2026-07-19, 11:15
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varför inte?
Vi har redan en lag som förbjuder hat och hets mot folkgrupp, där ingår religion.
Men det är alltså fortsatt inte olagligt att sprida samma typ av dynga riktat mot kön.

Och du vet nog likaväl som jag att det knappast är kristna som löper gatlopp i div. svenska nätdebatter utan muslimer.
Inväntar en definition.

Det är f.ö. judar som får utstå mest hat på nätet och från moskéer.
Citera
2026-07-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Inväntar en definition.

Det är f.ö. judar som får utstå mest hat på nätet och från moskéer.

Källa på att judar utsätts för mest hat.
Jag skulle snarast misstänka att det fortsatt är HBTQI, utländsk härkomst som ligger värst till.

och sluta larva dig du behöver ingen definition på vad som är hat.
Citera
2026-07-19, 11:28
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Källa på att judar utsätts för mest hat.
Jag skulle snarast misstänka att det fortsatt är HBTQI, utländsk härkomst som ligger värst till.

och sluta larva dig du behöver ingen definition på vad som är hat.
Utan en tydlig definition så minskar rättssäkerheten, är det för vagt så vet folk inte vad som är lagligt och ej, vilket kan tvinga fram en självcensur och därmed försvaga demokratin.

Judiska institutioner och skolor behöver beväpnade vakter, mig veterligen behövs inte dylika säkerhetsarrangemang. Antalet hatbrott mot HBTQ-personer år 2024 uppgick till drygt 300, medan mot judar drygt 200.

Det finns ca 10-15x fler hbtq-personer i Sverige jämfört med judar.
Citera
2026-07-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Topic: vad anser ni om regeringens (och oppositionens) planer på att ytterligare inskränka yttrandefriheten, och kriminalisera kritik av ett visst kön, i praktiken kvinnor? Ska vi som är kritiska till dagens falska narrativ behöva söka politisk asyl i USA eller Ryssland för att kunna utöva våra rättigheter att kritisera politiska narrativ vi anser är felaktiga, och kritisera grupper som beter sig illa och förtjänar kritik? Är det inte ett underbetyg att man är ute efter att kriminalisera, istället för att bemöta? Tror ni verkligen att alla kvinnliga manshatare på sociala medier kommer att lagföras i framtiden - de är extremt många? Kommer regeringen och oppositionen även att kriminalisera och lagföra uttalanden som stöds av vetenskapen, exempelvis kvinnlig hypergami, och det faktum att män generellt i alla åldrar föredrar unga, vackra och fertila kvinnor sexuellt?

Under just varför det "i praktiken" blir just kvinnor.

"dagens falska narrativ". ah...du menar narrativet av att kvinnor är människor som ska ha samma rättigheter och möjligheter OCH yttrandefrihet som du önskar ge dig själv?
Citera
2026-07-19, 11:37
Medlem
saksis avatar
Citat:
Det finns ingen "vit" feminism.

Såklart det inte gör. Per definition, antar jag? Du är inte jättesvart du, va?
Citera
2026-07-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Utan en tydlig definition så minskar rättssäkerheten, är det för vagt så vet folk inte vad som är lagligt och ej, vilket kan tvinga fram en självcensur och därmed försvaga demokratin.

Judiska institutioner och skolor behöver beväpnade vakter, mig veterligen behövs inte dylika säkerhetsarrangemang. Antalet hatbrott mot HBTQ-personer år 2024 uppgick till drygt 300, medan mot judar drygt 200.

Det finns ca 10-15x fler hbtq-personer i Sverige jämfört med judar.

Tror alla med ett uns av logik och språkkänsla begriper var gränsen går mellan "kritik" och hat.
Även mosekéer behöver vakter.
https://www.soderhamnskuriren.se/halsingland/hudiksvalls-moske-vaktas-av-vaktare/

Och det jag pratar om nu är näthat på div. svenska forum.
och visst judar utsätts säkert...men jag tror fortsatt att HBTQI och muslimer ligger sämre till då det kommer till average kränkning av gruppidentitet, tätt följt av kvinnor för övrigt...om nu inte misogyni leder, vilket jag inte heller ser på som omöjligt.
men misogyni är nu så inbäddat i vår kultur så noteras knappt.

Finns enkla metoder att kolla detta....via att söka på "standard" svenska hatiska uttryck/ ord...och se vilka som sökmotorn hittar flest av.

enkelt litet test:

"judesvin" - Ungefär 5 450 resultat

"blatte" - 1 320 000 resultat

"hora" - 1 150 000 000

bara som ex.

("bög" "flata" eller "transa" går tyvärr inte undersöka eftersom HBTQI rörelsen är så skickliga på att erövra och neutralisera ord.)
Senast redigerad av Merapi 2026-07-19 kl. 12:05.
Citera
2026-07-19, 12:05
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Och du vet nog likaväl som jag att det knappast är kristna som löper gatlopp i div. svenska nätdebatter utan muslimer.

Hur vet du det? Jag har ingen aning, jag kan inte arabiska eller andra sådana språk som de skriver på när de debatterar på facebook och så.
Citera
2026-07-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Hur vet du det? Jag har ingen aning, jag kan inte arabiska eller andra sådana språk som de skriver på när de debatterar på facebook och så.

Och dominerar svenska språket eller arabiska på svenska nätforum?
Citera
2026-07-19, 12:09
Medlem
saksis avatar
Citat:
Tror alla med ett uns av logik och språkkänsla begriper var gränsen går mellan "kritik" och hat.
Även mosekéer behöver vakter.
https://www.soderhamnskuriren.se/halsingland/hudiksvalls-moske-vaktas-av-vaktare/

Och det jag pratar om nu är näthat på div. svenska forum.
och visst judar utsätts säkert...men jag tror fortsatt att HBTQI och muslimer ligger sämre till då det kommer till average kränkning av gruppidentitet, tätt följt av kvinnor för övrigt...om nu inte misogyni leder, vilket jag inte heller ser på som omöjligt.
men misogyni är nu så inbäddat i vår kultur så noteras knappt.

Finns enkla metoder att kolla detta....via att söka på "standard" svenska hatiska uttryck/ ord...och se vilka som sökmotorn hittar flest av.

enkelt litet test:

"judesvin" - Ungefär 5 450 resultat

"blatte" - 1 320 000 resultat

"hora" - 1 150 000 000

bara som ex.

("bög" "flata" eller "transa" går tyvärr inte undersöka eftersom HBTQI rörelsen är så skickliga på att erövra och neutralisera ord.)

Så tråkigt att se någon ta viktiga frågor och skita ner dom med hål-i-huvudet-argument. Varför? För att upprätthålla polarisering? Är det så viktigt?
Citera
2026-07-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saksi
Så tråkigt att se någon ta viktiga frågor och skita ner dom med hål-i-huvudet-argument. Varför? För att upprätthålla polarisering? Är det så viktigt?

Fråga TS detta.

Är han som anser att "rätten" att hata och kränka kvinnor tydligen är av enorm vikt.
är han som på detta forum ex. nästan dagligen sitter och kränker kvinnor som grupp.
Senast redigerad av Merapi 2026-07-19 kl. 12:23.
Citera
2026-07-19, 12:21
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det där är myndigheternas fullt medvetna luddiga formulering. All politisk opposition är alltid polariserande. Det är beklämmande att svenska kvinnor som du har en så pass svag demokratisk instinkt att ni inte drar er för att förbjuda politisk opposition. Vet du vad som händer när man tystar och försöker trycka ner en förtryckt opposition? Den växer sig starkare. Se på DDR och Rumänien... En dag vänder narrativet 180 grader och då kommer alla fingrar att peka mot sådana som ni, inte sådana som oss.

Haha lite roligt är det ju!

GUD FÖRBJUDE att man ”TYSTAR OCH FÖRSÖKER TRYCKA NER EN FÖRTYCKT OPPOSITION”

Det skulle ju SÄKERT kunna bli så att man börjar kalla vissa i oppositionen för: HYSTERIKOR, NERVSVAGA och helt ta ifrån dessa svagsinta krakar ALL rätt till bland annat självbestämmande, integritet, röst- och arvs-rätt.

HUUUR skulle det se ut❓ 😂
Citera
2026-07-19, 12:39
Medlem
saksis avatar
Citat:
Fråga TS detta.

Är han som anser att "rätten" att hata och kränka kvinnor tydligen är av enorm vikt.
är han som på detta forum ex. nästan dagligen sitter och kränker kvinnor som grupp.

Det är ju betydligt enklare att avfärda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in