2026-07-18, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
1. Det vet dom visst. Alla med ett uns logisk tänkande förstår att ju färre krav man ställer desto mindre risk att bli dumpad av någon som inte är seriös. Händer ett par gånger? Det har hänt betydligt fler gånger än så. Men det passar ju inte in i din världsbild så du chansar desperat.
2. Nej det är klart att du inte vill hålla med eftersom du inte klarar av att en kvinna väljer bort äldre män.
3. Vid 25 års ålder börjar det försämras. Därför måste jag snart byta ut min nuvarande. Med tanke på mina krav är det svårt att hitta 5-10 killar. Annars hade jag haft det. Som tur är kan jag få den attraktivaste som alltid är redo. Och byta ut honom när åldern tar ut sin rätt. Det är det fina med att inte ha barn och känna att man måste vara fast med någon för barnets skull.
4. Så du erkänner att du bara hittar på saker. Då kommer nästa fråga: Varför har du behov av att hitta på saker? För att jag inte nöjer mig med äldre män och du därför måste hitta på saker för att det ska kännas bättre för dig? Du är inte den första mannen som gör det, och inte den sista heller.
1. Nej, om du någonsin haft någon som är intresserad av dig vet du att de blir needy och vill vara med dig hela tiden.

2. Du får gärna välja bort äldre män.

3. Enligt din logik borde du ju gå myclet lägre än 25. Det är inte svårt att hitta killar. Bara säg till om behöver hjälp.

4. Jag bara skriver vad jag tror. Jag vet ju inte vem mannen är eller vad han gjort, det är bara en anekdot som du kan ljuga om hej vilt.
Citera
2026-07-18, 19:55
Medlem
Yamahavanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Men jag kanske missförstod din text, utan du menar mer att ett liv med barn jämfört med ett liv utan är som jämföra hur roligt det är köra en Corvette jämfört med att köra en trött V70?

Då tror jag du sköt dig lite i foten med din jämförelse faktiskt, för din text säger rakt ut att det är det tråkiga livet du valt.

Man måste nästan vara högt skolad, och djupt förkovrad i ämnet dumhet för att kunna vrida ihop/missförstå min simpla text så fruktansvärt hårt.

Är lite imponerad, och känner samtidigt någon form av medlidande för dig.

En Corvette, Mustang, Porsche...you name it, är jätteroligt att köra. Då och då, några gånger om året. Men det är ingen människa med normalt liv eller normal inkomst som kör en sådan bil som bruksbil. Då försvinner charmen.

Det finns en anledning till att Volvo V70 är vanligare än sportbilar på gatan. Varför är det så tror du?

Och som förälder, kanske det absolut roligaste som finns är att få köra lite sportbil då och då? Vad vet jag?

Men som barnlös, kan jag enkelt utan ansträngning komma på 1000 saker jag hellre lägger dom pengarna på än en bil som är rolig i 2 veckor.

Ska dumma ner det lite ytterligare för dig.

Corvette: Ger en fin bild utåt. Statussymbol för vissa. Dyr att äga. Rolig i 2 veckor.

V70: Ingen tittar. Går helt under radarn, på gott och ont. Aldrig rolig, men aldrig tråkig eller riktigt dyr att äga heller.

Applicera detta på min tidigare text, så borde det (för guds skull) klarna för dig...
Citera
2026-07-18, 20:11
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Typiskt mänskligt tänk, utomjordingarna skrattar nog åt hur korkade vi är.

Haha ja förlåt jag glömde utomjordingarna fixar evigt liv för oss och våra gener.

Jag tycker alla ska göra precis som man vill när det gäller att skaffa barn och sen får man respektera dom som väljer annorlunda. Det borde vara bästa inställningen i den här känsliga barnfrågan.

Har du barn eller trivs du bättre utan?
Citera
2026-07-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Nej det tycker jag inte, du kan inte överleva utan att utnyttja andras lidande. Så om du vill vara moraliskt överlägsen vet du vad man bör göra. Om du skulle propagera för kollektivt utrotande av allt liv så hade det varit en större logisk skillnad. Men då ska man beakta att det inte finns något som säger att liv inte kan uppstå igen, någonstans, om några miljoner eller miljarder år, även om man mot förmodan skulle lyckas med det.

Men du behöver inte upprätthålla ditt liv.
Ja här 2026 är det inte så just nu. Men att ensam är stark är väl inte riktigt sant generellt och historiskt? Så då är det rationellt att skaffa barn, även om barnen får lida. Moraliskt är det inte så schysst alla gånger.

Jag tror du projicerar, du vill inte ha ansvar men andra kanske inte har problem med att kasta in någon i mixen.

Det är jobbigt att ta hand om barn. Helt korrekt och många är nog missnöjda med den tillvaron som du beskriver.

Stor skillnad på att välja att sätta en annan människa till livet än att leva den själv...

Här har du förresten en intressant sida om varför barnfria par faktiskt är lyckligare..
https://www.bonobology.com/sv/fantastiska-sk%C3%A4l-barnfri/
Citera
2026-07-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Jag har också sett över 50 länder, många tillsammans med mina barn. Att få uppleva saker med sina barn är många månget större, finare och mer tillfredsställande än att göra det utan dem. Det kommer du aldrig få uppleva.

Du verkar bara tänka på sig själv och bryr dig inte om något annat i samhället än dina egna behov, som verkar vara väldigt sexuella dessutom.

Du verkar vara en promiskuös egoist som lever för dopaminkickar och dina sexuella behov.

Om bara 5-10 år är du långt past din prime och inte det dina toyboys vill ha längre. Vad ska du göra då?

Du kommer behöva leta bland andrahandssorteringen och wierdos för att tillfredsställa dina behov och försöka fylla ett hål som du aldrig kommer kunna fylla utan barn. Tunnhåriga och lönnfeta män med hår på mage och rygg kommer bli ditt klientell.

Ingen normal man vill ha en barnlös kvinna över 40.

För varje år kommer du förfalla exponentiellt och innan du vet ordet av är du en rynkig slapp tant som är utkonkurrerad sedan länge. Det finns ett hav av fitta där ute och du kommer inte vara en av dem.

Då kommer du sitta där barnlös, ensam och ånga alltihop.

Tack för skrattet 😂

Exakt så jag känner också. Inte lönt att förklara vidare för personen som förövrigt har ett riktigt mekaniskt sätt att se på män/killar. Som utbytesvaror som tappar värde pga sitt utseende. Bara ytligt. Hade rollerna varit ombytta och en gammal gubbe pratat om att "byta ut äldre kvinnor mot unga tjejer", då hade gubben anklagats för att objektifiera tjejer och vara sexist. Men det är en annan historia.

Jag väljer tvåsamhet med en partner som jag älskar inte bara för det yttre men också det inre, en sån partner vill jag ha barn med och dela livet med. Så är det bara och majoriteten känner förmodligen samma.
Citera
2026-07-18, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Stor skillnad på att välja att sätta en annan människa på jorden än att leva den själv...

Här har du förresten en intressant sida om varför barnfria par faktiskt är lyckligare..
Du har alltså inga invändningar annat än att "det är stor skillnad"?

Om man är lyckligare eller inte är väl beroende på vad man har för inställning. Om ens liv går ut på att konsumera skräp ja då är det bättre att inte ha barn för de kostar pengar. Om du tittar på de skäl som anges är det nästan bara egoistiska och materiella skäl. Förutom att "det sparar miljön" och att man inte bidrar till överbefolkning, som inte är ett problem i den ekonomskt utvecklade världen. Tvärtom.

Idag lever folk i väst i allmänhet för att konsumera, då håller jag med om att man inte bör skaffa barn. Det går ju tvärt emot det personliga målet. De kulturer som inte lever för skräpkonsumtion, resor och att kunna pippa (exempel på sånt som man blir lycklig av enligt artikeln) när som helst kommer dock att konkurrera ut kulturer som gör det. Egoism är dock nåt som båda lider av.
Citera
2026-07-18, 20:58
Medlem
Biggedys avatar
Äh bättre att skaffa en hund. Evig kärlek där.

Barn är bara skrikiga och otacksamma. Ingen orkar med barn idag. Finns en anledning till varför barnafödandet går ner. Förut var det barn en tillgång.. man hade nån som hjälpte till på gården. Nu är dom bara en börda. En skärmberoende börda..

Många vill bara ha en "mini-me" men klarar inte att uppfostra barnet, det får förskolan göra.. jobbet blir en frihet och många jag vet stannar kvar längre efter jobbet för att slippa åka hem till familjen.
Citera
2026-07-18, 20:58
Medlem
Citat:
Stor skillnad på att välja att sätta en annan människa till livet än att leva den själv...

Loooool vad är det för sida ens? 😅 Knappast representativt. 15 skäl att inte skaffa barn listas upp, nr 2 på listan "naturen kommer tacka dig för det" och nummer 3 "du bidrar inte till överbefolkning". Författaren kunde lika gärna bett varje läsare att riktga pistolen mot huvudet och trycka av - det hade ju hjälpt mot överbefolkningen. En punkt: "starkare band med din partner" sånt dravel 😂
Citera
2026-07-18, 21:09
Medlem
Citat:

Citat:
Du har alltså inga invändningar annat än att "det är stor skillnad"?

Om man är lyckligare eller inte är väl beroende på vad man har för inställning. Om ens liv går ut på att konsumera skräp ja då är det bättre att inte ha barn för de kostar pengar. Om du tittar på de skäl som anges är det nästan bara egoistiska och materiella skäl. Förutom att "det sparar miljön" och att man inte bidrar till överbefolkning, som inte är ett problem i den ekonomskt utvecklade världen. Tvärtom.

Idag lever folk i väst i allmänhet för att konsumera, då håller jag med om att man inte bör skaffa barn. Det går ju tvärt emot det personliga målet. De kulturer som inte lever för skräpkonsumtion, resor och att kunna pippa (exempel på sånt som man blir lycklig av enligt artikeln) när som helst kommer dock att konkurrera ut kulturer som gör det. Egoism är dock nåt som båda lider av.

Jag tvivlar på att de där orsakerna är särskilt representativa för de allra flesta barnfria. Folk kanske slänger ut dem för att det tyvärr ännu idag inte är helt ok att rakt ut säga att man bara inte vill ha barn eller är intresserad. Det är kanske lite enklare att säga att det beror på ekonomin, miljö, krig och oroligheter etc. Själv hade jag önskat att antinatalism var en orsak.

Sen vill jag gärna veta var man hittar alla dessa barnlösa konsumenter som bara reser, köper prylar och äter på fina restauranger? De allra flesta lever nog inte ett sånt stereotypiskt småborgerligt liv som vissa kanske vill få det att se ut. Jag är barnfri och sitter för det mesta hemma och läser böcker, ingen chans att jag hade kunna leva ett materialistiskt liv överhuvudtaget.
Senast redigerad av Delex 2026-07-18 kl. 21:18.
Citera
2026-07-18, 21:26
Avslutad
Citat:
1. Nej, om du någonsin haft någon som är intresserad av dig vet du att de blir needy och vill vara med dig hela tiden.

2. Du får gärna välja bort äldre män.

3. Enligt din logik borde du ju gå myclet lägre än 25. Det är inte svårt att hitta killar. Bara säg till om behöver hjälp.

4. Jag bara skriver vad jag tror. Jag vet ju inte vem mannen är eller vad han gjort, det är bara en anekdot som du kan ljuga om hej vilt.

1. Då är dom med andra ord inte desperata utan intresserade. För så beter sig inte en desperat kille. Dom desperata killarna låter mig behandla dom hur som helst.
2. Och ändå har du valt att hitta på saker om mig.
3. 25 är högsta åldern. 18 är såklart det bästa. Tror inte du har någon kille som uppfyller mina krav faktiskt.
4. Nej du skriver vad du önskar. Du har bland annat påstått att det var mitt fel att dom äldre männen inte kunde få upp den igen. För att sedan erkänna att jag hade rätt i att äldre inte återhämtar sig lika bra. Så trots att jag hade rätt hade du behov av att hitta på saker. Varför? Om det inte är så att det svider att en kvinna bara vill ha yngre?
Citera
2026-07-18, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
1. Då är dom med andra ord inte desperata utan intresserade. För så beter sig inte en desperat kille. Dom desperata killarna låter mig behandla dom hur som helst.
2. Och ändå har du valt att hitta på saker om mig.
3. 25 är högsta åldern. 18 är såklart det bästa. Tror inte du har någon kille som uppfyller mina krav faktiskt.
4. Nej du skriver vad du önskar. Du har bland annat påstått att det var mitt fel att dom äldre männen inte kunde få upp den igen. För att sedan erkänna att jag hade rätt i att äldre inte återhämtar sig lika bra. Så trots att jag hade rätt hade du behov av att hitta på saker. Varför? Om det inte är så att det svider att en kvinna bara vill ha yngre?
1. Men kära nån, de är intresserade för att de är desperata. Annars skulle de inte vara intresserade.

2. Nej nu ljuger du, jag säger bara att du inte är attraktiv. Ganska svårt att motbevisa mig.

3. Gå till ett gymnasium och ragga då. Om du är attraktiv borde du kunna fixa minst 5 killar. Det lovar jag, helt utan min vidare hjälp.

4. Om de inte får upp den så är det troligtvis ditt fel. Det finns ju vissa undantag. Tex de är bögar eller har medicinska problem. Jag kan inte annat än generalisera här. Min teori angående att han inte ville köra en ny rond var att han inte tyckte du var värd det, men tydligen hade jag fel! Eftersom han försökte runka upp den på ett mycket förnedrande sätt.

Det svider jättemycket. Tror jag ska gråta lite nu.
Citera
2026-07-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag brukar säga att om du vill anställa någon som är duktig så anställ en flerbarnsmamma där barnen flugit ut och som söker något nytt att göra.

Den personen är ofta organiserad, tänker rationellt och faller inte i självömkan vid minsta motgång. Dessa kvinnor har tränat 18 år eller mer på att få saker att fungera, och dom är tacksamma för jobbet.

40+ kvinnor är en riktig resurs, men bara om de haft barn! Deras makar är däremot inte alltid lika ambitiösa eller självgående.

Det låter som något man säger om man vill ha personalansvar men aldrig haft det. Rationella kvinnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in