2026-07-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vet du att om jag inte sade ifrån eller fysiskt avvisade fingret så skulle jag faktiskt tycka att det är rimligt att motparten tror att jag är OK med det och jag skulle inte överraska med en anmälan dagen efter.

Och du försöker alltid att få det till att man bryskt och hänsynslöst har kört upp något i musen eller analen på tjejen. Det är inte så de här fallen vi kommenterar har gått till.

Det är väl precis så det gått till i fallet som du tog upp. (Som bevis på att folk döms enbart på ord mot ord för övrigt) Han har brysk kört upp kuken i en tjej. Hon var så torr att han inte ens med tillfört glid kunde slutföra den vaginala våldtäkten. Han försökte då våldta henne oralt istället.
Citera
2026-07-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så hon går frivilligt med in på toaletten medveten om att anledningen att gå in där är att ha sex och väl inne på toaletten säger hon inte något för att tala om att hon inte vill och hon gör heller inget fysiskt för att visa att hon inte vill. Enligt egen utsago låter hon det ske.

När får en tjej/kvinna något ansvar? 18, 19, 20,21,22,23,24,25,26 eller aldrig?

Nej, både GM och BO har vitsordat att han fysiskt ledde henne dit.

Är det i din värld helt otänkbart i din värld att hon upplevde hela situationen som hotfull? Det vill säga att hon inte vågade göra fysiskt motstånd inlåst i trångt utrymme. Han har ju gång på gång ignorerat hennes nej till sex med honom.

Hon tog sitt ansvar, hon avvisade honom flertalet gånger.

När får en våldtäktsman ta ansvar anser du?
Citera
2026-07-18, 22:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Vilka anser du bör få särlagstiftning?

Bengt Karlsson i Bromma och Elisabeth Johansson i Jönköping.
Citera
2026-07-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Bengt Karlsson i Bromma och Elisabeth Johansson i Jönköping.
Varför?
Citera
2026-07-18, 22:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Varför?

Det var ett nonsenssvar på din fåniga fråga.

plurium interrogationum
Citera
2026-07-18, 22:57
Medlem
Citat:
Det var ett nonsenssvar på din fåniga fråga.

plurium interrogationum

Det var du som tog upp särlagstiftning.
Citera
2026-07-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det stämmer inte. Flertalet saker som inte skulle vara olagligt har blivit olagligt. Precis som lagrådet varnade för. Jag har läst förarbeten till lagen. Otaliga domar.

Inte ens i nutid så är delar av lagstiftningen tydlig nog för att veta vad som är lagligt/ olagligt vad gäller oaktsam våldtäkt. Vilket Brå rapporterade om förra året

Om forskare i juridik inte visste vad som var lagligt eller olagligt 3 är efter lagens införande så jar jag svårt att se att du hade det.

Nu får du precisera lite. Du skriver "Flertalet saker som inte skulle vara olagligt har blivit olagligt." Som vad menar du?

Vad är det du bör legaliserars? Sex utan samtycke?
Citera
2026-07-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
I det här fallet faller allt ansvar på 30 åringen. Den enda vuxna av de två, också den som tryckte in sitt könsorgan i munnen på en 17 årig tjej som flera gånger innan på kvällen svarat "nej" på hans frågor om att följa med hem osv.

Varför är du så jävla kåt på att avkräva mer ansvar från en 17 åring som gjorde vad hon kunde för att avstyra det hela än från en 30 årig man som borde vara fullt medveten om hur ambivalenta och osäkra tonåringar kan vara i och med att han var mentor inom ungdomsidrotten med mera? Dessutom, tog hon nåt eget initiativ? Eller var hon mest passiv och apatisk? Vad var där för fel på 30 åringen som inte insåg att han skulle avbryta?

När får en vuxen man något ansvar enligt dig? 18, 19, 25, 35, 40, 50, 60 eller aldrig?

Så som jag har förstått den gode Jocke så anser han alltid att offret är bytet och därför bär allt ansvar.

De stackars våldtäktsmännen har ju goda avsikter och vill helt alturistiskt ge deras offer njutning.
Citera
2026-07-18, 23:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det var du som tog upp särlagstiftning.

Nej, jag har inte använt det ordet.

Jag frågade om samhället bör lämna större rum för missförstånd när retards har sex eller om bör de dömas på samma premisser som oss andra. Det krävs ingen särlagstiftning för det. Avvägningar görs hela tiden, särskilt när domstolen beslutar om påföljd.
Citera
2026-07-18, 23:25
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte använt det ordet.

Jag frågade om samhället bör lämna större rum för missförstånd när retards har sex eller om bör de dömas på samma premisser som oss andra. Det krävs ingen särlagstiftning för det. Avvägningar görs hela tiden, särskilt när domstolen beslutar om påföljd.

Det ju i princip definitionen av särlagstiftning. Särlagstiftning innebär lagstiftning avsedd för specifika grupper, personer eller företeelser.
Citera
2026-07-18, 23:54
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Hur då menar du?

Jag har redan förklarat det i inlägg:
Citera
2026-07-18, 23:56
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Jag har läst debattartikeln i Aftonbladet.

Ska vi tolka det som att du inte kan påvisa en dom på enbart den premissen du påstår att det vimlar av?

Jag har aldrig försökt påvisa en dom. I artikeln kan du läsa att 28 procent av fällande domar enbart bygger på ord mot ord, vilket påvisar det jag påstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in