2026-07-16, 00:01
Avstängd
Tror Kennet Andersson, Dahlin och Brolin skulle göra slarvsyltan av fjollorna Isak och jökeres. In med Schwarz och glidtacklade sönder fjollorna om det blir problem.
3-1 skulle jag tippa!
Citera
2026-07-16, 00:06
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Tomas Brolin väger väl minst 125kg så han är ju ett rundningsmärke och de andra är väl mellan 55-60 år så glöm det!
Citera
2026-07-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Tror Kennet Andersson, Dahlin och Brolin skulle göra slarvsyltan av fjollorna Isak och jökeres. In med Schwarz och glidtacklade sönder fjollorna om det blir problem.
3-1 skulle jag tippa!

Du är nog ett antal år för sent för att det där skall bli en riktig match. Många av dem är ju i rent av dålig form. Kanske om de spelar smart så kanske seniorerna skulle kunna hålla nere siffrorna så att att det inte helt rinner i helt käpp rätt åt helvete för dem.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Tomas Brolin väger väl minst 125kg så han är ju ett rundningsmärke och de andra är väl mellan 55-60 år så glöm det!

Ja, gällande slarvsylta av juniorerna så är väl risken iså fåll om de skulle få en överviktig senior över sig
Citera
2026-07-16, 00:17
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
3-1 skulle jag tippa!

Verkar som övriga i tråden inte begriper att du menar att 94-laget naturligtvis skulle vara i samma ålder som när de vann sitt brons.
Och ja, de skulle nog piskat årets upplaga.
Citera
2026-07-16, 00:23
Medlem
laughingducks avatar
2-0 till 94orns
Citera
2026-07-16, 00:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Haha är som tror det var Bobby Charlton fick frågan om den dagens England skulle slå 1966 upplaga. Varvid han svarade det skulle bli jämnt eftersom de alla var runt 60 då
Citera
2026-07-16, 01:00
Medlem
Van Nostrands avatar
Rätt jämnt tror jag. 94-laget hade haft fördel eftersom Brolin och Dahlin höll världsklassnivå under mästerskapet, och många andra höjde sig ovan normal nivå.

Alltid snack om att idrotter utvecklas så oerhört mycket hela tiden. Allt går så mycket högre, längre och fortare osv. Tveksam till detta. I t.ex friidrott går det inte högre, längre eller fortare än på 90-talet. Visst, matchtempot idag är högre, det pressas högre upp i banan på bollhållare osv men det skulle nog 94 års gäng kunna hantera hyfsat.
Citera
2026-07-16, 01:07
Medlem
Tror att 94orna skulle vinna 9 av 10 idag men bara 5 av 5 om 2 år
Citera
2026-07-16, 01:08
Medlem
Man undrar hur mycket fotboll speluppläggare Jonas Thern har i sig idag? Han slog makalösa passningar när det begav sig.
Citera
2026-07-16, 01:25
Medlem
Fotbollen är lite annorlunda men laget - 94 hade väldigt bra individuella spelare som fungerade bra som ett lag, Kenneth Andersson, Brolin, Dahlin framspelad av stabila Thern/Schwartz och väldigt stabil försvarslinje med Patrik Bjärred Andersson och Joakim Björklund bland andra.

Klas Ingesson och Ravelli är inte direkt i min smak även om den senare lyckades med några bra räddningar.

Dagens lag känns inte samspelta på samma sätt, av Isak märkte jag inte mycket i detta VM, Göken Gyökeres försökte lite och Elanga dribblade på rätt bra.

Men försvaret var hela tiden redo att kollapsa totalt och jag kan inte riktigt svara på vad det beror på men att de inte skulle TILLÅTA Brolin, Dahlin, Henke och Kenneth göra ett par, tre mål ser jag som högst osannolikt.

Troligen hade Ravelli fått se en rulla in bakom så slutresultat 3-1.
Citera
2026-07-16, 01:33
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Rätt jämnt tror jag. 94-laget hade haft fördel eftersom Brolin och Dahlin höll världsklassnivå under mästerskapet, och många andra höjde sig ovan normal nivå.

Alltid snack om att idrotter utvecklas så oerhört mycket hela tiden. Allt går så mycket högre, längre och fortare osv. Tveksam till detta. I t.ex friidrott går det inte högre, längre eller fortare än på 90-talet. Visst, matchtempot idag är högre, det pressas högre upp i banan på bollhållare osv men det skulle nog 94 års gäng kunna hantera hyfsat.

Att friidrott inte gå högre, längre eller fortare än på 70-80 talet beror mest på att de bästa på den tiden var dopade!
Citera
2026-07-16, 01:43
Medlem
Citat:
Jo men tänk ett steg längre, det TS menar är ju uppenbarligen om 94 laget som det var mötte DAGENS Svenska landslag. Fan lär er tänka lite...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in