2026-07-15, 20:55
Medlem
StenStureLevers avatar
Har inte haft möjlighet att plöja igenom precis varenda sida i den här megatråden, så ber om ursäkt om delar av detta redan har avhandlats, men jag hoppas att ni fyller i eller korrigerar om jag missat något som redan har retts ut. Det är några detaljer kring själva bortförandet och transporten som jag funderar på.

Det har det pratats mycket om de utspridda ägodelarna, men hur var det med hennes skor? Eftersom det rör sig om annandagsnatten i december och hon har med största sannolikhet haft rejäla vinterskor eller kängor på sig. Att dessa inte låg kvar i diket men att andra tillhörigheter gjorde det talar starkt emot att hon släpats en längre sträcka i det skedet, eftersom de flesta vinterskor inte ramlar av i första taget. Om hon släpats bör teknikerna ha hittat väldigt specifika nötningsskador på skornas hälparti, och om inte så har hon antingen burits i medvetslöst tillstånd till bilen (ser GM tillräckligt stark ut för att ha lyckats bära henne och i så fall hur långt?) eller tvingats gå under direkt hot.

Kopplat till detta finns uppgifterna om att bilen körts väldigt svängigt och ryckigt. Jag tänker att det är mycket möjligt att det i handlar om en desperat kamp inne i bilen (utöver förklaringar som rör berusningsmedel, adrenalin eller eufori). Om offret ströps till medvetslöshet vid diket, burits till bilen och sedan kvicknat till under färden och insett vad som höll på att hända, så blir det en extrem situation. Att köra en bil samtidigt som man försöker trycka ner och kontrollera en person som kämpar för sitt liv i passagerarsätet gör körningen mycket svår, således tänker jag att det kanske inte är otänkbart att det faktiska mordet och det slutgiltiga våldet skedde i bilen under färd snarare än vid stationen eller i GM:s bostad.

Om det uppstod en kamp i framsätet, har polisen hittat spark- eller skrapmärken från hennes kängor på bilens insida? En person som kämpar emot i ett trångt passagerarsäte borde väl instinktivt trycka ifrån med fötterna mot allt som går. Om teknikerna har säkrat gnidmärken från hennes skosulor, eller smuts från diket i Rönninge på instrumentpanelen, handskfacket eller insidan av vindrutan, så är det ett helt klockrent bevis på en våldsam kamp i kupén. Har det nämnts något om dörrsidor eller skador på bilens interiör i tråden än? Sen var han väl iof lite manisk med städning av bilen och nåt han hunnit tänka på så jag kanske är ute och cyklar.
Citera
2026-07-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Är inte helt uppdaterad. När väntar vi oss åtal/fup och i vilken tingsrätt kommer förhandlingarna att vara? Södertälje? Södertötn? Stockholm? Behövs säkerhetssal?
Och viltigast av allt, kommer någon lyckas få tag på fup så att vi kan läsa den?

Åtal väntas september-oktober.

Det är Södertälje Tingsrätt som äger målet. Dom har egna säkerhetssalar. Men skulle det behövas en ännu större säkerhetssal så är det möjligt att dom hyr in sig i exempelvis Södertörns Tingsrätt.
Citera
2026-07-15, 22:32
Medlem
Har varit väldigt tyst gällande detta. Tror ni att FUP kommer att lämnas ut digitalt?
Citera
2026-07-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligsson123
Har varit väldigt tyst gällande detta. Tror ni att FUP kommer att lämnas ut digitalt?

Tveksamt i detta fall.
Citera
2026-07-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag tänker snarare att han våldförde sig på henne (eller kroppen...) och eventuellt till och med utförde en del av styckningen ute vid sjön. Vi vet att han suttit och kollat på krimdokumentärer, sannolikt så är han väl medveten om hur svårt det är att på städa bort blodspår från poröst badrumskakel.

Jag tänker att det var för kallt ute för honom att känna för att våldta och stycka ute och anledningen till att åka nära vatten och inte hem direkt bör bero på att han troligen ströp henne med buntbanden på platsen och bilen börjat lukta utedass.

Kanske tänkte han att om han blir stoppad i en nykterhetskontroll på vägen hem, så kommer han se nervig ut och tänker att de kan tro att han blev så nervös att han tömde tarmen så hela bilen stinker för att han har något att dölja i bilen.

Kanske räknade han inte med att tarmar töms. Han kanske tänkte att han hinner hem.

Eller så räknade han med att det kunde behövas rengöras och hade planerat att åka till sjön och tvätta av henne och ta av de kläderna.

Han är väl pedant och där ingår nog att han även är känslig för starka lukter.

Och hans driv är troligen inte kåthet i kyla i nuet, utan hans driv är makt/ kontroll, utmaning och nekrofili och då vill han nog ha hennes kropp ren, i värme och under kontrollerade former.
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-07-15 kl. 23:36.
Citera
2026-07-16, 10:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligsson123
Det kommer den, som alltid men priset för den digitalt, och hur mycket som är sekretess markerat är en annan femma.

Det finns online tjänster med utgivningsbevis där man kan köpa FUP.
Citera
2026-07-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenStureLever
Har inte haft möjlighet att plöja igenom precis varenda sida i den här megatråden, så ber om ursäkt om delar av detta redan har avhandlats, men jag hoppas att ni fyller i eller korrigerar om jag missat något som redan har retts ut. Det är några detaljer kring själva bortförandet och transporten som jag funderar på.

Det har det pratats mycket om de utspridda ägodelarna, men hur var det med hennes skor? Eftersom det rör sig om annandagsnatten i december och hon har med största sannolikhet haft rejäla vinterskor eller kängor på sig. Att dessa inte låg kvar i diket men att andra tillhörigheter gjorde det talar starkt emot att hon släpats en längre sträcka i det skedet, eftersom de flesta vinterskor inte ramlar av i första taget. Om hon släpats bör teknikerna ha hittat väldigt specifika nötningsskador på skornas hälparti, och om inte så har hon antingen burits i medvetslöst tillstånd till bilen (ser GM tillräckligt stark ut för att ha lyckats bära henne och i så fall hur långt?) eller tvingats gå under direkt hot.

Kopplat till detta finns uppgifterna om att bilen körts väldigt svängigt och ryckigt. Jag tänker att det är mycket möjligt att det i handlar om en desperat kamp inne i bilen (utöver förklaringar som rör berusningsmedel, adrenalin eller eufori). Om offret ströps till medvetslöshet vid diket, burits till bilen och sedan kvicknat till under färden och insett vad som höll på att hända, så blir det en extrem situation. Att köra en bil samtidigt som man försöker trycka ner och kontrollera en person som kämpar för sitt liv i passagerarsätet gör körningen mycket svår, således tänker jag att det kanske inte är otänkbart att det faktiska mordet och det slutgiltiga våldet skedde i bilen under färd snarare än vid stationen eller i GM:s bostad.

Om det uppstod en kamp i framsätet, har polisen hittat spark- eller skrapmärken från hennes kängor på bilens insida? En person som kämpar emot i ett trångt passagerarsäte borde väl instinktivt trycka ifrån med fötterna mot allt som går. Om teknikerna har säkrat gnidmärken från hennes skosulor, eller smuts från diket i Rönninge på instrumentpanelen, handskfacket eller insidan av vindrutan, så är det ett helt klockrent bevis på en våldsam kamp i kupén. Har det nämnts något om dörrsidor eller skador på bilens interiör i tråden än? Sen var han väl iof lite manisk med städning av bilen och nåt han hunnit tänka på så jag kanske är ute och cyklar.

Är kvinna i ungefär Mys ålder och skulle säga att de flesta struntar i vädret och har inte på sig kängor, särskilt inte om man ska ut p stan. Personligen hade jag ballerinaskor på juldagen. Dessa kan ju ramla av ganska enkelt, vilket kan vara en förklaring. Dessa borde väl dock hittas?
Citera
2026-07-17, 01:39
Medlem
StenStureLevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rerrebarre
Är kvinna i ungefär Mys ålder och skulle säga att de flesta struntar i vädret och har inte på sig kängor, särskilt inte om man ska ut p stan. Personligen hade jag ballerinaskor på juldagen. Dessa kan ju ramla av ganska enkelt, vilket kan vara en förklaring. Dessa borde väl dock hittas?

Du har en poäng! Kanske tog svinet med sig dem ifall de ramlade av men känns fortfarande otippat med tanke på att hennes andra tillhörigheter hittades. Vad tror ni andra ?
Citera
2026-07-18, 01:44
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Man kommer väl ut snabbare

Ytterligare utredning kan bli aktuellt
Redan glömt det?
Beror på hur jävla galen dom anser att du är. Var ju någon gubbe som suttit på rättspsyk närmare 50 år. Men han var ju tydligt stört.
Gällande den här extremfula Alien nånting.
Ha det kul på kåken Gissa vem som får smisk varje dag!
Citera
2026-07-19, 05:32
Medlem
Citat:
(…….)

Om hon släpats bör teknikerna ha hittat väldigt specifika nötningsskador på skornas hälparti, (…..).

Diket består av mjukt gräs och är mer som ett brett sluttande dike, själva trottoaren och bilvägen närmre el-huset går som på en höjd uppför och är högre upp än andra sidan av diket.

Så han bör inte behövt släpa henne på asfalt om bilen stod vid eller på trottoaren.

Och eftersom hörlurar och buntband fanns i diket bör själva överfallet hamnat där nere, för han lär ju inte slängt föremålen dit efteråt.

Om han inte ville åka fast, men då hade han kunnat gjort det på nåt annat sätt.

Så inget släpande med skor på asfalt.

Men du tänker att hon blev medvetslös av hammaren eller?

Inte strypt av buntbanden?

Men varför skulle han som nekrofil besvära sig med att ta hem en levande kropp?
Citera
2026-07-19, 06:52
Medlem
StenStureLevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Diket består av mjukt gräs och är mer som ett brett sluttande dike, själva trottoaren och bilvägen närmre el-huset går som på en höjd uppför och är högre upp än andra sidan av diket.

Så han bör inte behövt släpa henne på asfalt om bilen stod vid eller på trottoaren.

Och eftersom hörlurar och buntband fanns i diket bör själva överfallet hamnat där nere, för han lär ju inte slängt föremålen dit efteråt.

Om han inte ville åka fast, men då hade han kunnat gjort det på nåt annat sätt.

Så inget släpande med skor på asfalt.

Men du tänker att hon blev medvetslös av hammaren eller?

Inte strypt av buntbanden?

Men varför skulle han som nekrofil besvära sig med att ta hem en levande kropp?

Tack för förtydligandet om diket!

När det gäller resten av förloppet så spekulerar jag såklart bara, men jag tror att bitarna kan hänga ihop så här: Blodfynden på platsen talar för att hammaren användes tidigt för att omedelbart slå henne medvetslös. Att fixera både händer och fötter med buntband blir möjligtvis en försäkring för transporten, utifall hon skulle kvickna till i bilen; vilket antyder att målet var att få med henne levande.

Att han som nekrofil väljer att ta hem henne levande handlar nog om att det ena inte utesluter det andra. Min gissning är att kontrollen och själva processen är bärande. Att ha henne levande i hemmet ger honom total makt att dra ut på förloppet och kontrollera dödsögonblicket i en trygg miljö (ur hans perspektiv) där han kan få in mer sadistiska inslag, för att därefter gå över till de nekrofila fantasierna utan tidspress eller risk för upptäckt.

Sen kan hon ju ha dött i samband med överfallet men jag tror att hans mål var att få hem henne levande.
Citera
2026-07-20, 03:11
Medlem
Citat:
(…..)
Att han som nekrofil väljer att ta hem henne levande handlar nog om att det ena inte utesluter det andra. Min gissning är att kontrollen och själva processen är bärande. Att ha henne levande i hemmet ger honom total makt att dra ut på förloppet och kontrollera dödsögonblicket i en trygg miljö (ur hans perspektiv) där han kan få in mer sadistiska inslag, för att därefter gå över till de nekrofila fantasierna utan tidspress eller risk för upptäckt.

Sen kan hon ju ha dött i samband med överfallet men jag tror att hans mål var att få hem henne levande.

Varför tror du hans mål var att få hem henne levande? Tror du hon var okänd för honom?

Varför tror du han var sadistisk mot henne?

Du tänker att han ville känna makt mot henne?

Jag tänker att han hade behov att känna makt i ett bredare perspektiv, mot alla i samhället som velat hindra honom från att utöva pedofili och nekrofili.

Och den makten besitter han redan oavsett om offret lever eller är dött, av att bara lyckats fånga ett offer på en plats som bara 20 dagar tidigare var fylld med de element i samhället, NMR med flera, Poliser och media som är hans största motståndare som visat att de vill hindra honom att praktisera pedofili och nekrofili.

Varför tror du han som nekrofil skulle vara intresserad av att dra ut på just dödsögonblicket?

Det kan ju vara något han snabbt ville få avklarat redan vid överfallet och som han inte tyckte var så trevligt.

Han hade kanske hellre sett att någon annan utförde själva mordet så han bara fick kroppen.

Hur tänker du att han skulle få in henne osedd inför grannarna levande i bostaden?

Och varför välja en vädjande levande kropp som vädjar och gör motstånd, när intresset för en nekrofil är en lugn, död kropp.

Han har ingen historik av att vara sadistiskt.

Jag tycker det är mer rimligt att tänka sig att han packade in den döda kroppen med något i ihopvikt läge vid sjön och lades i bagageluckan och sedan framme vid bostaden lastade på vagn/kärra/pulka och drog den till bostaden.
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-07-20 kl. 03:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in