hela tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Även mänskliga kvarlevor murades in bakom väggar förr. Min mor arbetade som hushållerska i början av femtiotalet på ett sörmländskt slott från 1700-talet och i samband med en renovering hittades skelettet efter ett barn bakom en murad vägg.
Citera
2026-07-19, 00:29
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Den 3 inlägg innan ditt lär väl funka bra..?
Läser du inte innan du postar?

Han skrev om någon Jasmina och jag om Mirja. Läser du inte innan du skriver. Sluta fylla tråden med nonsens.
Citera
2026-07-19, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Finns det någon tråd om henne med? Där var ju en flicka -95 som försvann vid namn Mirja

Mirja var ingen flicka, vuxen kvinna
Citera
2026-07-19, 11:08
Medlem
Octarests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aulikki
Är det någon som vet Var i Värnamo kommun huset i fråga ligger?

I Värnamo Nyheter står följande ”Där upptäckte man något som såg ut som en del av ett människoben, vilket Skillingaryd.nu var först med att rapportera.”

Så gissningsvis någonstans i Skillingaryd.
Citera
2026-07-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octarest
I Värnamo Nyheter står följande ”Där upptäckte man något som såg ut som en del av ett människoben, vilket Skillingaryd.nu var först med att rapportera.”

Så gissningsvis någonstans i Skillingaryd.

Fast det står att det var i Värnamo kommun och mig veterligen ligger Skillingaryd i Vaggeryds kommun.
Citera
2026-07-19, 11:25
Medlem
Octarests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aulikki
Fast det står att det var i Värnamo kommun och mig veterligen ligger Skillingaryd i Vaggeryds kommun.

Du har rätt. Ber om ursäkt för min dåliga småländska geografi-kunskap.
Utgick enbart från det som stod i Värnamo Nyheter och drog en förhastad slutsats.
Senast redigerad av Octarest 2026-07-19 kl. 11:41.
Citera
2026-07-19, 12:12
Medlem
Citat:
Är det ingen som vet hur lång tid det brukar ta för dom att konstatera om de är från människa eller djur? Sånt här bör väl dessutom få förtur?

Det där ser en erfaren rättstekniker direkt. Dock har jag hört att ben från får kan vara rätt lika mänskliga skelettdelar, men som sagt, en tekniker ser det omedelbart.

Sen beror det ju givetvis på hur komplett skelettet är.
Citera
2026-07-19, 18:19
Medlem
Citat:
Finns det någon tråd om henne med? Där var ju en flicka -95 som försvann vid namn Mirja

Är helt säker på att det finns tråd om henne. Minns inte vilken stad i Småland hon försvann från och inte heller om min stavning av namnet är rätt.
Citera
2026-07-19, 18:49
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Är helt säker på att det finns tråd om henne. Minns inte vilken stad i Småland hon försvann från och inte heller om min stavning av namnet är rätt.

Det är väl den här du eftersöker: (FB) Mirja försvunnen i Värnamo 1995
Citera
2026-07-19, 19:07
Medlem
Kan det vara Mariam 8 år från Borås som försvann 1997, som ni syftar på?
Mirja från Värnamo var en vuxen kvinna.
Citera
2026-07-19, 19:31
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Angående Jasmina:

(FB) Jasmina Jasharaj försvann i Sävsjö (1997-07-28)

Tror Ulf Olsson hade bott i krokarna och var lite misstänkt för Jasminas försvinnande. Men Jasmina försvann i Sävsjö. 39 minuter med bil från Värnamo.
Citera
2026-07-19, 19:44
Medlem
Lär det inte vara ett skelett som legat där mycket länge, om det nu är en mänsklig kropp. Hur skulle någon ha kommit in där eller fått för sig att gömma en kropp under ett hus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in