2026-07-19, 14:36
Medlem
Helt otroligt vad folk har svårt att begripa sanningen. NATO är ingenting utan USA. Ulf Kristerssons närmande till Frankrike är bara patetiskt att se. De lever i ett barnsligt rollspel. (Vi klarar oss själva)

Ja. USA kommer att köra minst ett dussintal starships i skytteltrafik inom 5 år. Över 100 ton I stöten. Kostnad 100 dollar kilot. - US army kan om de vill placera 1000 tals rods from god i omloppsbana. Billigare än ballistiska missiler. De behöver inte rods på flera ton. Det räcker med 1000 rods på ca 200 kilo st för att slå ut ALL infrastruktur ett land på ett par minuter med ytterst få civila förluster.

Macron är snart ersatt av Marie Le Pen och vår statsminister blir Magdalena Andersson med MP och V inom månader. Trump kommer att vara väck.
Att Marie Le Pen kommer att samarbeta med svenska DN-skadade woke-sossar och miljöpartister är 100% osannolikt.

Europas rymd teknologi är på Afrikas nivå jämfört med USA. EUs byråkrati stryper oss alla. Företagen flyr. EU klarar inte ens av att bygga en jetmotor längre. - tex De rotorblad som krävs i jetmotorn klarar inget Europeiskt företag att tillverka idag. - All software/AI/kommunikation är 20 år efter USA.
EU försökte bygga laddbara batterier för 70 miljarder i 7 år. Det gick inte.

JAS är mer amerikanskt än svenskt. Det tog ryssarna 3 veckor att spoofa Exaliburs 80-tals gps.
Utan Exalibur är Archer inte särskilt mycket att hänga i julgranen. Särskilt när du får 10 000 medeldistansdrönare för samma pengar. - Alla EUs vapenaffärer görs upp på Bilderberg möten. Det är svarta svanen affärer (köpta/korkade politiker) som håller Wallenberg över ytan. Politikernas uppgift är att vräka in hundrratals miljarder att köpa förlegat material byggda av förlegade företag. Se tex köpet av franska fartyg för 40 miljarder. De är föråldrade innan de ens levererats. Ukraina ha inga pengar men skriver gärna på en avsiktsförklaring (inte kontrakt) på att de vill köpa jas. Notan hamnar i DITT knä. Pengarna hamnar hos familjen Wallenberg.

NATO/EU har ingenting. Det är den krassa sanningen. Vi är 100% beroende av USA. USAs politiker gråter när de ser våra "importera fler araber" projekt. EUs politiker vägrar lyssna. Vi har fsktiskt inte ens elen att värma våra egna längre.

EU sätter muslimer i uniform. (Polis, militär, väktare) De inkvoteras tom. De får vapenlicenser. Jägarexamen med tolk. Det är fatalt. De kastar tärning.

En helt vanlig tesla med FSD full self driving är 1000 ggr mer avancerad tekniskt än Europas samlade försvarsindustris kunskaper och resurser. I USA (texas) köper blinda idag teslas cybercab för att kunna ha en egen bil. Den bilen har inte ens en ratt och kör 400% säkrare än en människoapa. Detta är inte sci-fi. Det är hör och nu. Försök störa ut en Tesla. Det går inte. Den ser och förstår som en människa. AI heter det. EU har ingen AI.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2026-07-19 kl. 14:44.
Citera
2026-07-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Hmm, jag vill inte här bemöta något av vad du skriver- jag kan tvärtom för stunden ta allt som hundraprocentiga sanningar och empirisk fakta, jag tycker väl därmed att det är bra att USA med all sin kunskap, skicklighet och kompetens är medlemmar av nato- det är ju till och med utomordentligt , förträffligt och helt lysande... Är det så du också menar?

EU har en tragisk infantil inställning att "jag kan själv". Vilket oroar mig. EU lever i en fantasivärld. EU är även super korrupt via Bilderberg och WEF och låtsas inte om det medans USA gör nåt åt det.

(DOGE) Wallenberg och medias ägare kan bolla med våra politikers hjärnor som de vill. Oavsett höger/vänster. Vi är ägda. Typ svarta svanen affärer. Våra vapenaffärer är korruption av förlegat skräp. Enda sättet för EU är att köpa in sig i USAs vapenindustri. AI/Space etc - Vi kan inte själva längre.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2026-07-19 kl. 15:18.
Citera
2026-07-19, 15:22
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
EU har en tragisk infantil inställning att "jag kan själv". Vilket oroar mig. EU le er i en fantasivärld. EU är även super korrupt via Bilderberg och WEF och låtsas inte om det medans USA gör nåt åt det. (DOGE) Wallenberg och medias ägare kan bolla med våra politikers hjärnor som de vill. Oavsett höger/vänster. Vi är ägda. Typ svarta svanen affärer.
Njae- jag har läst och hört att USA (dess ledare kanske även med natos företrädare) kräver att de europeiska delarna bättre och till större del skall bidra till organisationen med följd av att Sverige, Finland med många fler gör vad som nu efterfrågas. Jag tror inte att 'europeiska nato' anser sig göra bättre själv... eller ens önska sig något sådant- vi gör bara vad som behövs. Kan det inte vara mer på sådant sätt? Jag vet inget om Bilderberg och kan därför inget säga något om eventuell korruption men jag förstår att du håller på en hel del sådan information vilken jag tycker du borde gå till polisen med.
Citera
2026-07-19, 15:39
Medlem
Citat:
Helt otroligt vad folk har svårt att begripa sanningen. NATO är ingenting utan USA. Ulf Kristerssons närmande till Frankrike är bara patetiskt att se. De lever i ett barnsligt rollspel. (Vi klarar oss själva)

Ja. USA kommer att köra minst ett dussintal starships i skytteltrafik inom 5 år. Över 100 ton I stöten. Kostnad 100 dollar kilot. - US army kan om de vill placera 1000 tals rods from god i omloppsbana. Billigare än ballistiska missiler. De behöver inte rods på flera ton. Det räcker med 1000 rods på ca 200 kilo st för att slå ut ALL infrastruktur ett land på ett par minuter med ytterst få civila förluster.

Macron är snart ersatt av Marie Le Pen och vår statsminister blir Magdalena Andersson med MP och V inom månader. Trump kommer att vara väck.
Att Marie Le Pen kommer att samarbeta med svenska DN-skadade woke-sossar och miljöpartister är 100% osannolikt.

Europas rymd teknologi är på Afrikas nivå jämfört med USA. EUs byråkrati stryper oss alla. Företagen flyr. EU klarar inte ens av att bygga en jetmotor längre. - tex De rotorblad som krävs i jetmotorn klarar inget Europeiskt företag att tillverka idag. - All software/AI/kommunikation är 20 år efter USA.
EU försökte bygga laddbara batterier för 70 miljarder i 7 år. Det gick inte.

JAS är mer amerikanskt än svenskt. Det tog ryssarna 3 veckor att spoofa Exaliburs 80-tals gps.
Utan Exalibur är Archer inte särskilt mycket att hänga i julgranen. Särskilt när du får 10 000 medeldistansdrönare för samma pengar. - Alla EUs vapenaffärer görs upp på Bilderberg möten. Det är svarta svanen affärer (köpta/korkade politiker) som håller Wallenberg över ytan. Politikernas uppgift är att vräka in hundrratals miljarder att köpa förlegat material byggda av förlegade företag. Se tex köpet av franska fartyg för 40 miljarder. De är föråldrade innan de ens levererats. Ukraina ha inga pengar men skriver gärna på en avsiktsförklaring (inte kontrakt) på att de vill köpa jas. Notan hamnar i DITT knä. Pengarna hamnar hos familjen Wallenberg.

NATO/EU har ingenting. Det är den krassa sanningen. Vi är 100% beroende av USA. USAs politiker gråter när de ser våra "importera fler araber" projekt. EUs politiker vägrar lyssna. Vi har fsktiskt inte ens elen att värma våra egna längre.

EU sätter muslimer i uniform. (Polis, militär, väktare) De inkvoteras tom. De får vapenlicenser. Jägarexamen med tolk. Det är fatalt. De kastar tärning.

En helt vanlig tesla med FSD full self driving är 1000 ggr mer avancerad tekniskt än Europas samlade försvarsindustris kunskaper och resurser. I USA (texas) köper blinda idag teslas cybercab för att kunna ha en egen bil. Den bilen har inte ens en ratt och kör 400% säkrare än en människoapa. Detta är inte sci-fi. Det är hör och nu. Försök störa ut en Tesla. Det går inte. Den ser och förstår som en människa. AI heter det. EU har ingen AI.
..och ändå kan man göra Usa/Israels mäktiga arme meningslös med småpengar och lite balls.

Allt man behöver göra är att tillverka diverse biologiska vapen och hota med att om de sagda angriper så dör hela världen.

Sjukt enkelt och effektivt. Precis som Israel har sagt med andra ord, fast istället för med atomvapen så gör man det biologiskt istället.
Citera
2026-07-19, 15:50
Medlem
Citat:
Njae- jag har läst och hört att USA (dess ledare kanske även med natos företrädare) kräver att de europeiska delarna bättre och till större del skall bidra till organisationen med följd av att Sverige, Finland med många fler gör vad som nu efterfrågas. Jag tror inte att 'europeiska nato' anser sig göra bättre själv... eller ens önska sig något sådant- vi gör bara vad som behövs. Kan det inte vara mer på sådant sätt? Jag vet inget om Bilderberg och kan därför inget säga något om eventuell korruption men jag förstår att du håller på en hel del sådan information vilken jag tycker du borde gå till polisen med.

Enligt CIA whistleblower John Kiriakou så är det enda Bilderberg sysslar med i kulisserna är vapenhandel/avtal.

"Bilderberg eller Shangri-La-dialogen, "handlar allt om vapenförsäljning" — presidenter, premiärministrar och miljardärer kan diskutera stora globala frågor, men "i slutändan handlar allt om vilken försvarskontraktör som gjorde vilken affär" - På senare tid tillägger han att fokus har breddats till teknik — centralbankernas digitala valutor och AI. John Kiriakou har gett en liknande berättelse på andra håll, där han säger att en tidigare nära medarbetare som deltog i Bilderberg, Davos och Shangri-La berättade för honom att förutom några få framstående personer som Bill Clinton, Bill Gates, George Soros och Tony Blair, ville alla andra på dessa konferenser helt enkelt sälja vapen."

EUs vapenindustri är B-laget. Genom korruption får de skiten såld. Skattemedel slussas till samvetslösa. De vet att de är B-laget. Dwt är sista sucken för Wallenberg. Om det handlat om bäst teknik och vara bäst hade de kollapsat för länge sedan.

Länk till blinda som åker Cybercab bilar i USA. Det är en teknologi EUs samlade industri aldrig klarar av. Inte ens om 20 år. Vi är helt på efterkälken. Kommer aldrig ikapp.

https://x.com/i/status/2073925001661890910
Senast redigerad av Kulturmarxist 2026-07-19 kl. 16:17.
Citera
2026-07-19, 16:11
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Enligt CIA whistleblower John Kiriakou så är det enda Bilderberg sysslar med i kulisserna är vapenhandel/avtal.

"Bilderberg eller Shangri-La-dialogen, "handlar allt om vapenförsäljning" — presidenter, premiärministrar och miljardärer kan diskutera stora globala frågor, men "i slutändan handlar allt om vilken försvarskontraktör som gjorde vilken affär" - På senare tid tillägger han att fokus har breddats till teknik — centralbankernas digitala valutor och AI. John Kiriakou har gett en liknande berättelse på andra håll, där han säger att en tidigare nära medarbetare som deltog i Bilderberg, Davos och Shangri-La berättade för honom att förutom några få framstående personer som Bill Clinton, Bill Gates, George Soros och Tony Blair, ville alla andra på dessa konferenser helt enkelt sälja vapen."

Länk till blinda som åker Cybercab bilar i USA. Det är en teknologi EUs samlade industri aldrig klarar av. Inte ens om 20 år. Vi är helt på efterkälken. Kommer aldrig ikapp.
https://x.com/i/status/2073925001661890910
Det är säkert som så att jag är ordentligt pantad och okunnig men jag förstår inte om det du här ovan anför är något du tycker är bra eller dåligt? Då jag nu kollat igenom dina skrivelser här i tråden vill du berätta att EU ligger långt efter USA- eller åtminstone företagsledaren herr Musk's alla företag, vad det gäller både bilbyggande och raketflygande men också att vi i Europa ordentligt halkat efter med vår försvarsuppbyggnad med de vapenfabriker som nu inom unionen kan finnas. Jag blir helt bortkollrad då du synes misstycka då det europeiska nato försöker råda bot och bättring- exempelvis om nu denna Bildergrupp vill sälja vapen till oss så antar jag det är en jättebra grej? Vad är det jag inte fattar- eller rättare sagt och skrivet... vad är det du egentligen misstycker om och ondgör dig över?
Senast redigerad av annica, sthlm 2026-07-19 kl. 16:13.
Citera
2026-07-19, 16:22
Medlem
Citat:
Det är säkert som så att jag är ordentligt pantad och okunnig men jag förstår inte om det du här ovan anför är något du tycker är bra eller dåligt? Då jag nu kollat igenom dina skrivelser här i tråden vill du berätta att EU ligger långt efter USA- eller åtminstone företagsledaren herr Musk's alla företag, vad det gäller både bilbyggande och raketflygande men också att vi i Europa ordentligt halkat efter med vår försvarsuppbyggnad med de vapenfabriker som nu inom unionen kan finnas. Jag blir helt bortkollrad då du synes misstycka då det europeiska nato försöker råda bot och bättring- exempelvis om nu denna Bildergrupp vill sälja vapen till oss så antar jag det är en jättebra grej? Vad är det jag inte fattar- eller rättare sagt och skrivet... vad är det du egentligen misstycker om och ondgör dig över?

EUs industri kan inte komma ikapp. Det är matematiskt och fysiskt omöjligt. Vi har inte rådatan, processorerna, eller ens elen som behövs. Tyvärr. Vi är för korkade. Har satsat på miljö, nonsens, regleringar och arabimport. Det är kört. Tyvärr. Det är tragiskt. Det enda vi kan göra är att köpa in oss i amerikansk industri och AI för att få inflytande. Norge äger 1,3% av tesla. Sverige delar ut medborgarskap till analfabeter.
Citera
2026-07-19, 16:35
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
EUs industri kan inte komma ikapp. Det är matematiskt och fysiskt omöjligt. Vi har inte rådatan, processorerna, eller ens elen som behövs. Tyvärr. Vi är för korkade. Har satsat på miljö, nonsens, regleringar och arabimport. Det är kört. Tyvärr. Det är tragiskt. Det enda vi kan göra är att köpa in oss i amerikansk industri och AI för att få inflytande. Norge äger 1,3% av tesla. Sverige delar ut medborgarskap till analfabeter.
Med denna tråd och dess rubrik trodde jag inget annat än att det var nato's upprustning och modernisering som var uppe för samtal. Den saken intresserade mig. Nu verkar det mer som att det är frågan om hur dåliga vi européer är- kanske på det mesta men också något om vår politik kring invandring.

Jag vill bara poängtera en sak som du felaktigt anför; Vi i Sverige har ett överflöd av el, vi delar med oss av den till amerikanska techjättar och övriga förbundna inom Europa så just den saken kanske du inte behöver oroa dig över- visst kan priset kännas onödigt högt emellanåt men det är ingenting om du jämför mot andra länder, USA till exempel.
Senast redigerad av annica, sthlm 2026-07-19 kl. 16:37.
Citera
2026-07-19, 18:49
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:

Återigen så är dina och Musks fantasier och Starship och om uppskjutningskostnader fantasier. På samma sätt så är dina påståenden om "Rods from Gods" som bara väger hundratals kilo styck dina fantasier.

Vidare så var så klart GNSS-mottagaren och INS i Excalibur så klart amerikansk, medan de delar som var framtagna av BAE Systems Bofors, hela tiden fungerade precis som avsett. På motsvarande sätt var det så klart även med GLSDB, där det återigen var de amerikanska komponenterna som inte höll måttet. Så ditt "bevis" på att amerikansk teknik skulle vara överlägsen europeisk teknik, var i själva verket ett exempel på hur amerikansk teknik inte höll måttet.

Och vad gäller rotorbladen i jetmotorer, så har vi ett antal olika tillverkare i EU, med produktion i åtminstone Frankrike, Tyskland och Italien. Förutom Storbritannien med Rolls-Royce så klart.
Citera
2026-07-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
USA som vill invadera Grönland? Riktigt bra allierad...

Nej, vi kommer med all sannolikhet aldrig kunna utmana USA till havs, men vi kan leva utan Grönland. Européer är jävligt bra på att slåss på land. Och det enda militära hotet värt att nämna förutom USA är Ryssland. Och Ryssland kan inte ens besegra Ukraina på ett halvt decennium.

Vi behöver inte USA ö.h.t.
Donald Trump kommer tyvärr att hinna försvaga USA ganska mycket mer innan han avgår.

I takt med att USA som nation minskar i kraft och amerikanarna får det sämre så blir det svårare för USA att upprätthålla eller stärka sin militära kapacitet. Trump kan ju i och för sig välja att försvaga USA på alla andra områden och fortsatt pumpa in mer av folkets skattepengar i krigskassan. Det blir dock förödande för det amerikanska samhället på sikt, och vad ska militären försvara??

Om Trumps dysfunktionella- och förvirrade agenda får fortsätta så är USA en svagare nation om tio år, även med en fet militärbudget.

De kommande presidenterna kan ju dock vara intelligenta och då kan framtidsutsikterna för USA förbättras men att USA även om tio år kommer att få kämpa med underskotten från Trumps vanstyre förstår väl alla?

NATO kommer fortsatt att må bra.
Citera
2026-07-20, 15:45
Medlem
Citat:
Robotar gör jobbet men de äter el. Typ gulfstaterna.

medborgarlön. Precis som i tex dubai. Vi kan beskatta robotarna. De-arbetar 24/7 men behöver el. Inte potatis.
Kallade du just slavarbetarna i gulfstaterna för "robotar"? Dvs varifrån ordet "robot" ursprungligen kom?

Du är så löjligt okunnig om hur världen fungerar, hur teknik fungerar och vad teknologin kan göra och dessutom en vidrig jävla människa.

Varför är det så jävla svårt att hålla dig till topic i din egna jävla tråd dessutom? Nå, hur är USAs armé om 10 år? Hur är den organiserad, vad för vapengrenar finns, vad är kapaciteten och vad är uppdraget? Kan t.ex. USA någonsin inhämta den efterblivenhet som introducerats under Trump, den förlust av soft power och avsaknad av "mjuka parametrar" som faktiskt gör en krigsmakt slagkraftig, med hög moral och känsla av nytta?

Diskutera ditt ämne eller håll käften. AI och rymden är inte den enda arenan, kan inte vinna krig på egen hand, är inte ens meningsfullt i sin egen rätt, utan enkom hjälpmedel. Du är sämst på allt som har med teknik att göra.
Citera
2026-07-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Kallade du just slavarbetarna i gulfstaterna för "robotar"? Dvs varifrån ordet "robot" ursprungligen kom?

Du är så löjligt okunnig om hur världen fungerar, hur teknik fungerar och vad teknologin kan göra och dessutom en vidrig jävla människa.

Varför är det så jävla svårt att hålla dig till topic i din egna jävla tråd dessutom? Nå, hur är USAs armé om 10 år? Hur är den organiserad, vad för vapengrenar finns, vad är kapaciteten och vad är uppdraget? Kan t.ex. USA någonsin inhämta den efterblivenhet som introducerats under Trump, den förlust av soft power och avsaknad av "mjuka parametrar" som faktiskt gör en krigsmakt slagkraftig, med hög moral och känsla av nytta?

Diskutera ditt ämne eller håll käften. AI och rymden är inte den enda arenan, kan inte vinna krig på egen hand, är inte ens meningsfullt i sin egen rätt, utan enkom hjälpmedel. Du är sämst på allt som har med teknik att göra.

Jag talar om AI. Vad som sker inom 3-5 år. "Hjärnan" är löst. Nu behövs robotar i real world AI. Robotar bygger robotar. Det går fruktansvärt snabbt nu. Militör och industri as we know it är på väg ut. Om Sverige vill vara med i leken måste vi agera nu. Helst igår. Tyvärr vill många inte förstå.

Först 2027 kommer detta att bli uppenbart flr våra politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in