2026-07-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hade en för typ 25 år sen och vad jag kommer ihåg så var det en härlig kvinna. Men feminismen kanske har ändrat sig något sen dess, vad vet jag? Men hur som helst så tror jag i alla fall att feministerna bara jävlas med män som de inte tänder på, tänder de däremot på mannen så är ideologin som bortblåst och de spinner som en katt och mer än gärna svankar upp och lyfter på svansen?

Du menar alltså att feminister inte tänder på män de inte tänder på och därför inte vill ha sex med dem?

Men män de tänder på vill de ha sex med?

Är detta unikt för feminister menar du?

Drar du själv in eventuell ideologi i sovrummet?
2026-07-19, 14:25
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Till er som ingått, eller rent av ingår, i förhållande med en feministisk kvinna, hur går/gick det? Jag menar inte en kvinna som bara ville passa in och kallade sig feminist när det var populärt att göra det runt förra årtiondet, utan en "riktig" feminist, som läser feministisk litteratur och gör små uppror mot patriarkatet till vardags osv?

Kände du lycka? Kände du attraktion? Varför tog förhållandet slut?

Önskar helst av allt svar från män som inte själva är feminister men som liksom haft överseende med hennes åsikter mest på grund av sexualdriften.
Min fru är feminist och jag själv faktiskt.
På så sätt att vi tycker att människor skall behandlas lika oavsett kön.
och att det är framförallt, men inte enkom, kvinnor som är mest diskriminerade.
men vi är båda dessutom maskulinister och ser även de områden där män är diskriminerade vilket en rödögd feminist inte vill erkänna.
Så vi kanske inte kan kallas för varre sig feminister eler maskulinister utan människoister
2026-07-19, 14:26
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Var ihop med två stycken för en tjugo år sedan precis efetr varandra.

Den första slutade det illa med, hon var helt öppet otrogen utan att skämmas för att "jag inte ägde henne" trots att vi var ihop. Hon ville operera bort brösten och lajvade lesbisk och hittade kvinnofötryck i de mest obskyra saker.

Den andra var en lite mildare version men även hon var väldigt neurotisk och hittade kvinnoförtryck på de mest oväntade ställen.
2026-07-19, 14:30
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du är fullkomligt okunnig som ställer den här frågan. Alla tjejer och kvinnor med ett uns av självrespekt är feminist. Det är ren självbevarelse drift.

Då har svenska tjejer ingen självrespekt. Färre och färre som kallar sig feminister.
2026-07-19, 14:31
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du är fullkomligt okunnig som ställer den här frågan. Alla tjejer och kvinnor med ett uns av självrespekt är feminist. Det är ren självbevarelse drift.

Inte alla verkar det som.

Citat:
Siffror för hela befolkningen: Historiska Sifo-mätningar har visat att nästan varannan svensk väljare (runt 47 %) kallar sig feminist

Citat:
Skiftande trender: Det finns dock skillnader mellan olika grupper. Hos unga (15–24 år) har andelen som kallar sig feminister minskat de senaste åren, enligt Ungdomsbarometern.
2026-07-19, 14:35
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Min fru är feminist och jag själv faktiskt.
På så sätt att vi tycker att människor skall behandlas lika oavsett kön.
och att det är framförallt, men inte enkom, kvinnor som är mest diskriminerade.
men vi är båda dessutom maskulinister och ser även de områden där män är diskriminerade vilket en rödögd feminist inte vill erkänna.
Så vi kanske inte kan kallas för varre sig feminister eler maskulinister utan människoister

Kan du ge exempel där ni kom fram till att kvinnor diskrimeras i Sverige?
2026-07-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Tvivlar på att radikala feminister är ihop med män.
Det är de, men med cuckade svaga betapojkar de kan dominera. Tänk typ smal bröstkorg och glasögonprydd hipster på Södermalm.
2026-07-19, 15:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Du menar alltså att feminister inte tänder på män de inte tänder på och därför inte vill ha sex med dem?

Men män de tänder på vill de ha sex med?

Är detta unikt för feminister menar du?

Drar du själv in eventuell ideologi i sovrummet?

Fast jag tänker så här att snubbarna som feministerna tänder på är väl typ samma som vanliga kvinnor tänder på och har i regel gökat runt så det bara sjunger om det? Alltså borde betyda att de snubbarna är såna som verkligen borde få sig en släng av feministsleven, men det får de inte eftersom även feministerna vill göka med dem, eller rättare sagt kvinnan bakom ideologin. Vad tror vi om det då gum96mo?
2026-07-19, 15:07
Medlem
Jag dominerade henne med min fysiska styrka, så som det skall vara. Men lämnade henne sedan för en asiatiska
2026-07-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast jag tänker så här att snubbarna som feministerna tänder på är väl typ samma som vanliga kvinnor tänder på och har i regel gökat runt så det bara sjunger om det? Alltså borde betyda att de snubbarna är såna som verkligen borde få sig en släng av feministsleven, men det får de inte eftersom även feministerna vill göka med dem, eller rättare sagt kvinnan bakom ideologin. Vad tror vi om det då gum96mo?

Fast många sexpositiva kvinnor är feminister. Till och med många sexsäljare är feminister.

Dessutom är mer eller mindre alla tjejer/kvinnor feminister i Sverige även om de inte kallar sig det. Feminismen i Sverige idag är så självklar så för det mesta är det inget man ens tänker på.
2026-07-19, 15:14
Medlem
Citat:

Nej för feminism idag är inte att skapa jämlikhet mellan könen. Utan det är att hata män och att kvinnan ska sitta längst fram i ledet.
2026-07-19, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Fast många sexpositiva kvinnor är feminister. Till och med många sexsäljare är feminister.

Dessutom är mer eller mindre alla tjejer/kvinnor feminister i Sverige även om de inte kallar sig det. Feminismen i Sverige idag är så självklar så för det mesta är det inget man ens tänker på.
Att ha sex med en man är förtryck. Man kan inte per definition vara feminist och ha sex med män.

Läs Adrienne Rich. OG feminist.

Citat:
Adrienne Rich argued that heterosexuality is not natural or intrinsic to humans but is a political institution that supports the patriarchal domination of men over women in society, and feminist literature still functions under a heterosexual paradigm.

Citat:
She says the article was not written to ostracize or widen divides, but as a call to action for heterosexual feminists to look upon heterosexuality as an oppressive political institution and to help dismantle and change it. She urges these women to direct their attention towards other women and says that lesbian existence is a natural extension of feminism.

Jag håller med henne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Compulsory_heterosexuality
Senast redigerad av Nyepost 2026-07-19 kl. 15:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in