Citat:
Ursprungligen postat av
Sun Ruler
Livet har sina toppar och dalar men det positiva överstiger vida det negativa.
Det du inte kallar något av värde, ser jag ett stort värde i.
Att fiska med sonen i skärgården, ta ett svalkande dopp efteråt och därefter på kvällen grilla tillsammans. En sådan stund väger upp mycket umbäranden på jorden.
Visst, men man kan säga samma sak om heroin, sex, mat, vandra i skogen med hunden, etc etc etc.
Hur mycket lidande kommer din son inte att behöva genomlida under sitt liv - förutsatt att han har det
relativt smooth sailing och inte drabbas av nån vidrig sjukdom eller liknande?
Folk inser inte hur ömtåligt livet är och att majoriteten är 1-3 katastrofer bort under kort tid från att aldrig komma tillbaka igen. Räcker med dödsfall i familjen + av med jobbet + split från sambon så är många rökta livet ut. Inga fisketurer i skärgården täcker upp för det, enligt mig.
Citat:
Livet har sina toppar och dalar men det positiva överstiger vida det negativa.
Relativt och beror på hur man är som person. Jag tänker för mycket och cashar ut framtidens alla dystopier och djävulskap idag = miserabel tillvaro.
Jag insåg tidigt 2000-tal redan som 11-åring vilket helvete som skulle tillfalla Sverige med all invandring.
Alla sa att jag hade fel och att utvecklingen som jag såg var omöjlig. När man lyssnade på alla "experter" i media och politik så sa dom om den framtid jag oundvikligen såg komma: "
det kommer aldrig hända". Tänk att sitta år efter år och se katastrofen komma, uttrycka sin oro, bli förlöjligad av 99/100 personer - bara för att 20-25 år senare se
exakt det man varnade för? Horribelt.