2026-07-17, 15:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntWan-KaNobi
Fotbollen är lite annorlunda men laget - 94 hade väldigt bra individuella spelare som fungerade bra som ett lag, Kenneth Andersson, Brolin, Dahlin framspelad av stabila Thern/Schwartz och väldigt stabil försvarslinje med Patrik Bjärred Andersson och Joakim Björklund bland andra.

Klas Ingesson och Ravelli är inte direkt i min smak även om den senare lyckades med några bra räddningar.

Dagens lag känns inte samspelta på samma sätt, av Isak märkte jag inte mycket i detta VM, Göken Gyökeres försökte lite och Elanga dribblade på rätt bra.

Men försvaret var hela tiden redo att kollapsa totalt och jag kan inte riktigt svara på vad det beror på men att de inte skulle TILLÅTA Brolin, Dahlin, Henke och Kenneth göra ett par, tre mål ser jag som högst osannolikt.

Troligen hade Ravelli fått se en rulla in bakom så slutresultat 3-1.

Klas Ingesson är död så hade nog blivit lite svårt för honom att spela någon mer match.
Citera
2026-07-17, 17:41
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Klas Ingesson är död så hade nog blivit lite svårt för honom att spela någon mer match.
Till och med dagens svenska herrlandslag skulle besegra dagens 94or där en är död, Brolin väger 200 kg och de andra är nära pension. Det var inte riktigt frågan.

94orna skulle i dagens form dock enkelt besegra damlandslaget men det är en annan historia.
Citera
2026-07-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om vi säger så här då. Du får chansen att resa tillbaka i tiden, stanna inom 2016 och plocka med dig Zlatan och sedan få bestämma ifall han ska ta Brolins plats, han får då inte ens sitta bänkad, vad hade du valt?
Citera
2026-07-18, 10:53
Medlem
Forever Winters avatar
Tycker att folk överskattar 94-laget. De gjorde en fantastisk insats men misslyckades sedan helt i kvalet till EM 96 som man missade. Det säger något.
Citera
2026-07-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Haha är som tror det var Bobby Charlton fick frågan om den dagens England skulle slå 1966 upplaga. Varvid han svarade det skulle bli jämnt eftersom de alla var runt 60 då

Classic. Pele hade nåt liknande

Interviewer: "Do you think Brazil's 1970 team can beat today's Argentina?"
Pelé: "Yes."
Interviewer: "By how much?"
Pelé: "1-0"
Interviewer: “That's it?"
Pelé: "Well, most of us are over 75 years old now."
Citera
2026-07-18, 20:14
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Tycker att folk överskattar 94-laget. De gjorde en fantastisk insats men misslyckades sedan helt i kvalet till EM 96 som man missade. Det säger något.
de hade extrem tur med lottning och motstand
Citera
2026-07-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter

Att fortsätta med Tommy var det många som ifrågasätta. Sedan skadade sig brolin.
Poängen är, allt kan hända i sport
Citera
2026-07-21, 19:10
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Martin Dahlin och Kennet Andersson pumpade tillsammans in nio mål i VM 1994. Frågor på det?
En turnering. Det gör dem inte till bättre spelare. Isak och Göken är världsspelare. Kennet Andersson gjorde det helt ok i botten- och mellan-skikten i de större ligorna.

Mytbildningen kring -94 är lite tröttsam. Visst, det var ett starkt gruppspel. Men skalperna på väg till bronset var Saudiarabien, Rumänien och Bulgarien.
Citera
2026-07-22, 15:35
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Som jag minns det var Sverige chanslösa mot Brasilien 1994. Kom knappt över egen planhalva.

Visst, vi gjorde ett bra VM, men vi behövde inte slå något storlag för att nå bronset. Det räckte med att slå Saudiarabien och ett par gamla kommunistnationer. Stor tur med lottningen och att Rumänien sopade bort Argentina.

Ravelli är nog den som ska vara mest nöjd. Hans enda bra turnering, men det unnar jag honom.
Asså Rumänien va ett bra lag med många storstjärnor!!
* Gheorghe Hagi – lagets superstjärna och en av VM:s bästa spelare.
* Dan Petrescu – offensiv högerback som senare blev stor i Chelsea.
* Gheorghe Popescu – elegant mittback/libero.
* Florin Răducioiu – gjorde fyra mål i turneringen.
* Ilie Dumitrescu – briljerade mot Argentina och gjorde två mål i 3–2-segern.
Och vi va inte chanslösa mot Brasilien, Dahlin nickade i stolpen o vi va nära att gå till förlängning o där hade vi ravelli!!
Citera
2026-07-22, 20:13
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
Asså Rumänien va ett bra lag med många storstjärnor!!
* Gheorghe Hagi – lagets superstjärna och en av VM:s bästa spelare.
* Dan Petrescu – offensiv högerback som senare blev stor i Chelsea.
* Gheorghe Popescu – elegant mittback/libero.
* Florin Răducioiu – gjorde fyra mål i turneringen.
* Ilie Dumitrescu – briljerade mot Argentina och gjorde två mål i 3–2-segern.
Och vi va inte chanslösa mot Brasilien, Dahlin nickade i stolpen o vi va nära att gå till förlängning o där hade vi ravelli!!

Jo, Rumänien, Bulgarien och Sverige hade väl alla ett bra lag 1994. Dock tveksam till om jag vill kalla något av dem för ett storlag.

Såg nyss knappa nio minuter highlights från Brasilien-matchen. Tycker att den gav mig vatten på min kvarn.

https://www.youtube.com/watch?v=jfoICeVsyKY

Allt det här var länge sedan och det är inte hugget i sten att jag har rätt.
Citera
2026-07-22, 23:51
Medlem
Om de är i samma form som i vm, så skulle 94-laget givetvis vara stora favoriter.
Citera
2026-07-24, 14:56
Medlem
BallaBellas avatar
Haha.. gamla gubbar mot dagens landslsg.
Är du seriös ?

Dagens roligaste och det visar nivån på fotbollskunskapen i det här forumet.
* skrattar högt*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in