2026-07-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Enligt vilken källa? Den du postade innan hävdade att det går till den som har en familjemedlem i fängelse och en inkomst lägre än en viss summa och som ansöker om bidraget.

Det är extremt komiskt att Melange5738 påstod något, kom med en källa som inte styrkte vad han påstod, utan faktiskt motbevisade honom och nu skriker han om att jag ska komma med motbevis till hans egen källa som motbevisade honom för att han inte fattade att den sa emot honom vilket jävla nutcase
Citera
2026-07-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Den som dödar civila får betalt. Pay for slay.

Det är ju inte vad som står enligt källorna:

Citat:
The Palestinian Authority Martyrs Fund is a financial program operated by the Palestinian Authority (PA). It operates through two main channels: The Foundation for the Care of the Families of Martyrs that provides monthly financial support to the families of Palestinians who were killed, injured, or detained in connection with acts of violence against Israelis; and the Prisoners Fund that delivers payments to Palestinians currently held in Israeli prisons.[1][2][3]

Källa: Melange5738 wikipedia länk
Citat:
The Welfare Law for Prisoners, popularly known as the PA’s “Martyrs Fund,” is a program launched in 2013 that provides a small number of Palestinian prisoners’ families with monthly stipends and social welfare services. This fund is informed by Article 22 of the Palestinian Basic Law which considers protecting and caring for the families of prisoners a public obligation.[i]

Källa: https://www.cjpme.org/fs_233

Citat:

Det är inget påhittat scenario att palestinska terrorister ger sig på israeliska civila. Det sker hela tiden.

Att köra på folk på busshållplatsen med sin bil är terrorism och inte stridigheter.

Du fortsätter att hänvisa till något fantasifullt scenario. Hur är detta relevant till fonden? Hur är detta relevant till diskussionen? Din fantasi i all äro men i en seriös diskussion måste vi förhålla oss till fakta och faktiska omständigheter
Citera
2026-07-18, 14:26
Medlem
Citat:
Den som dödar civila får betalt. Pay for slay.

Det är inget påhittat scenario att palestinska terrorister ger sig på israeliska civila. Det sker hela tiden.

Att köra på folk på busshållplatsen med sin bil är terrorism och inte stridigheter.

Vi har pay for slay i Sverige också. Hamnar du i finkan får du månadspeng och om familjen behöver det får de försörjningsstöd.

Israeler har också pay for slay. Du har väl själv fått betalt för att strypa ihjäl libanesiska spädbarn när du var aktiv i folkmordsarmén?
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-07-18 kl. 14:33.
Citera
2026-07-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420

Du fortsätter att hänvisa till något fantasifullt scenario. Hur är detta relevant till fonden? Hur är detta relevant till diskussionen? Din fantasi i all äro men i en seriös diskussion måste vi förhålla oss till fakta och faktiska omständigheter

Det är ingen "fantasi" att palestinier begår terrordåd mot israeliska civila. Det är verkligheten. Vilka källor har du för att palestinier inte begår terrordåd mot israeliska civila?
Citera
2026-07-18, 14:32
Medlem
Citat:
Det är extremt komiskt att Melange5738 påstod något, kom med en källa som inte styrkte vad han påstod, utan faktiskt motbevisade honom och nu skriker han om att jag ska komma med motbevis till hans egen källa som motbevisade honom för att han inte fattade att den sa emot honom vilket jävla nutcase

Ja, det är så jävla skumt. Inte första gången heller. Antar att personer som är funtade på det viset hoppas på att ingen klickar på länken för att verifiera påståendet.

Man måste ifrågasätta i princip allt som dessa nötter vräker ur sig för de sitter och ljuger precis hela tiden.
Citera
2026-07-18, 14:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag ska inte bevisa ett negativt, för det är omöjligt.

På vilket sätt menar du att du ska bevisa ditt påstående då?
Citera
2026-07-18, 14:36
Medlem
Citat:
Det är ingen "fantasi" att palestinier begår terrordåd mot israeliska civila. Det är verkligheten.

Vi talar om fonden. Jag har belagt att den fungerar som en pensionsfond för familjerna som mist försörjaren i stridigheterna. Inte för att sponsra terrorism som du och Melange5738 påstår.

Kom med seriösa källor och belägg för dina påståenden eller knip igen.

Citat:
Vilka källor har du för att palestinier inte begår terrordåd mot israeliska civila?

Vi talar om fonden och dess syfte. Förövrigt ska jag inte behöva bevisa ett negativ. Detta är förövrigt helt irrelevant till diskussionen. Kom med seriösa källor och belägg för dina påståenden om att fonden går till att sponsra terrorism istället för att tramsa.
Citera
2026-07-18, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
På vilket sätt menar du att du ska bevisa ditt påstående då?

Du säger att jag ska bevisa att något inte hänt. Vilket är ganska omöjligt. Om man påstår något ska man belägga detta. Den andre parten ska inte bevisa att det inte hänt.

Har något hänt så kan man bevisa det, dock är det detta du kämpar med då du inte kan belägga det du påstår. Du kommer med källor som säger helt emot dig, blir förbannad för att jag påpekar detta sen kräver att jag ska komma med ytterligare källor som motbevisar dina egna källor för att du inte visste vad dina källor sa när du postade din propaganda post. Snacka om nutcase
Citera
2026-07-18, 14:40
Medlem
Citat:
Vi talar om fonden. Jag har belagt att den fungerar som en pensionsfond för familjerna som mist försörjaren i stridigheterna. Inte för att sponsra terrorism som du och Melange5738 påstår.

Kom med seriösa källor och belägg för dina påståenden eller knip igen.

Vi talar om fonden och dess syfte. Förövrigt ska jag inte behöva bevisa ett negativ. Detta är förövrigt helt irrelevant till diskussionen. Kom med seriösa källor och belägg för dina påståenden om att fonden går till att sponsra terrorism istället för att tramsa.

Du flyttar hela tiden målstolparna. Det är din debattmetod.

Jag hävdade att terrorister får betalt för att dräpa. Du sade då att det är soldater inte terrorister som dödar israeliska civila. Jag menade att den som dödar civila genom att köra över dom med sin bil på en busshållplats inte är soldat utan terrorist. Då väljer du att flytta målstolparna igen.
Citera
2026-07-18, 14:40
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du säger att jag ska bevisa att något inte hänt. Vilket är ganska omöjligt. Om man påstår något ska man belägga detta. Den andre parten ska inte bevisa att det inte hänt.

"OK". Bevisa på något sätt det du skriver, att det INTE handlar om skottpengar på judar utan utbetalningar till "alla personer som förlorat inkomster" eller vad fan det är för skitsnack du kör med nu.
Citera
2026-07-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
"OK". Bevisa på något sätt det du skriver, att det INTE handlar om skottpengar på judar utan utbetalningar till "alla personer som förlorat inkomster" eller vad fan det är för skitsnack du kör med nu.

Det har jag gjort flera gånger men okej:

Citat:
The Palestinian Authority Martyrs Fund is a financial program operated by the Palestinian Authority (PA). It operates through two main channels: The Foundation for the Care of the Families of Martyrs that provides monthly financial support to the families of Palestinians who were killed, injured, or detained in connection with acts of violence against Israelis; and the Prisoners Fund that delivers payments to Palestinians currently held in Israeli prisons.[1][2][3]

Från din wiki länk

Citat:
The Welfare Law for Prisoners, popularly known as the PA’s “Martyrs Fund,” is a program launched in 2013 that provides a small number of Palestinian prisoners’ families with monthly stipends and social welfare services. This fund is informed by Article 22 of the Palestinian Basic Law which considers protecting and caring for the families of prisoners a public obligation.[i]

https://www.cjpme.org/fs_233
Citera
2026-07-18, 14:44
Medlem
Citat:
Du flyttar hela tiden målstolparna. Det är din debattmetod.

Jag hävdade att terrorister får betalt för att dräpa. Du sade då att det är soldater inte terrorister som dödar israeliska civila. Jag menade att den som dödar civila genom att köra över dom med sin bil på en busshållplats inte är soldat utan terrorist. Då väljer du att flytta målstolparna igen.

Att du hänvisar till ett enskilt fantasi scenario utan att ens belägga detta för att dra hela fondens utbetalningar över en kam är genomskinlig och dålig fulretorik. Om du påstår att fonden går till att sponsra terrorism så är det upp till dig att komma med seriösa källor som belägger detta. Vilket du inte lyckats göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in