2026-07-19, 15:05
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hets mot folkgrupper är precis lika förbjudet för kvinnor.

Vidare, ingen lag kan förhindra dig från att hysa åsikter. Du kan ha vilka sjuka åsikter du vill i skallen, ex att man bör mörda den eller den, att den och den gruppen inte är fullvärdiga människor...

Grejen är att du får inte uttrycka offentligt vilken skit som helst om andra människor.
DET är vad du förbjuds och vad andra för övrigt förbjuds att utsätta dig för.

Staten har problem med att unga män inte har feministiska åsikter.

När staten lägger sig i vad medborgarna tycker, så går den i en diktatorisk riktning.

Då upphör demokratiska spelregler att gälla.

Det är vad jag skriver om. Vad du gaggar om vet jag ej.
Citera
2026-07-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

När staten lägger sig i vad medborgarna tycker, så går den i en diktatorisk riktning.

Njae...det är problematiskt att många män inte tänker och agerar jämställt kontra kvinnor i samhället, ja, utan går runt och anser att de som män är mer värda, ska ha privilegier kontra kvinnor och rätt till sex sex med kivnnor utan at behöva fråga om lov.

men gudskelov lever vi inte längre i ett patriarkat, dvs att män som grupp har maktövertag kontra kvinnor, så att dessa tankar och ageranden inte längre är så mycket "norm" och legaliserat tvång i samhället.
Utan idag kan kvinnor slippa undan den typen av män, vi behöver inte längre dalta med den sorten av män som de barnrumpor de nu är.
Citera
2026-07-19, 15:15
Medlem
Citat:

Njae...det är problematiskt att många män inte tänker och agerar jämställt kontra kvinnor i samhället, ja, utan går runt och anser att de som män är mer värda, ska ha privilegier kontra kvinnor och rätt till sex med kvinnor, slippa ta ansvar för gemensamma barn och hem etc.. utan att behöva fråga.

men gudskelov lever vi inte längre i ett patriarkat, dvs att män som grupp har maktövertag kontra kvinnor, så att dessa tankar och ageranden inte längre är så mycket "norm" och legaliserat tvång i samhället.
Utan idag kan kvinnor slippa undan den typen av män, vi behöver inte längre dalta med den sorten av män som de barnrumpor de nu är.

Men det förhindrar alltså fortsatt inte att samhället inte vill ha offentligt uttryckt hat, hets och hot mot vissa grupper.
Ingen har helt enkelt någon rätt att nedgöra andra människor baserat på vilekt hatiskt nonens de nu har i skallen.
Senast redigerad av Merapi 2026-07-19 kl. 15:18.
Citera
2026-07-19, 15:21
Medlem
saksis avatar
Citat:
Tycker alla former av hatiskt skit kontra div grupper i världen går att avfärda via logik. Eftersom hatet oftast bygger på lögner och rent nonsens.

Det är inte problemet, problemet är mängden samt hur integrerat det är i samhället.

Du missförstår igen. Som vanligt. Och ang det du säger - det kommer du aldrig åt på detta sätt.
Citera
2026-07-19, 15:24
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Njae...det är problematiskt att många män inte tänker och agerar jämställt kontra kvinnor i samhället, ja, utan går runt och anser att de som män är mer värda, ska ha privilegier kontra kvinnor och rätt till sex sex med kivnnor utan at behöva fråga om lov.

Du har problem med vad folk tänker och anser.

Det är just detta som är vidrigt.

Är du säker att du vill lämna ett samhälle där vi använder ord för att lösa konflikter? För det är det som väntar ifall vi förbjuder folk att tänka och anse saker.
Citera
2026-07-19, 15:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Under just varför det "i praktiken" blir just kvinnor.

"dagens falska narrativ". ah...du menar narrativet av att kvinnor är människor som ska ha samma rättigheter och möjligheter OCH yttrandefrihet som du önskar ge dig själv?

Feminismen i Sverige och väst syftar till att trycka ner och diskriminera män, och ge kvinnor fördelar på bekostnad av män. Vad skulle du anse om kritik mot manosfären kriminaliserades? Du ska inte tro att du kommer att stå på rätt sida av historien i slutändan...
Citera
2026-07-19, 15:41
Medlem
Citat:

Är du säker att du vill lämna ett samhälle där vi använder ord för att lösa konflikter? För det är det som väntar ifall vi förbjuder folk att tänka och anse saker.

nej inte speciellt...som sagt, ramlar jag på en människa med vidriga åsikter så kan jag lätt undvika vederbörande och jag lever gudskelov i ett samhälle som prioriterar vettigare åsikter kontra hatiska dumheter.
och en av de mer vettigare är alltså att hat och hets mot grupper av människor inte ska ha syre...

betänk bara om Tyskland hade haft den lagen då det begav sig 1930.
eller Ryssland lagar mot att sprida skit om Ukrainare.
eller Rwanda...eller .....

Det är hatiskt skit som skapar konflikter, inte krav om att folk fan skärper sig och beter sig som folk i det offentliga.
Citera
2026-07-19, 15:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saksi
En ideologisk åsiktslagstiftning.

Det är precis vad det är.
Citera
2026-07-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Feminismen i Sverige och väst syftar till att trycka ner och diskriminera män, och ge kvinnor fördelar på bekostnad av män. Vad skulle du anse om kritik mot manosfären kriminaliserades? Du ska inte tro att du kommer att stå på rätt sida av historien i slutändan...

Nej, feminismen i Sverige och i världen har åstadkommit och syftar på att skapa maktbalans och jämställdhet mellan könen, inget annat.

Vi har gått från att män haft fördelar på bekostnad av kvinnor till mer balans tack vare feminism.

och för fjärde gången nu?
Det är inte kritik som förbjuds, utan hat.
Lär dig skillnaden.
Citera
2026-07-19, 15:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Du har helt rätt, och vi har sett i andra diktaturer (Sverige är en åsiktsdiktaur) vad som händer när galna makthavare tror sig ha sett det ideologiska ljuset och slutet på historien. Försöker man trycka ner och tysta folks åsikter, så kommer dessa att leta sig andra vägar. Jag spår en oerhört mörk framtid fölr Sverige, i synnerhet om man slänger in mångkulturalismen och klimathysterin i denna sörja. Fattigt och farligt kommer det att bli.
Citera
2026-07-19, 15:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är hatiskt skit som skapar konflikter, inte krav om att folk fan skärper sig och beter sig som folk i det offentliga.

Vem ska bestämma vad som är icke godkända åsikter menar du? Hur kan du vara säker på att samma metoder inte kan användas mot dig och dina åsikter vid ett eventuellt regimskifte? Yttrandefriheten (den före detta) i väst existerar för ett syfte, och den är skriven i mäns blod på slagfältet.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-19 kl. 15:50.
Citera
2026-07-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vem ska bestämma vad som är icke godkända åsikter menar du? Hur kan du vara säker på att samma metoder kan användas mot dig och dina åsikter vid ett eventuellt regimskifte?

Du menar hat.

Hets mot folkgrupps lagen avser hets och hat, inte "åsikter".

Eftersom jag inte sitter och hetsar och hatar mot olika grupper i samhället utan just uttrycker åsikter och kritik mot fenomen, så kan jag vara säker på att lagen inte kommer användas mot mig.

Däremot så kan den säkert drabba en och annan annan feminist i Sverige idag som utrycker sig mer hatiskt än vad just jag gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in