2026-07-18, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
1. Men kära nån, de är intresserade för att de är desperata. Annars skulle de inte vara intresserade.

2. Nej nu ljuger du, jag säger bara att du inte är attraktiv. Ganska svårt att motbevisa mig.

3. Gå till ett gymnasium och ragga då. Om du är attraktiv borde du kunna fixa minst 5 killar. Det lovar jag, helt utan min vidare hjälp.

4. Om de inte får upp den så är det troligtvis ditt fel. Det finns ju vissa undantag. Tex de är bögar eller har medicinska problem. Jag kan inte annat än generalisera här. Min teori angående att han inte ville köra en ny rond var att han inte tyckte du var värd det, men tydligen hade jag fel! Eftersom han försökte runka upp den på ett mycket förnedrande sätt.

Det svider jättemycket. Tror jag ska gråta lite nu.

1. Vore dom desperata hade dom inte ställt krav utan låtit mig behandla dom som jag vill.
2. Jag tog upp ett exempel på ett sådant hittepå i nr 4.
3. Mina krav är fortfarande höga, så nej jag hade inte kunnat fixa fem killar. Tinder är mycket smidigare.
4. Du erkände själv att äldre män inte återhämtar sig bra och är redo inför en andra omgång inom ett par minuter.
Så du hittade på alltså och valde att tjafsa trots att jag hade rätt. Och vill fortfarande inte svara på varför.
Vad kan det finnas för andra anledningar än att mina preferenser svider?
Citera
2026-07-18, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
1. Vore dom desperata hade dom inte ställt krav utan låtit mig behandla dom som jag vill.
2. Jag tog upp ett exempel på ett sådant hittepå i nr 4.
3. Mina krav är fortfarande höga, så nej jag hade inte kunnat fixa fem killar. Tinder är mycket smidigare.
4. Du erkände själv att äldre män inte återhämtar sig bra och är redo inför en andra omgång inom ett par minuter.
Så du hittade på alltså och valde att tjafsa trots att jag hade rätt. Och vill fortfarande inte svara på varför.
Vad kan det finnas för andra anledningar än att mina preferenser svider?
Jag tror du får fortsätta diskussionen i PM om du känner behovet. Alla andra är inte intresserade av din psykologsession, liksom!
Citera
2026-07-18, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag tror du får fortsätta diskussionen i PM om du känner behovet. Alla andra är inte intresserade av din psykologsession, liksom!

Så talar en man som inte kan ge svar på tal. Men du kommer få en chans i PM, och lär inte kunna försvara dig där heller.
Citera
2026-07-18, 22:16
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Behöver aldrig planera nåt för att ta hänsyn till eller ta hand om nån annan människa.

Kanske räcker gott att försöka ta hand om sig själv?

Hur många jävla självupptagna föräldrar plantera inte sina huvuden i sina telefoner samtidigt som ungarna löper amok.

Men antar det går vända och vrida på det mesta till att bevisa sin egen poäng i detta ämne.
Citera
2026-07-18, 22:21
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Du missar målet. Allt levande är enbart till för att föröka sig - det finns inga andra mål för livet/naturen. Att lägga oavlönad otid på att umgås med andras barn är lite SUS....

Umgås med andra barn inte OK fast alla lämnar sina barn hela dagarna i händerna på andra vuxna? Så pengar är skillnad och då är det tryggt att lämna barnen?

Om allt bara är för den själviska genen kan vi ju likagärna dö ut. Om vi inte lever för att uppleva något.
Citera
2026-07-19, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Har haft med några barnlösa vuxna människor att gjort på sistone. Att det är nåt fel på dem har man ju alltid vetat men först nu förstod jag vad det var.
De lever ju som en student som kan fokusera helt och hållet bara på sig själva, behöver aldrig planera nåt för att ta hänsyn till eller ta hand om nån annan människa.
Ändå så är det alltid de på en arbetsplats som har barn som ser till att allt funkar. Även för de förvuxna barnen som aldrig fick några barn.
Lyssnar man istället på hur en barnlös upplever situationen så är det alltid att det är de som får anpassa sig och ställa upp för alla de med barn.
Så kan det nog vara på nåt enstaka ställe, men det jag sett så kan man inte ens lägga över ansvaret på dessa förvuxna barn för de har ingen rutin av att ta ansvar och empatin är också oftast på mycket låg nivå.

Frågan är då om dessa vuxna barnlösa människor varit så hela sitt liv och därför har ingen valt att skaffa barn med dem, eller är det så att de blivit förstörda av att inte behöva bry sig om nåt annat än sig själv på sin lediga tid.

Nu är detta Flashback och då brukar det alltid bli svart eller vitt. Självklart finns det de med barn som är helt hopplösa och de utan som är helt fantastiska. Men de faller ur normen.
Tråden handlar inte heller om unga ambitiösa människor som ännu inte skaffat barn.
Det handlar om de vuxna som aldrig behövt bry sig om nån annan än sig själva varenda minut de inte varit på jobbet.

Jobbet ?
Citera
2026-07-19, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Jobbet ?
Förstår inte vad du menar.
Citera
2026-07-19, 01:43
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Fy fan idag har varit en dag på riktig tomgång.
Bakis och jävlig. Det är nu man vill ha lite barnskrik känner jag. Jag och frugan ligger i soffan och beställer hem mat... Slöa dagar som dessa är hemska. Jag vill ha bajsblöjor att byta och kolik-skrik.

Imorgon blir det spa-dag..

Fy fan va jag lider, tror vi måste skaffa barn....

Haha fan vad tomt liv du har när du peakar när du är bakis i soffan och ska beställa hem käk. Och wow, du ska på spa imorgon! Snacka om att bekräfta bilden av att vara lat och leva ett meningslöst liv.
Citera
2026-07-19, 02:45
Medlem
Keano16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Haha fan vad tomt liv du har när du peakar när du är bakis i soffan och ska beställa hem käk. Och wow, du ska på spa imorgon! Snacka om att bekräfta bilden av att vara lat och leva ett meningslöst liv.

Och om 100 år kommer en kyrkvaktmästare att slita upp din gravsten och lägga den bakom kyrkan med alla andra gamla stenar för att ingen av dina kvarlevande släktingar vill betala mer, för ingen har träffat dig. Med andra ord du kommer bli bortglömd , precis som jag kommer bli. Barn ändrar inte på det.
Citera
2026-07-19, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keano16
Och om 100 år kommer en kyrkvaktmästare att slita upp din gravsten och lägga den bakom kyrkan med alla andra gamla stenar för att ingen av dina kvarlevande släktingar vill betala mer, för ingen har träffat dig. Med andra ord du kommer bli bortglömd , precis som jag kommer bli. Barn ändrar inte på det.
25 år är det man får ha sin sten kvar. Går inte tre decennier innan man inte ens vara en notis på en kyrkogård. Det tycler jag är ruttet, särskilt med tanke på priserna på stenarna.
Citera
2026-07-19, 03:27
Medlem
Keano16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
25 år är det man får ha sin sten kvar. Går inte tre decennier innan man inte ens vara en notis på en kyrkogård. Det tycler jag är ruttet, särskilt med tanke på priserna på stenarna.

In med den nya, ut med det gamla.
Citera
2026-07-19, 03:41
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Hela mänskligheten och alla spår efter den kommer försvinna så småningom så whatever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in