Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Man serverar inte önskemat oavsett. Barn måste lära sig att prova nytt, annars kommer de tycka att allt förutom köttbullar och makaroner med ketchup är äckligt resten av livet.
Dejtade en sån tjej en gång, att bara höra henne gnälla över varenda rätt på menyn gjorde att jag reste mig upp och gick. Strax efter swishade jag en hundring och skrev att hon kan ta en burgare på McDonalds.
OCH det var inte det jag skrev heller. Att man skulle ha makaroner och falukorv?
4 olika rätter skrev jag. Det ska vara NYTTIGA och NÄRINGSRIKA måltider.
Riktigt kött, riktig fisk, riktig kyckling, vegetariskt med riktiga näringsrika ingredienser.
Det ska vara blandat från olika kulturer i den mån råvaror kan införskaffas. Det är ju minsta problemet i dag. Det ska vara persisk vecka, turkisk vecka thaivecka eller liknande emellanåt så alla får testa olika mat. Viktigaste är att all mat skall beräknas gå åt. Man tar ju inte och jäser en pingvin med inälvor som mongoler käkar och inte heller råa getögon som vissa stammar i Afghanistan käkar, grillat marsvin med sötpotatis går bort då den brända pälsen kan avskräcka får många, tror det var i Peru de käkade hela grillade marsvin....