Var noe med en heliumballong som denne personen skulle bruke til å starte grillen med. Er så dumt at man ikke tror det er sant, men problemet er at vedkommende som sa det er så tett på gata brannen startet i at det nesten må være sant.. Uansett så er alle detaljene i den historien så rare at jeg ikke forstår det er mulig. Men tydeligvis så er det jo det
Men vad använder man då Heliumet till?
Det är en icke brandfarlig ädelgas.
Det finns dock ballonggas som används till ballonger och som är en blandning av helium och gasol. Men i detta fall låter det mer som man fyllt en ballong med gasol för att tända med?
Det finns dock ballonggas som används till ballonger och som är en blandning av helium och gasol. Men i detta fall låter det mer som man fyllt en ballong med gasol för att tända med?
Jag jobbar på ett center precis vid Krokstadelva. Min kollega har en vän som bor precis bredvid där branden startade. Tydligen var det en man som skulle grilla utomhus. Det dummaste med hela historien är att det helt klart var helium inblandat och att saker exploderade. Jag gissar på propan utifrån de detaljer jag har. Grannarna försökte släcka det med trädgårdsslangar etc. Om allt jag har hört (som kommer från källor nära och inom grannskapet) stämmer, förväntar jag mig att den här husägaren kan bli anmäld, eventuellt dömd. Om uppgifterna stämmer, så är det bland det dummaste jag har hört.
Du behöver inte översätta norska. Förstår man inte norska som svensk är man antagligen lite dum i huvudet.
" Rett over halv fire fredag ettermiddag kom de første meldingene om brann i Jupiterveien på Stenseth. Flammene sto opp av taket fra endeleilighet på et rekkehus.
Tippar att den boende i Jupiterveien 37, och den oidentifierade i 39 har svår ångest nu. Jag skulle tro att de är helt utan egentlig skuld, bara haft otur.
Det er ikke 37. De var ikke hjemme hvertfall. Jeg tror 45.. Bor ikke veldig lang unna...