2026-07-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Du har skrivit vad du tycker och det finns kvar. Det är inte kattskit.

...inte heller har han levt illa, som från födelsen till döden har passerat obemärkt. (nec vixit male, qui natus moriensque fefellit) (Horatius)

Apropå att epoken Bahnhof är över så är det så att skräp alltid vinner över kvalitet. Flashbacks dagar är också räknade med all säkerhet.

Det nya de senaste åren är väl att politiken griper in och påskyndar förfallet. Karlung fick ta mycket skit och kämpa många jobbiga strider för att han stod upp mot de auktoritärt sinnade som hatar frihet och alternativ och egenmakt.

Karlung slarvade även bort väldigt mycket av aktieägarnas pengar på jävligt shady projekt. Elementica tex.

Han har hela tiden varit högst opålitlig och levt på någon rebell-offer-mentalitet.

Att flashbacks dagar är räknade är väl uppenbart, forumet är nog inte värt så mycket iofs.

Det enda hedervärda som kapten är att stanna kvar på sitt sjunkande skepp. Kaptenen har ju rika vänner iaf
Citera
2026-07-18, 17:12
Medlem
ObeNets support är 10/10
Svarar SweClockers mitt i natten.

Bahnhofs kundtjänst vet inte ens vad MAC adress är för något.
Citera
2026-07-19, 15:35
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik
ObeNets support är 10/10
Svarar SweClockers mitt i natten.

Bahnhofs kundtjänst vet inte ens vad MAC adress är för något.

Supporten spelar noll roll när bredbandet är väl igång. Det bara rullar på 24/7. Förstår inte varför man skulle behöva kontakta supporten? Bredband är ON & OFF.
Citera
2026-07-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Supporten spelar noll roll när bredbandet är väl igång. Det bara rullar på 24/7. Förstår inte varför man skulle behöva kontakta supporten? Bredband är ON & OFF.

För att de hjälpte med sånt som Bahnhof inte lyckades med. Varit utan nätverk i veckor
Stadsnät och bahnhof skyllde ifrån varandra konstant. In kom Obe och nu funkar det.

I 9/10 fall behövs ingen support nej.
Citera
2026-07-21, 20:43
Medlem
Jag bytte relativt nyligen från telia till Bahnhof. Full pott för själva bytet i sig som skedde i princip utan nertid.

Någon vecka senare kom denna skitnyhet om Telenor såklart.

Fråga: Någon som bytt till obe.net och kan bekräfta att bytet även där sker i princip utan nertid?
Med 3 ungar hemma som kommer riva huset om internet typ är otillgängligt några dagar så är det en viktig fråga för mig.
Citera
2026-07-24, 10:02
Medlem
Nordamerikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gehrman
Jag bytte relativt nyligen från telia till Bahnhof. Full pott för själva bytet i sig som skedde i princip utan nertid.

Någon vecka senare kom denna skitnyhet om Telenor såklart.

Fråga: Någon som bytt till obe.net och kan bekräfta att bytet även där sker i princip utan nertid?
Med 3 ungar hemma som kommer riva huset om internet typ är otillgängligt några dagar så är det en viktig fråga för mig.
Om du sätter slutdatum med bahnhof inatt och drar igång ditt nya bredband imorgon så ska det vara utan nertid i princip vid tolvslaget, sen kan dom alltid göra fel och då blir det inte så enkelt för dig. Kan alltid hända att det inte fungerar sådär felfritt och smärtfritt som du vill, men allra oftast gör det det om du gör som jag skrev

Förtydligande:
7/24 avsluta bahnhof
7/25 påbörja abonnemang hos annan leverantör
Citera
2026-07-24, 10:11
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentK
Finns det något i samma klass som Bahnhof ?

Nån som har bra erfarenhet av Starlink, hur funkar den i typ regn/snö fall/storm?
Jag testade Starlink förra året och blev väldigt besviken, titt som tätt fick jag urdålig down/upload och ibland så fick jag även en massa timeouts. Jag bor iofs inte mitt i en storstad, vet inte om det är bättre där. Nu har jag fiber med Obe och det är hur bra som helst.
Citera
Igår, 11:31
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piphalu
Men har avancerade planer på att gå över till Starlink, är jag ensam med dessa funderingar?
Mest pga av att det borde fungera bättre vd strömavbrott om man har egen typ UPS-lösning.
Är dock fundersam om latency.
Vilka nackdelar och fördelar ser ni ?
Starlink är bra ( har det också..), men klarar inte av hårdvara efter tex brandvägg eller dylikt om man vill bygga eget, därav jag valde just fiber för att få servrar och allt som jag har fungerande, det funkade inte alls som jag ville med Starlink.
Jag har 3 servrar och 3 nas står efter på mitt fiber, Starlink slår över till absolut NOLL i uppladdning om jag kopplar det som jag har det idag, så nu är Starlink bara reserv vid strömavbrott för mig.
Citera
Igår, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gehrman
mitt byte till obe slår igenom om en vecka, men iallafall förra gången när jag gick från telia till bahnhof märkte jag ingenting, när jag vaknade morgonen efter funkade allt. jag vet inte hur lång nertid det var på natten men jag misstänker det handlar om minuter om ens det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in