2026-07-18, 09:15
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Jag har postat många inlägg om rysk ekonomi i dito trådar i Ukrainaforum.
Du kan kolla själv
Ryssland krigar inte pga ekonomi om du nu trodde det. Då har du inte begripit någonting om Östeuropa eller också är du marinerad i amerikansk utrikespolitik som primärt går ut på att tjäna pengar åt globalistmaffian.
Snacka om efterblivet foliehattsinlägg! Krig handlar givetvis om ekonomi, det fattar nog de flesta. Krig är dyrt och nu har Putin tömt sina välfärdsfonder och Ryssland går nu på fälgarna. Man har nu börjat belsagta privata tillgångar och företag men det räcker inte speciellt långt....
Citera
2026-07-18, 09:19
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Kul med ett inlägg som så uppenbart visar begreppet:”tagit del men ej förstått”
Grattis, du har gett begreppet ett ansikte 👍

Alla resonerar om Rysslands ekonomi, att den tar skada av kriget.
Kinetiska sanktioner eller andra sanktioner.
NWF är urskrapad.

Men visst går det bra…😁
Man öser in pengar i krigsindustrin, från pensionsfonderna.
Hej å hå, jungman Jansson!
Hahahaha, du gav mig dagens garv.

Citat:
Jag har postat många inlägg om rysk ekonomi i dito trådar i Ukrainaforum.
Du kan kolla själv
Ryssland krigar inte pga ekonomi om du nu trodde det. Då har du inte begripit någonting om Östeuropa eller också är du marinerad i amerikansk utrikespolitik som primärt går ut på att tjäna pengar åt globalistmaffian.
Citera
2026-07-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Så jävla förvirrad. Ena sekunden ska vi ha bättre förhållanden med Ryssland, sekunden innan dess är det USAs skugga du vill leva i.
Det gäller fortfarande eftersom jag är uppvuxen med amerikansk kultur och engelska som andra språk. Det är inte mer förvirrat än att folk i östra och södra Ukraina känner detsamma men mot Ryssland. Goda ekonomiska förbindelser med det stora Ryssland borde vara en självklarhet för Europa vad det gäller jordbruksartiklar, skog, gas, olja, metaller och mineraler men bäst för er är väl att välta Ryssland och stjäla allt som förr i tex. Afrika.

Jag ser längre och djupare än du och därför har jag ett annat perspektiv i denna konflikt. Rättvisa för Ryssland och folket i södra och östra Ukraina, det gamla ryska Novorossiya. Sen ekonomiskt vore ett tredje värlskrig förödande för Sverige och Europa efter som vi inte resursmässigt kan matcha Ryssland, Kina och USA. Konflikt med Ryssland ska vi enbart ha då ryssar går över vår gräns och ryssarna är inte intresserade. Det är väl därför vi är med i NATO nu så alla russofober och stridpickar får sin tillfredställelse för god ekonomi med fred är det sista ni önskar er.
Citera
2026-07-18, 09:21
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Din läsförståelse är uppenbarligen begränsad, var har jag nämnt att fasciststaten Ryssland krigar ”pga ekonomi”?

Däremot tror jag att fascistst- och maffiastaten Ryssland kommer att haverera p.g.a ekonomiska skäl.

..men förklara gärna vad du tror att jag inte begriper.

Ja jävlar. Gav mig ett gott skratt.
Dåren har ekonomiska kunskaper om många länder i Europa, tror han.
P g a….herregud.
Citera
2026-07-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det gäller fortfarande eftersom jag är uppvuxen med amerikansk kultur och engelska som andra språk. Det är inte mer förvirrat än att folk i östra och södra Ukraina känner detsamma men mot Ryssland. Goda ekonomiska förbindelser med det stora Ryssland borde vara en självklarhet för Europa vad det gäller jordbruksartiklar, skog, gas, olja, metaller och mineraler men bäst för er är väl att välta Ryssland och stjäla allt som förr i tex. Afrika.

Jag ser längre och djupare än du och därför har jag ett annat perspektiv i denna konflikt. Rättvisa för Ryssland och folket i södra och östra Ukraina, det gamla ryska Novorossiya. Sen ekonomiskt vore ett tredje värlskrig förödande för Sverige och Europa efter som vi inte resursmässigt kan matcha Ryssland, Kina och USA. Konflikt med Ryssland ska vi enbart ha då ryssar går över vår gräns och ryssarna är inte intresserade. Det är väl därför vi är med i NATO nu så alla russofober och stridpickar får sin tillfredställelse för god ekonomi med fred är det sista ni önskar er.

Vänta, har vi inte testat det?

Om du kan se längre så borde du sagt til på 90 talet att det är hopplöst så hade vi gjort slut på dem då

Edit. Ryssland har gått över vår gräns.
Citera
2026-07-18, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ryssland sköt ned samtliga drönare igår som var på väg mot Moskva.

https://tass.ru/proisshestviya/27929067

Är det ens lönt att skicka drönare till Moskva längre?
…och på köpet fick den fascistiska regimen (tio)tusentals nya rekryter för tjänstgöring i Ukraina, de kan ju inte driva omkring o vara arbetslösa.

Dessutom gjorde det ryska högteknologiska luftvärnet en tjänst åt Wildberry, nu behöver ju Wildberry inte skylla uteblivna leveranser på bränslebrist!
Citera
2026-07-18, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Din läsförståelse är uppenbarligen begränsad, var har jag nämnt att fasciststaten Ryssland krigar ”pga ekonomi”?

Däremot tror jag att fascistst- och maffiastaten Ryssland kommer att haverera p.g.a ekonomiska skäl.

..men förklara gärna vad du tror att jag inte begriper.
Det trodde fasciststaten USA redan 2022 men det har fortfarande inte skett.

Alltid något att hoppas på nu när ryssarna segrar i kriget.
Finns alltid en liten chans trots allt.
Citera
2026-07-18, 10:10
Medlem
Citat:
Det finns en särskild tråd för Rysslands ekonomi eller snarare fler än en.
Det saknas dock en särskild tråd för Ukrainas ekonomi.
Eftersom kriget förs mellan två länder borde ekonomin i båda vara lika intressant eller avgörande.
Konstigt att alla bara tjatar om den ena?

Förmodligen för att Ukrainas ekonomi hålls uppe av Väst. Medan Ryssarnas ekonomi inte hålls uppe av någon annan och Ryssland startade kriget så de borde ha planerat bättre.
Citera
2026-07-18, 10:12
Medlem
Citat:

Jag gillar också amerikansk kultur och engelska är mitt andraspråk. Men det innebär inte att jag vill bli amerikan eller bo i USA. Om de rysktalande i Ukraina känner starkt för det ryska, är det givetvis inget som hindrar dem från att avnjuta rysk kultur även om de bor i ett annat land. Du kan ju lyssna på rysk musik och se ryska filmer här i Sverige om du så önskar. Det är självklart att man idag inte behöver bo i ett land bara för att man gillar språket eller kulturen.

Det är den där typen av etnonationalism som du förespråkar som leder till krig.
Citera
2026-07-18, 10:26
Medlem
Yays avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1uzpmlr/clear_footage_showing_the_extent_of_the_damage/

Wildberry brinner fint
Citera
2026-07-18, 10:40
Medlem
dicky3ickys avatar
Citat:

Ett storkrig med ryssen vore det bästa för alla och inte förödande utom för just apan Putin & det ryska folket. Jävla svammel om goda ekonomiska förbindelser med ett korrupt skitland styrt av några få kleptokrater. Att i framtiden hjälpa dessa apor ekonomiskt via handel är inget annat än en dröm för kleptokraterna som satt sig själva i skiten.
Citera
2026-07-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Avmilitäriseringen av Ryssland pågår:
Drönare attackerade Tambovregionen i Ryssland: ett logistikcenter fattade eld
Iryna Vakulyuk — 18 juli, 05:47
"Drönare attackerade staden Kotovsk i Tambovregionen i Ryssland och orsakade en brand i ett logistikcenter där."

Källa : ASTRA , Exilenova+

"Detaljer : Det noteras att en brand utbröt i Wildberries-lagret i Kotovsk efter explosionerna. En av företagets anställda noterade att lagret fattade eld efter attacken och att personal för närvarande evakueras därifrån."
Enligt övervakningsrapporter kan orsaken till branden ha varit det ryska luftförsvarets arbete, som försökte skjuta ner drönare över staden.

Staden Tambov drabbades också av drönare. Där öppnade luftförsvar, som försökte skjuta ner luftmål, eld direkt mot byggnader – ammunitionen träffade civila objekt.

Enligt övervakningsdata aktiverades utrustning för elektronisk krigföring i Vladimir. Ett flerfamiljshus fattade eld där, försökte skjuta ner drönare över staden.

"Det tillfälligt ockuperade Krim attackerades av drönare natten till den 18 juli. Explosioner hördes och en brand utbröt vid Gvardiyske-flygfältet."
Mer att läsa och se i länk:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/07/18/8044655/
Massiv Ukrainsk attack utförd enligt krigets lagar när landet invaderats och delar av lander ockuperats av Ryssland.
Det ryska luftförsvaret fungerar inte.
Skjuter mot egna bostäder. Och ordnar kaos. Märkligt.

Eldfester i Kotovsk, Tambov och Vladimir av det ryska luftförsvaret således

Naturtillgångar i all ära men är det något Ryssland kan tjäna pengar på i framtiden så är det den tekniska överlägsenheten som visar sig exempelvis i luftförsvaret med kommande fyllda orderböcker för företag kopplade till det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in