2026-07-19, 10:37
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dink
Bort med dessa äckliga 40-50 talister inom socialtjänsten gång på gång så kör man efter känslor där fakta är absolut avgörande.
Verkligen djävulska och med renons på förnuft, etik och rättskänsla.
Senast redigerad av Redivivus 2026-07-19 kl. 11:33.
Citera
2026-07-19, 10:43
Medlem
SirDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dink
Bort med dessa äckliga 40-50 talister inom socialtjänsten gång på gång så kör man efter känslor där fakta är absolut avgörande.

Öhh, vad menar du?
De yngsta av de, födda 59, är 67 år.
De yngsta 40-talisterna är 77 år.

Det du ser som ett problem existerar inte.
Citera
2026-07-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Glöm inte att det kommer en ny lag där psykisk misshandel ska kunna ge flera års fängelse.

Detta kommer ge ännu mer ammunition till feminister att snacka ihop sig med vänninor och retroaktivt koka ihop en historia som sätter dit mannen.
Om högre makter anamma det hade 99% legat risigt till. Låter helt kokko men vad kunde man väntat sig av jordvarelser. Snart är det väl brottsligt att inneha grytvantar.

Sen att det är massa arselhålor i förvaltning, rättsväsende & stöd myndigheter är inget nytt, blir ni förvånade varje gång ni ser 1 myra också. Själv kallar jag det millennieskjukan när ni håller på.
Citera
2026-07-19, 11:01
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Vad vore ett rimligt straff för att beröva barn deras Pappa med hitte-på påståenden?

Sparken är en rimlig åtgärd, först å främst - UTAN fallskärmar å skit!
Sedan kanske även rättsliga åtgärder - om man driver det vidare.

Att helt uppnå status quo går lika lite som att en mördare blir fälld till livstid. Vi får inte tillbaka offret oavsett..
Citera
2026-07-19, 11:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad som går att bevis är upp till domstolarna. Det har polisen inget med att göra.
Polisen samlar in bevismaterialen på plats och har allt med bevis och brott att göra. Domstolar samlar inte in någonting alls, de sitter framför en bildskärm.
Citera
2026-07-19, 11:49
Medlem
Feministsamhället är så oerhört äckligt. Redan spårat totalt men svenska män bryr sig inte för man ska hela tiden leka duktig och beskydda kvinnor i vått och torrt från stort och smått. Åtta av åtta partier är feministiska och samarbetar för att tränga in män i ett hörn där de är totalt rättlösa.
Jag undrar hur illa det kommer bli här i Sverige innan man medger att oj, kanske feminismen inte hade ett jävla skit med faktisk jämställdhet att göra. Eller kommer alla män redan vara inlåsta i burar då och helt maktlösa.
Ju mer du försöker bevisa din oskuld inför en feminist desto mer skyldig blir du. De här människorna är, helt utan att överdriva, totalt sjuka i skallen och ondskefulla som in i helvete.
Senast redigerad av Skrapad 2026-07-19 kl. 12:06.
Citera
2026-07-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ja just jag fick precis fram en artikel där det står att 92 % av personalstyrkan sade upp sig 2023?

Är det den du talar om?

Undrar om det är fallet Adam kulturen Sus Lantz implementerat med represallier och toppstyre?

Märkligt sammanband med att hon skapade den avdelning i Helsingborg som producerade ut fallet Adam och nu upprepar sig samma historia Hässleholm?

Det var en person som skickade detta om Sus Lantz från en William Thompsson som skrivit på hennes facebook sida:

Sus Lantz, Socialchef i Hässleholm
" Att se hennes bild i media väcker många ilskna minnen. Hon diskriminerade och mobbade mig i domstolen när jag försökte få hem mitt barn, bara för att jag har Asperger och ADHD. Hon påstog folk med mina diagnoser inte kan vara bra föräldrar eftersom vi är "för dumma". Hon försökte till och med ställa in hela förhandlingen då hon påstod jag var för efterbliven för att delta på grund av mina diagnoser. Hon sa samma sak till mamman till mina barn bara för hon har epilepsi."

" Jag kan berätta om två fall till. I ett av fallen omhändertog hon ett rumänskt pars barn eftersom de var resande romer. Det tyckte hon var "olämpligt", så hon skrev under beslutet och flickan hoppade sedan framför ett tåg. "

"Sedan ett annat fall. En nybliven ensamstående mamma ringde mig för ungefär två år sedan och berättade sin historia. Där påstod Sus Lantz att mamman hade gett sin nyfödda bebis Whiskas kattmat."

" Folk kanske tycker att jag överdriver. Nej. Den här människan är iskall,"

Verkar inte vara någon vidare varm människa.

Ja de är en artikel, men de har haft hög omsättning även efter det. Hon verkar inte vara en bra chef. Även i fallet i tråden försvarar hon ju enhetschefens beslut.
Citera
2026-07-19, 13:28
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Vad vore ett rimligt straff för att beröva barn deras Pappa med hitte-på påståenden?
Borde få smaka på samma medicin..

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Bura in sattaten!
Ja.
Citera
2026-07-19, 13:57
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytrewq151
Ja de är en artikel, men de har haft hög omsättning även efter det. Hon verkar inte vara en bra chef. Även i fallet i tråden försvarar hon ju enhetschefens beslut.

Verkar vara en kultur de har satt. Tysta ned.
Citera
2026-07-19, 13:58
Medlem
bjornhagbergs avatar
Verkar som det spårat ur helt hos dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Feministsamhället är så oerhört äckligt. Redan spårat totalt men svenska män bryr sig inte för man ska hela tiden leka duktig och beskydda kvinnor i vått och torrt från stort och smått. Åtta av åtta partier är feministiska och samarbetar för att tränga in män i ett hörn där de är totalt rättlösa.
Jag undrar hur illa det kommer bli här i Sverige innan man medger att oj, kanske feminismen inte hade ett jävla skit med faktisk jämställdhet att göra. Eller kommer alla män redan vara inlåsta i burar då och helt maktlösa.
Ju mer du försöker bevisa din oskuld inför en feminist desto mer skyldig blir du. De här människorna är, helt utan att överdriva, totalt sjuka i skallen och ondskefulla som in i helvete.
Citera
2026-07-19, 15:23
Medlem
WordWarriors avatar
Jag har varnat för den tilltagande mansdiskrimineringen sedan åtminstone 1999. Den blir allt värre, och har idag dystopiska, drakoniska och totalitära drag. Lagen mot psykisk misshandel kommer i princip bara komma att nyttjas av psykiskt sjuka kvinnor mot män, i exempelvis sådana här fall. Män som blir psykiskt misshandlade av kvinnor, som i detta fall, kommer inte att tas på allvar. Regeringen förbereder även ny lagstiftning som i praktiken kommer att göra det kriminellt att kritisera kvinnor och genusforskning. En kraftfull inskränkning av yttrandefriheten.

Tidigare, 1999, infördes sexköpslagen (gäller i praktiken enbart män), för ett år sedan lagen om förbud mot betald nätsex (gäller i praktiken bara män). Lägg till detta samtyckeslagen och lagen om oaktsam våldtäkt, med hörsägen som bevis, vilket omvänder bevisbördan och totalt elimimerar mäns rättssäkerhet i sexualbrottsmål. Dessutom uppmuntras falskanmälerskor i princip, bland annat genom generösa försäkringsutbetalningar, som bara grundas i anmälan och inte dom. Ni unga produktiva män, jag råder er att lämna denna feministiska soptipp till land som rutttnar allt mer för varje dag som går. En relation med en svensk kvinna i Sverige idag är ett riskprojekt som kan förstöra återstoden av ert liv, både socialt och ekonomiskt.

Ni svenska män är idag rätttslösa.

(FB) Regeringen vill inskränka yttrandefriheten och kriminalisera kritik baserat på kön
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-19 kl. 16:00.
Citera
2026-07-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Polisen samlar in bevismaterialen på plats och har allt med bevis och brott att göra. Domstolar samlar inte in någonting alls, de sitter framför en bildskärm.
?????? Du förstår verkligen inte hur rättsväsende fungerar.
Polisen samlar in artefakter från brottsplatsen. "Bevis" är egentligen ett missvisade ord. Sedan är det DOMSTOLEN som prövar om dessa håller som bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in